PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas okreslony

  • 1. Data: 2008-09-25 09:14:17
    Temat: umowa na czas okreslony
    Od: "m...@x...pl" <s...@p...onet.pl>

    pracowałem ostatnio we firmie na umowe na czas okreslony na podstawie
    umów (najpierw na 3 mc a pózniej na 1 rok,
    przed koncem umowy powiedziałem ze nowej nie podpisze nie pasowała mi
    klimat w firmi a raczej chcieli dać mi nową dalej umowe).
    w swiadectwie pracy mam ze stosunek pracy ustał w wyniku rozwiązania:
    "ustał z upływem czasu na który była zawarta."

    Nie miałem jeszcze takiej sytuacji i niewiem jak jest z 'urzędem
    pracy' czy bede z prawem do zasilku czy nie?.
    bo przy rejestracji jest w arkuszu pytanie czy stosunek pracy został
    rozwiązany:
    są opcje tak/nie : 1-za wypowiedzeniem,2-porozumienie stron 3-przez
    pracodawcę bez wypowiedzenia z mojej winy
    Jak to jest dla urzędu pracy czy ja wypowiedziałem czy oni nie dali mi
    nowej umowy.

    Pozdrawiam
    Mietek

  • 2. Data: 2008-09-25 09:26:07
    Temat: Re: umowa na czas okreslony
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Sep 25, 11:14 am, "m...@x...pl" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Nie miałem jeszcze takiej sytuacji i niewiem jak jest z 'urzędem
    > pracy' czy bede z prawem do zasilku czy nie?.

    A co to? Pracy nie ma?

    --
    mihau

  • 3. Data: 2008-09-25 09:48:09
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    m...@x...pl pisze:
> [...]
    > pracodawcę bez wypowiedzenia z mojej winy
    > Jak to jest dla urzędu pracy czy ja wypowiedziałem czy oni nie dali mi

    Umowa wygasla i zadnej z tych opcji nie zakreslasz przy rej. do UP.
    Bedziesz mial prawo do zasilku juz od 1 m-ca.
    Lepiej jednak zrobisz jesli poszukasz pracy :-).

  • 4. Data: 2008-09-25 11:13:29
    Od: "m...@x...pl" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki za info
    prace myslę ze znajdę w ciagu miesiąca ale w urzedzie mają czaem
    jakies oferty oprócz gazet i internetu i chce znalezc prace spokojnie

    Pozdrawiam
    Mietek

  • 5. Data: 2008-09-25 12:25:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr S. pisze:

    > Umowa wygasla i zadnej z tych opcji nie zakreslasz przy rej. do UP.

    Bzdura, umowa wygasa zazwyczaj w przypadku śmierci pracownika,
    pracodawcy, i w niektórych innych szczególnych przypadkach. W tym
    przypadku umowa została rozwiązana z upływem czasu, na jaki została zawarta.

    > Bedziesz mial prawo do zasilku juz od 1 m-ca.

    Tu raczej zgoda, z tym że po 7 dniach bez pracy.

    > Lepiej jednak zrobisz jesli poszukasz pracy :-).

    A to już zależy od konkretnej sytuacji :)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-09-25 15:32:47
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > pracodawcy, i w niektórych innych szczególnych przypadkach. W tym
    > przypadku umowa została rozwiązana z upływem czasu, na jaki została

    Czepiasz się słówek. Może i w jęz. prawniczym określenie wygaśnięcia
    jest tutaj nie na miejscu ale mi rozwiązanie kojarzy się z wykonaniem
    jakiejś pracy czyli np. przygotowaniem i podpisaniem papierka dlatego
    mówię tu o wygaśnięciu umowy z końcem jej trwania.

  • 7. Data: 2008-09-25 21:18:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr S. pisze:

    > Czepiasz się słówek. [...]

    Tak, właśnie to robię :)

  • 8. Data: 2008-09-26 14:40:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gbgb13$ps7$1@inews.gazeta.pl Piotr S. <d...@g...pl>
    pisze:

    > Czepiasz się słówek.
    Nie. Czepia się mylenia konkretnych, zupełnie różnoznacznych terminów.

> [...]
    > ale mi rozwiązanie kojarzy się z wykonaniem jakiejś pracy czyli np.
    > przygotowaniem i podpisaniem papierka dlatego mówię tu o wygaśnięciu umowy
    Nie jest ważne co ci się kojarzy. Piszesz bzdury. Bierz odpowiedzialność za
    swoje wypowiedzi. Jak komuś coś usiłujesz wyjaśnić to się chociaż trochę na
    tym znaj.
    Pojęcia rozwiązania umowy o pracę i jej wygasnięcia to elementarne terminy z
    zakresu prawa pracy.

    --
    Jotte