PracaGrupypl.praca.dyskusje › wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"

  • 1. Data: 2010-07-21 22:29:37
    Temat: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Od: Gemellus Logicus <a...@g...com>

    Instytucja państwowa, niespodziewanie przyszła do mnie kadrowa i bez
    świadków wręczyła mi do podpisania rozwiązanie umowy o pracę za
    porozumieniem stron. Kiedy wahałam się co zrobić ona naciskała, że
    albo to albo wypowiedzenie - "ale lepiej będzie dla pani 'za
    porozumieniem' bo 'wymówienie' świadczy iż to pracownik zawinił, co
    jest niekorzystne przy szukaniu kolejnej pracy". Będąc pod presją
    podpisałam.
    Czy słusznie postąpiłam?
    Czy jeśli nie znajdę pracy w okresie wypowiedzenia to mam prawo do
    zasiłku dla bezrobotnych?
    Czy mogę wycofać się ze zgody na wymówienie za porozumieniem stron?
    Ile mam na to czasu ustawowo?

    Pracuję w tej instytucji 10 lat na umowę na czas nieokreslony. W mojej
    ocenie nie istnieją formalne powody aby mnie zwolnić, więc po
    przyjściu do domu dochodze do wniosku, że to był szantaż emocjonalny
    aby mnie zmusić do podpisania niekorzystnej dla mnie zgody.
    Będę wdzięczna za pomocne sugestie.

  • 2. Data: 2010-07-22 00:54:33
    Temat: Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    i.googlegroups.com

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-07-22 04:40:32
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gemellus Logicus" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > to był szantaż emocjonalny
    aby mnie zmusić do podpisania niekorzystnej dla mnie zgody.

    Tak było.

    --
    andreas

  • 4. Data: 2010-07-22 05:51:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    andreas wrote:

    > aby mnie zmusić do podpisania niekorzystnej dla mnie zgody.
    >
    > Tak było.

    Mało prawdopodobne. W końcu to pracownik instytucji
    państwowej z dziesięcioletnim stażem.

  • 5. Data: 2010-07-22 10:46:50
    Od: Gemellus Logicus <a...@g...com>

    On Jul 22, 7:51 am, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Mało prawdopodobne. W końcu to pracownik instytucji
    > państwowej z dziesięcioletnim stażem.

    Ale charakter mojej pracy to "specjalista" w nudnej dziedzinie
    technicznej - nic wspólnego z prawem, zarządzaniem, marketingiem.

  • 6. Data: 2010-07-22 11:09:19
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gemellus Logicus" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Mało prawdopodobne. W końcu to pracownik instytucji
    > państwowej z dziesięcioletnim stażem.

    > Ale charakter mojej pracy to "specjalista" w nudnej dziedzinie
    technicznej - nic wspólnego z prawem, zarządzaniem, marketingiem.

    Nie przejmuj się, wszystko w normie. Praca na państwowym często skutkuje
    zanikiem instynktu samozachowawczego.

    --
    andreas

  • 7. Data: 2010-07-22 12:14:20
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-07-22 07:51, cef pisze:

    > Mało prawdopodobne. W końcu to pracownik instytucji
    > państwowej z dziesięcioletnim stażem.

    Znaczy się, znając specyfikę branży, świeżynka.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 8. Data: 2010-07-22 13:14:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gemellus Logicus wrote:

    > Ale charakter mojej pracy to "specjalista" w nudnej dziedzinie
    > technicznej - nic wspólnego z prawem, zarządzaniem, marketingiem.

    Nieważne jaka specjalność.
    Myślę, że jak się ma maturę i 10 lat stażu pracy, to conajmniej
    kilka razy podobne tematy musiały być poruszane.
    Można było usłyszeć w mediach, przeczytać w gazecie, w sieci,
    pogadać u cioci na imieninach, na brydżu, w maglu itd

  • 9. Data: 2010-07-22 13:42:13
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Gemellus Logicus" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    > Czy słusznie postąpiłam?

    dałaś d.. na całej linii :/

    e.

  • 10. Data: 2010-07-22 17:10:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c484430$0$19183$65785112@news.neostrada.pl cef
    <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > Można było usłyszeć w mediach, przeczytać w gazecie, w sieci,
    > pogadać u cioci na imieninach, na brydżu, w maglu itd

    Pewnie masz rację.
    Ale jak ma się skończoną choć podstawówkę to się wie, że "co najmniej"
    piszemy rozdzielnie.
    Można było spytać kolegi z klasy, sprawdzić słownikiem z jakiegoś edytora
    itp. :P

    --
    Jotte