PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Subject: Re: to moze byc prawda
    Date: 14 Oct 2005 15:57:43 +0200

    Aleksander Galicki napisał(a):

    > Nie, ja twierdze, ze to co dotyczy konkretnego jezyka i zadnego innego
    > to "zoologia", ktora moze byc, owszem, dosc zlozona ale nie zasluguje na to,
    > zeby byc wykladana na uczelni wyzszej.
    > "Dobre nawyki", a wiec umiejetnosc dobrego programowania, to cos co jest
    > wspolne w roznym stopniu dla wszystkich jezykow. Jesli masz jakies kontr-
    > przykady to je podaj, ale najpierw przemysl dobrze sprawe.

    Proszę bardzo. Do dobrych manier w C/C++ zalicza się nieużywanie 'goto'.
    Spróbuj to zalecenie podać komuś, kto się porusza w asemblerze
    (nie używaj 'jmp').

    Nazewnictwo zmiennych: programując pod Windows, to dobrym nawykiem jest
    stosowanie notacji węgierskiej, programując w środowisku dosowym,
    czy w językach w rodzaju php/perl już niekoniecznie.

    > Ten proces (spolecznej akceptacji jakiejs technologii) jest znacznie bardziej
    > zlozony. W kazdym razie z faktu ze "jezyk X jest popularny" nie wynika
    > ze "jezyk X jest dobry". PHP jest tego wybitnym przykladem.
    > (Inne przyklady z historii: C++ i SQL. )

    Nigdzie nie pisałem że wynika z tego, że "język jest dobry".
    Ale na uczelni nie muszą uczyć tylko tych genialnych rozwiązań.
    Mają pokazać ich wiele (i to właśnie tych popularnych), tak by student
    mógł sobie samodzielnie pociągnąć dalej to co go bardziej zainteresuje.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl