PracaGrupypl.praca.dyskusje › brak umowy o prace

  • 1. Data: 2008-09-24 17:17:29
    Temat: brak umowy o prace
    Od: "albiones" <albion[ciach]es@o2.pl>

    witam!

    jest taka sytuacja, znajoma od dawna pracowala w jednym zakladzie, ma umowe
    probna z 74 roku, pozniej zwiekszenia w postaci "zwiekszamy obywatelce
    wyposazenie". umowy o prace na pismie nie ma, nie pamieta, czy taka byla
    kiedokolwiek. skladki itp. sa odprowadzane prawidlowo, po prostu brakuje
    dokumentu. idzie niedlugo na emeryture, trzeba umowe rozwiazac, trzeba podac w
    swiadectwie pracy. co zrobic w takiej sytucji?

    pozdrawiam al

  • 2. Data: 2008-09-24 17:28:13
    Temat: Re: brak umowy o prace
    Od: "lwh" <l...@p...pl>

    Użytkownik "albiones" <albion[ciach]es@o2.pl> napisał w wiadomości
    > swiadectwie pracy. co zrobic w takiej sytucji?

    Porozmawiać z własnym szefem, a nie z całym światem. Szef gryzie , to może
    kadrowa nie gryzie?

  • 3. Data: 2008-09-24 18:05:19
    Od: "albiones" <albion[ciach]es@o2.pl>

    > Porozmawiać z własnym szefem, a nie z całym światem. Szef gryzie , to może
    > kadrowa nie gryzie?

    nikt nikogo nie gryzie, wszyscy sie znaja, wszyscy sie lubia i wszyscy maja z
    tym problem i szukamy rozwiazania

  • 4. Data: 2008-09-24 19:05:08
    Od: "lwh" <l...@p...pl>

    > nikt nikogo nie gryzie, wszyscy sie znaja, wszyscy sie lubia i wszyscy
    > maja z tym problem i szukamy rozwiazania

    To gdzie problem ? Wystawcie duplikat zagubionej umowy. Przecież była w
    czasach PRL. Ktoś wątpi , ze była?

  • 5. Data: 2008-09-24 19:41:02
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    > To gdzie problem ? Wystawcie duplikat zagubionej umowy. Przecież była w
    > czasach PRL. Ktoś wątpi , ze była?

    A umowa jest potrzeba do zus, czy samo jej rozwiazanie? Bo umowa o prace
    jest wazna nawet gdyby byla tylko ustna (oczywiscie firma moze za to dostac
    kare, ale nie zmienia to stanu rzeczy, ze ustna jest rowniez zobowiazujaca).
    Jesli zus wymaga tylko samego wypowiedzenia, to ja bym napisal:

    Do firmy xxx

    Z dniem yyy wypowiadam moja biezaca umowe o prace z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia okreslonego przepisami prawa pracy, tj. xxx miesiecy.

    Czytelny podpis

    I koniec (albo cos podobnego, zalezy jaka jest forma wypowiedzenia). Do tego
    potwierdzenie, ze wplynelo i na moj gust powinno to wystarczyc, jesli zus
    nie ma jakis przepisow szczegolnych.

  • 6. Data: 2008-09-24 19:54:53
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    pitero pisze:

> [...]
    > kare, ale nie zmienia to stanu rzeczy, ze ustna jest rowniez zobowiazujaca).
    > Jesli zus wymaga tylko samego wypowiedzenia, to ja bym napisal:

    Dla zusu jest ważne świadectwo pracy i ewentualnie rp-7. Od 1999 roku to
    co jest zgłoszone w ZUA czy też deklaracji rozliczeniowej za konkretny
    miesiąc.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 7. Data: 2008-09-24 20:16:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gbdsnb$jsb$1@news.onet.pl albiones
    <albion[ciach]es@o2.pl> pisze:

> [...]
    > prostu brakuje dokumentu. idzie niedlugo na emeryture, trzeba umowe
    > rozwiazac, trzeba podac w swiadectwie pracy. co zrobic w takiej sytucji?
    Zaglądnąć do własnej teczki osobowej, którą musi udostępnić pracodawca.
    Tam powinna być kopia umowy o pracę.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-09-24 20:31:18
    Od: "albiones" <albion[ciach]es@o2.pl>

    > Zaglądnąć do własnej teczki osobowej, którą musi udostępnić pracodawca.
    > Tam powinna być kopia umowy o pracę.

    niestety nigdzie nie ma tej umowy, sprawdzone dokladnie, nie wiadomo czy byla
    kiedykolwiek w formie pisemnej

  • 9. Data: 2008-09-24 20:31:52
    Od: "albiones" <albion[ciach]es@o2.pl>

    > To gdzie problem ? Wystawcie duplikat zagubionej umowy. Przecież była w
    > czasach PRL. Ktoś wątpi , ze była?

    problem w tym, ze nie wiadomo nawet kto wtedy byl wladny podpisac taka umowe :)

  • 10. Data: 2008-09-24 20:32:38
    Od: "albiones" <albion[ciach]es@o2.pl>

    > A umowa jest potrzeba do zus, czy samo jej rozwiazanie?

    Generalnie chodzi o to, zeby zamknac papierologie zwiazana z odejsciem na
    emeryture, zeby wszedzie wszystko w papierach gralo