PracaGrupypl.praca.dyskusjew czym się kształcić??? › Re: w czym się kształcić???
    From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: w czym się kształcić???
    Date: Wed, 15 Dec 2004 22:49:44 +0000 (UTC)

    On 2004-12-13, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale juz wyprzedzajac Twoj ewewntualny post przypomne ze bynajmniej w naszym
    > kraju wielu ludzi usiluje siebie nazywac specjalistami, a niewielu z nich
    > jest nimi naprawde :))
    Przepraszam, że dopiero teraz. Ale mam ostatnio co robić i jak wracam do
    domu, to już nie bardzo mam siłę i ochotę na newsy. Dziś się zabrałem
    za nadrabianie zaległości (ciekawe, ile KFów nakarmię :>). A oto obiecana
    historyjka.

    Oddział kliniczny AM w dużym mieście. Chirurgia miętka. Znaczy się grzebanie
    w gó^H^Hjelitach, żołądkach, etc... Jedna z pacjentek tego oddziału
    poślizgnęła się na świeżo umytej podłodze i - ot, pech - upadła tak, że
    złamała kciuka. Dwóch chirurgów - uznanych specjalistów, nie samozwańców :)
    zajęło się panią, bo przecież kiedyś się tego uczyli. Nastawili tego kciuka,
    nakładają gips. Patrzą na swoje dzieło i jeden z nich mówi:
    - Ty, ale czy ten kciuk nie powinien być bardziej odgięty?
    - Nie wiem, ale chyba masz rację.
    No to zdjęli gips, zakładają od nowa. I tak kilka razy :) W razie czego
    na ortopedię daleko nie było, ale pacjentka stwierdziła, że ona ma czas,
    jej się nie śpieszy i niech oni skończą co zaczęli :)

    > A w tym akurat konkretnym przypadku - programistow, uwazam ze kazdy z nich
    > powinien dobrze znac zagadnienia sprzetowe. W duzej czesci nie znaja i
    > pisza taki soft, ze nie da sie na to patrzec.
    To zależy, czym się dany programista zajmuje. Jeżeli pisze rzeczy
    niskopoziomowe, to zdecydowanie tak. Systemy operacyjne, maszyny wirtualne,
    etc... Programista aplikacyjny powinien korzystać z dobrze przygotowanych
    narzędzi oraz niższych warstw. I jego już nie powinny obchodzić takie detale
    jak garbage collecting, organizacja danych w pamięci czy optymalne
    algorytmy. To wszystko ma zapewnić niższy poziom, przygotowany przez kogoś
    innego.

    > Oj, za nic nie chcialem mowic o "panu Wiesiu" co to i windowsa zainstaluje
    > i plyte wypali i gniazdko przykreci ;)
    Wiesz, z tymi gniazdkami to różnie bywa :) Kiedy pracując w poprzedniej
    firmie miałem już coraz bardziej dość rozważałem opcję odświeżenia wiedzy
    z technikum, zrobienia uprawnień SEPowskich na wykonawstwo oraz pomiary
    i szukania szczęścia jako instalator/odbierający gdzieś na zachodzie :)

    Z tym się zgadzam :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --