PracaGrupypl.praca.dyskusje › w czym się kształcić???

  • 21. Data: 2004-12-13 17:04:36
    Temat: Re: w czym się kształcić???
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:slrncrqqu5.cn1.arturcz@blabluga.hell.pl...
    > Bzdura. Język jak język. Składnia, dostępne ficzery[1], przykłady
    rozwiązań
    > problemów, unikanie podstawowych błędów. Dla osoby, która ma przygotowanie
    > (bądź formalne, bądź dużą praktykę w innych językach) do programowania
    > wystarczy krótszy czas. Od niedawna uczę się C++. Śmiem twierdzić,
    > że po 2-3 miesiącach będę mógł powiedzieć, że znam język. Z pewnością
    > nie biegle ale skutecznie. Tzn. w takim stopniu, aby sobie poradzić
    > z typowymi problemami.
    [ciach...]
    Wiesz co, widziałem już wiele przykładów źródeł napisanych przez ludzi,
    którym wydawało się, że po 2-3 miesiącach uczenia się znają C/C++... Tego
    się czytać nie dało...

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 22. Data: 2004-12-13 18:14:50
    Od: Lord Kret <l...@k...info>

    Witam.

    Biorąc pod uwagę aktualną sytuację na rynku pracy masz dwie drogi
    rozwoju: "korp" albo "freelacer".

    W pierwszym przypadku kształcisz się na trybik w fabryce aplikacji albo
    admina jakiegoś molocha, w drugim zostajesz "panem złotą rączką".

    Żeby być "korpem" czyli powinieneś wyszkolic się w inżynierii
    oprogramowania najlepiej w jakiejś drogiej, a "prestiżowej" metodyce.
    Uczelnie mają zazwyczaj dostęp wolny do dokumentacji a nawet i samego
    oprogramowania. Potem kurs to będzie jakieś 10k.
    Ewentualnie możesz zacząć adminować siecią uczelnianą i za 3 lata bez
    problemu wskazywać, doszkolić się w jakimś UNIXie i bez problemu
    znajdziesz pracę w wielu molochach.

    Do "freelanceowania" potrzeba bardziej zdywersyfikowanych umiejętności:
    zainstalować linuksa, postawić na nim kilka demonów, jakąś bazkę z
    backupem, i wrzucić serwis w PHP czy ASP. Tu też dobrze jest pomyśleć
    będąc studentem o jakimś certyfikacie profesjonalnego admina i speca od
    zabezpieczeń zasobów sieciowych.

    Pozdrawiam

    Lord Kret

  • 23. Data: 2004-12-13 19:15:22
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-13, Paweł Sz. <p...@i...pl> wrote:
    > Wiesz co, widziałem już wiele przykładów źródeł napisanych przez ludzi,
    > którym wydawało się, że po 2-3 miesiącach uczenia się znają C/C++... Tego
    > się czytać nie dało...
    A czy ich kod napisany w dowolnym języku dało się czytać?

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. To pytanie retoryczne, nie musisz odpowiadać.
    --
    Moje dziecko rano po raz pierwszy powiedziało: "Tatusiu, ale ja nie chcę
    jeszcze wstawać do przedszkola". A ja miałem ochotę mu powiedzieć: "Synu,

  • 24. Data: 2004-12-13 20:51:05
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

    Tego
    > A czy ich kod napisany w dowolnym języku dało się czytać?
    >
    > Pozdrawiam
    > Czesiu
    >
    > PS. To pytanie retoryczne, nie musisz odpowiadać.
    "Nie muszem ale kcem" ;-))

    Chodziło mi o to, że aby powiedzieć, że się zna jakikolwiek język
    programowania trzeba trochę naklepać się linii kodu. Sama znajomość składni
    języka, słów kluczowych, funkcji standartowych itp. może być dopiero wstępem
    do nauki pisania software'u, po prostu trzeba się nauczyć "myśleć" w danym
    języku. Zresztą to samo dotyczy nauki języków obcych (angielski, niemiecki
    etc.)

