PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop wypoczynkowy za okres urlopu macierzynskiego i wychowawczego

  • 1. Data: 2004-01-25 08:36:44
    Temat: urlop wypoczynkowy za okres urlopu macierzynskiego i wychowawczego
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie (sprawdzalem w kodeksie pracy, ale
    nie doszukalem sie odpowiedzi):

    Zona ma umowe o prace na czas okreslony mniej wiecej do polowy tego roku.
    Kilka miesiecy temu (w zeszlym roku) urodzila dziecko i w tej chwili dobiega
    koniec jej
    urlopu macierzynskiego. Na kilka przyszlych miesiecy planuje wziac jeszcze
    urlop wychowawczy. I w zwiazku z tym mam pytanie:

    Czy za okres urlopu macierzynskiego przysluguje jej urlop wypoczynkowy, tzn.
    czy za poprzedni rok moze wykorzystac caly (26 dni) urlop wychowawczy czy
    musi odliczyc sobie proporcjonalnie dni, ktore byla na urlopie
    macierzynskim.

    I to samo pytanie odnosnie urlopu wychowawczego. Czy bedac na urlopie
    wychowawczym przysluguje urlop wypoczynkowy. Innymi slowy jaki wymiar
    urlopu wypoczynkowego przysluguje jej za biezacy rok.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-25 09:41:04
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Sun, 25 Jan 2004 09:36:44 +0100, "Darek"
    <d...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >wychowawczym przysluguje urlop wypoczynkowy. Innymi slowy jaki wymiar
    >urlopu wypoczynkowego przysluguje jej za biezacy rok.

    Wczytaj sie uważnie w to co piszesz, a znajdziesz odpowiedz.
    Jak można mieć urlop z powodu urlopu??
    W czasie urlopu wychwawczego jak i macieżyńskiego jest się JUZ na
    urlopie.

  • 3. Data: 2004-01-25 16:55:10
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy za poprzedni rok moze wykorzystac caly (26 dni) urlop wychowawczy czy
    > musi odliczyc sobie proporcjonalnie dni, ktore byla na urlopie

    Z tytułu korzystania z urlopu macierzyńskiego nie zmniejsza się urlopu
    wypoczynkowego. Za 2003 r. żona może wykorzystać urlop wypoczynkowy w pełnym
    przysługującym jej wymiarze.

    > I to samo pytanie odnosnie urlopu wychowawczego. Czy bedac na urlopie
    > wychowawczym przysluguje urlop wypoczynkowy.

    Za okres korzystania z urlopu wychowawczego zmniejsza się wymiar urlopu
    wypoczynkowego (art. 155 z indeksem 2 Kodeksu pracy).

    > Innymi slowy jaki wymiar urlopu wypoczynkowego przysluguje jej za biezacy
    rok.

    W dniu 01.01.2004 r. żona nabyła prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze
    6/12 x 26 dni - przy założeniu, że umowa o pracę jest zawarta do czerwca
    2004 r. (i obejmuje co najmniej 1 dzień tego miesiąca) i przysługuje jej
    urlop wypoczynkowy w wymiarze rocznym 26 dni (jeżeli umowa kończy się w
    lipcu br. to 7/12 x 26 dni).
    Taki urlop wypoczynkowy może wykorzystać przed rozpoczęciem urlopu
    wychowawczego.

    Podstawa prawna - Kodeks pracy:
    Art. 163. § 3. Na wniosek pracownicy udziela się jej urlopu bezpośrednio po
    urlopie macierzyńskim; dotyczy to także pracownika-ojca wychowującego
    dziecko, który korzysta z urlopu macierzyńskiego.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-01-25 22:06:58
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>