PracaGrupypl.praca.dyskusje › tajne zarobki

  • 51. Data: 2006-04-26 09:29:21
    Temat: Re: tajne zarobki
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl> napisał

    > Może ci pierwsi to właściciele firmy

    A może nie.
    Zresztą nie o to przecież pytałam.

    M.

  • 52. Data: 2006-04-26 09:39:25
    Od: Wieslaw Bicz <W...@o...pl>

    zasit wrote:

> [...]
    >i czekanie kiedy nastapi awans nie ma wiekszego sensu,najczesciej konczy sie
    >to zmiana pracy i jezeli sytuacja jeszcze powtorzy sie po 3-4 latach to taki
    >delikwent powaznie rozwazy mozliwosc wyboru. W chwili obecnej racodawcy nie
    >musze jeszcze palcic tak bajonskich sum za inz, ale poczekamy zobaczymy, juz
    >widac jak ludki po ogolniaki wala drzwiami i oknami na politechniki :]. Za
    >10 lat zaden inz nie wezmie placy za 1200 bo taka pensja nie zapewnie mu
    >splaty kredytu zaciagnietego na platne studia techniczne.

    Problem jest niestety gdzie indziej. zarobki tylko czasem wynikają z
    dobrych chęci szefów czy właścicieli. Problemem jest to, że większości
    polskich fim po prostu nie stać na płacenie więcej, bo są mało
    konkurencyjne i po po prostu za mało zarabiają. I nic nie wskazuje na
    to, żeby sytuacja się zmieniła w dającym się przewidzieć czasie.

    Istnieje tylko jeden sposób na polepszenie sytuacji szybko: drastyczna
    dewaluacja waluty: jest to jedyna metoda na szybkie zwiększenie
    konkurencyjności firm w danym kraju. Inne metody dają rezultaty po wielu
    latach i wymagają wysiłku. Wiara w to, że ściągnięcie inwestorów
    zagranicznych zmieni systuację jest ułudą, co łatwo pokazać.

    W. Bicz

  • 53. Data: 2006-04-26 09:51:06
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Mariuszek.Dziesz napisał(a):

    > Może ci pierwsi to właściciele firmy

    A może Ci pierwsi są 10 razy wydajniejsi od tych ostatnich i nie trzeba
    po nich poprawiać?

    ch.

  • 54. Data: 2006-04-26 09:54:32
    Od: "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 26.04.2006 Nixe <n...@f...peel> napisał/a:
    > "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl> napisał

    > A może nie.
    > Zresztą nie o to przecież pytałam.
    >
    > M.

    Piszesz tak ,jakby to wszystko było teorią,ale przecież każdy przechodzi
    praktyę ,bo musi gdzieś pracowac .

    _ /\ Marius Dziesz
    (:)/(:)Maker

  • 55. Data: 2006-04-26 09:57:21
    Od: "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 26.04.2006 LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał/a:

    > A może Ci pierwsi są 10 razy wydajniejsi od tych ostatnich i nie trzeba
    > po nich poprawiać?
    >

    > ch.

    Po każdym trzeba poprawiać ,nawet po Billu Gates

    _ /\ Marius Dziesz
    (:)/(:)Maker

  • 56. Data: 2006-04-26 09:58:12
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "zasit" <z...@w...pl> napisał

    > Czy ty kobieto nie rozumiesz ze nie kazdy moze byc prezesem i
    > kierownikiem?

    A gdzie sugerowałam coś takiego? I co ma piernik do wiatraka?

    > Po prostu tak juz jest ze ma to strukture piramidy, ci co najwyzej maja
    > najwiecej kasy i najwyzsze stanowiska.

    Ale ci, co są najwyżej, doszli do swoich pozycji ciężką pracą, nauką,
    doświadczeniem.
    I jak najbardziej mają podstawy, by zarabiać więcej, niż pozostała masa.

    > My nie mamy pretensji ze nie zostaniemy nigdy kierownikami. My chcemy miec
    > mozliwosc wykazania sie za odpoiwednie pieniadze.Wykazywanie sie za 1000
    > zl i czekanie kiedy nastapi awans nie ma wiekszego sensu

    Przecież napisałam wyraźnie - jeśli awans nie następuje, to znaczy, że nie
    ma podstaw ku temu.
    Widocznie w oczach pracodawcy taki człowiek za mało jeszcze potrafi, za mało
    się stara, za dużo błędów popełnia, za dużo strat przynosi. I wiele innych
    czynników.
    Jeśli jednak ktoś mimo to czuje, że jest nieuczciwie wykorzystywany, bo daje
    z siebie wszystko, a nie jest doceniany, to jego problemem jest to, że
    jeszcze pracuje w danej firmie.

    > widac jak ludki po ogolniaki wala drzwiami i oknami na politechniki :]. Za
    > 10 lat zaden inz nie wezmie placy za 1200 bo taka pensja nie zapewnie mu
    > splaty kredytu zaciagnietego na platne studia techniczne.

    A to jest już jego problem. Ostatecznie może nie pracować w ogóle - ciekawe
    z czego wtedy spłaci tenże kredyt :>
    Wybacz, ale zasadniczo mało kto daje więcej absolwentowi uczelni
    technicznej, który pochwalić może się_tylko_dyplomem. Taka jest specyfika
    wymagań i oczekiwań w tym zawodzie. Napisałam już i wyjaśniłam dlaczego. Tak
    się składa, że mam w tej kwestii kilkuletnie doświadczenie i wiem, co mówię.
    Jeśli nadal nie rozumiesz tych zależności, to naprawdę nie jestem w stanie
    prościej Ci tego wytłumaczyć.
    I jeszcze jedno - nie oznacza to, że nie ceni się zawodu inżyniera. Jak
    najbardziej się ceni, ale głównie za doświadczenie, umiejętność logicznego
    myślenia, zmysł techniczny i parę innych rzeczy. Nie za sam papierek z
    tytułem.

    M.

  • 57. Data: 2006-04-26 10:01:01
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl> napisał

    > Piszesz tak ,jakby to wszystko było teorią,ale przecież każdy przechodzi
    > praktyę ,bo musi gdzieś pracowac .

    ???
    Czy możesz po prostu odpowiedzieć na pytanie? :)

    M.

  • 58. Data: 2006-04-26 10:03:41
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Mariuszek.Dziesz napisał(a):

    > Po każdym trzeba poprawiać ,nawet po Billu Gates

    Owszem, ale nie po każdym tak samo często...

  • 59. Data: 2006-04-26 10:22:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał

    > Owszem, ale nie po każdym tak samo często...

    Poza tym nie każdy błąd powoduje takie same konsekwencje.

    M.

  • 60. Data: 2006-04-26 11:04:46
    Od: "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 26.04.2006 Nixe <n...@f...peel> napisał/a:
    > "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl> napisał

    > ???
    > Czy możesz po prostu odpowiedzieć na pytanie? :)
    >
    > M.

    Są różne firmy lepsze gorsze

    Pracowałem w takich firmach ,jest tak ,prezes i wiceprezes,
    prezes od marketingu ,a potem szara masa.
    Co do inżynierów ,często wykonują pracę niezgodną z
    kierunkiem studiów np.elektryk ,jako obrabiarko wiec CNIĆ, itd.
    Czyli jego umiejętności mogą nie mieć wielkiego wpływu na płacę .

    _ /\ Marius Dziesz
    (:)/(:)Makker