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 25. Data: 2004-12-13 21:23:16
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-13, Paweł Sz. <p...@i...pl> wrote:
> [...]
    > do nauki pisania software'u, po prostu trzeba się nauczyć "myśleć" w danym
    Zgadzam się. Tyle, że to jednak nie zajmuje kilku lat.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Tapetka z RAMu, Windows hej!
    /z pamiętnika administratora/

  • 26. Data: 2004-12-15 12:02:00
    Od: "Mikin" <m...@v...pl>

    Użytkownik "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał w wiadomości

    > "Zadaj sobie jedno zajebiście ale to zajebiście ważne pytanie: co chcesz w
    > życiu robić. A później zacznij to robić."

    JARAC BLANTY:))

    pozdr

  • 27. Data: 2004-12-15 12:04:13
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    Mikin wrote:
    > JARAC BLANTY:))
    Też tak kiedyś myślałem.
    --
    =======================================
    Między duszą a materią pośredniczy matematyka.

  • 28. Data: 2004-12-15 22:49:44
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-13, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale juz wyprzedzajac Twoj ewewntualny post przypomne ze bynajmniej w naszym
    > kraju wielu ludzi usiluje siebie nazywac specjalistami, a niewielu z nich
    > jest nimi naprawde :))
    Przepraszam, że dopiero teraz. Ale mam ostatnio co robić i jak wracam do
    domu, to już nie bardzo mam siłę i ochotę na newsy. Dziś się zabrałem
    za nadrabianie zaległości (ciekawe, ile KFów nakarmię :>). A oto obiecana
    historyjka.

    Oddział kliniczny AM w dużym mieście. Chirurgia miętka. Znaczy się grzebanie
    w gó^H^Hjelitach, żołądkach, etc... Jedna z pacjentek tego oddziału
    poślizgnęła się na świeżo umytej podłodze i - ot, pech - upadła tak, że
    złamała kciuka. Dwóch chirurgów - uznanych specjalistów, nie samozwańców :)
    zajęło się panią, bo przecież kiedyś się tego uczyli. Nastawili tego kciuka,
    nakładają gips. Patrzą na swoje dzieło i jeden z nich mówi:
    - Ty, ale czy ten kciuk nie powinien być bardziej odgięty?
    - Nie wiem, ale chyba masz rację.
    No to zdjęli gips, zakładają od nowa. I tak kilka razy :) W razie czego
    na ortopedię daleko nie było, ale pacjentka stwierdziła, że ona ma czas,
    jej się nie śpieszy i niech oni skończą co zaczęli :)

    > A w tym akurat konkretnym przypadku - programistow, uwazam ze kazdy z nich
    > powinien dobrze znac zagadnienia sprzetowe. W duzej czesci nie znaja i
    > pisza taki soft, ze nie da sie na to patrzec.
    To zależy, czym się dany programista zajmuje. Jeżeli pisze rzeczy
    niskopoziomowe, to zdecydowanie tak. Systemy operacyjne, maszyny wirtualne,
    etc... Programista aplikacyjny powinien korzystać z dobrze przygotowanych
    narzędzi oraz niższych warstw. I jego już nie powinny obchodzić takie detale
    jak garbage collecting, organizacja danych w pamięci czy optymalne
    algorytmy. To wszystko ma zapewnić niższy poziom, przygotowany przez kogoś
    innego.

    > Oj, za nic nie chcialem mowic o "panu Wiesiu" co to i windowsa zainstaluje
    > i plyte wypali i gniazdko przykreci ;)
    Wiesz, z tymi gniazdkami to różnie bywa :) Kiedy pracując w poprzedniej
    firmie miałem już coraz bardziej dość rozważałem opcję odświeżenia wiedzy
    z technikum, zrobienia uprawnień SEPowskich na wykonawstwo oraz pomiary
    i szukania szczęścia jako instalator/odbierający gdzieś na zachodzie :)

    Z tym się zgadzam :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --