PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop i tel sluzbowy

  • 1. Data: 2006-12-27 12:40:58
    Temat: urlop i tel sluzbowy
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    witam,
    jestem informatykiem w pewnej firmie.
    Mam tel sluzbowy i odbieram go od 8-16 czyli wtedy gdy pracuje i po
    pracy do 21 - bo uzytkownicy pracuja do tej godziny i moga zadzwonic.

    Jeden dzien przed swietami i do nowego roku mam urlop, cos padlo w
    jednej lokalizacji, user poinformowal mnie w wigilie ! dzis pojawil sie
    tam jakis "obcy" informatyk - wystawi rachunek.

    Dostalem informacje ze zostane obciazony za ta naprawe.

    Jak wyglada sprawa tel sluz. i urlopu ? moge miec go wylaczonego ? w
    umowie nie mam nic o tym ze mam miec go wlaczonego po pracy czy
    tymbardziej 24h, mam tylko jedno zdanie ze mam o niego dbac;)

    Moglbym to przelknac gdybym tam zarabial sporo:) ale nie zarabiam wiele
    wiecej niz panie na kasie :)

    pozdrawiam

    --
    Mateusz Pronobis

  • 2. Data: 2006-12-27 13:14:54
    Temat: Re: urlop i tel sluzbowy
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Mateusz Pronobis napisał(a):
    > witam,
    > jestem informatykiem w pewnej firmie.
    > Mam tel sluzbowy i odbieram go od 8-16 czyli wtedy gdy pracuje i po
    > pracy do 21 - bo uzytkownicy pracuja do tej godziny i moga zadzwonic.

    rozumiem, ze firma placi Ci za dyzur telefoniczny w godzinach 16-21 ?

> [...]
    > tam jakis "obcy" informatyk - wystawi rachunek.
    >
    > Dostalem informacje ze zostane obciazony za ta naprawe.

    rozumiem, ze firma formalnie odwolala Cie z urlopu i masz ten urlop z
    powrotem dostepny?
    (nie jestem jedynie pewien, czy w calosci, czy tylko w niewykorzystanej
    czesci)

    jak uzasadniono obciazenie? Pracodawca ma dosyc waskie pole manewru
    przy obciazaniu finansowym pracownikow.

    > Jak wyglada sprawa tel sluz. i urlopu ? moge miec go wylaczonego ? w
    > umowie nie mam nic o tym ze mam miec go wlaczonego po pracy czy
    > tymbardziej 24h, mam tylko jedno zdanie ze mam o niego dbac;)

    wiec tym bardziej to wyjasnij, najlepiej na pismie - a jesli firma
    nalozy na Ciebie obowiazek calodobowego dyzuru telefonicznego, to
    porusz kwestie wynagrodzenia za calodobowy dyzur telefoniczny.

    Swoja droga, temat byl kiedys walkowany na grupie.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2006-12-27 17:49:55
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    glosnetu wrote:

    > rozumiem, ze firma placi Ci za dyzur telefoniczny w godzinach 16-21 ?

    > rozumiem, ze firma formalnie odwolala Cie z urlopu i masz ten urlop z
    > powrotem dostepny?
    I oczywiście zwróciła Ci koszty dojazdu na wypoczynek(paliwo, bilet) oraz
    koszty rezerwacji hoteliku w którym miałeś zamiar wypoczywać.

  • 4. Data: 2006-12-27 18:44:50
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    glosnetu wrote:

    > rozumiem, ze firma placi Ci za dyzur telefoniczny w godzinach 16-21 ?

    Nie.

    > rozumiem, ze firma formalnie odwolala Cie z urlopu i masz ten urlop z
    > powrotem dostepny?
    > (nie jestem jedynie pewien, czy w calosci, czy tylko w niewykorzystanej
    > czesci)

    Nie, tzn dostalem informacje ze nie dziala, nikt nie powiedzial "jedz
    zrob" ale wkoncu sie zdenerwowalem i pojechalem...

    > jak uzasadniono obciazenie? Pracodawca ma dosyc waskie pole manewru
    > przy obciazaniu finansowym pracownikow.

    Nie wiem doastalem informacje od kadrowej ze bede musial za to zaplacic,
    sprawa sie o tyle wyjasnila ze gosc byl i nie poradzil sobie wiec nic
    nie zarobi.

    thx i pozdrawiam

    --
    Mateusz Pronobis

  • 5. Data: 2006-12-27 20:09:15
    Od: "J." <a...@m...pl>

    Niestety takich "pracodawców" jest jeszcze wiele...
    Dochodzę do wniosku, że w szkole zamiast religii i patriotyzmu powinna
    być obowiązkowa lekcja asertywności...

    J.

  • 6. Data: 2006-12-27 20:52:06
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Mateusz Pronobis napisał(a):
> [...]
    > >

    > Nie wiem doastalem informacje od kadrowej ze bede musial za to zaplacic,
    > sprawa sie o tyle wyjasnila ze gosc byl i nie poradzil sobie wiec nic

    jak pamietam, kilka tygodni temu zainicjowales watek nt Twoich zarobkow
    - i okresliles sie na ok 1k brutto, z zastrzezeniem, ze to Twoja
    pierwsza praca.

    Nie obraz sie - jestes frajer do kwadratu i dajesz po sobie jezdzic. Na
    dodatek, zamiast wykorzystac fakt, ze zewnetrzny specjalista nie byl w
    stanie pomoc (a wiec firma jest poniekad skazana na Ciebie), to dajesz
    sobie narzucac jakas kare...

    "Informatyk" - czyli taka informatyczna odmiana "zlotej raczki" nigdy
    duzo nie zarobi, bo szukaja takich ludzi firmy z malym budzetem.
    Sensowne firmy szukaja specjalistow w konkretnych dziedzinach i placa
    konkretnie. Na Slasku rowniez.

    Moja rekomendacja - wybierz sobie jedna ze specjalizacji (ale tych
    rynkowych), ktora sie obecnie zajmujesz i zacznij sie w niej
    rzeczywiscie specjalizowac - adminowanie *nixem czy oraclem i jak
    najszybciej uciekaj z tej firmy.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2006-12-27 20:54:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:emuf5g$73p$1@nemesis.news.tpi.pl Mateusz Pronobis
    <s...@-...pl> pisze:

    > Nie.
    To czemu go w tych godzinach odbierasz?

    > Nie, tzn dostalem informacje ze nie dziala, nikt nie powiedzial "jedz
    > zrob" ale wkoncu sie zdenerwowalem i pojechalem...
    A po co?

    > Nie wiem doastalem informacje od kadrowej ze bede musial za to zaplacic,
    > sprawa sie o tyle wyjasnila ze gosc byl i nie poradzil sobie wiec nic nie
    > zarobi.
    Więc ty udziel pracodawcy informacji, że będziesz dochodził z wielką
    skrupulatnością dokumentacji płacowej dla celów procesowych.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-12-27 21:10:51
    Od: "MI" <m...@w...pel>

    ludzie, troche asertywności!

    zresztą na zdrowy rozum, jak mozesz odpowiadac za ryzyko gospodarcze
    swojego szefa????

  • 9. Data: 2006-12-27 21:43:21
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Więc ty udziel pracodawcy informacji, że będziesz dochodził z wielką
    > skrupulatnością dokumentacji płacowej dla celów procesowych.

    Taaa, jak powszechnie wiadomo najlepsza metoda rozwiazywania problemow
    pojscie w konflikt i jego umiejetne eskalowanie.

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/

  • 10. Data: 2006-12-27 21:49:58
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    Herakles wrote:

    > I oczywiście zwróciła Ci koszty dojazdu na wypoczynek(paliwo, bilet) oraz
    > koszty rezerwacji hoteliku w którym miałeś zamiar wypoczywać.

    Tu sprawa jest proszta, bylo to tylko 20km wiec bylem tam "na juz" ;)

    Paliwo mam "sluzbowe" na takie wyjazdy.

    --
    Mateusz Pronobis