PracaGrupypl.praca.dyskusje › tajne zarobki

  • 41. Data: 2006-04-26 06:59:43
    Temat: Re: tajne zarobki
    Od: "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 25.04.2006 Immona <c...@n...gmailu> napisał/a:

    > [...]
    nings

> [...]
    > lub trudno dostosowywalne (nauczycielka, prawnik...), bo - jest taka
    > grupa - zostali docenieni i zarabiaja duzo, wreszcie w gre wchodzi
    > przywiazanie do przyjaciol i znajomych miejsc. Te czynniki powstrzymaja
    > przed wyjazdem bardzo duza ilosc osob.
    >
    > Wyjezdzasz - ok - poszukiwanie dla siebie lepszej oferty, lepszego
    > kawalka rynku i lepszego zycia to sensowna rzecz. Tylko ze naiwnoscia
    > jest fantazjowac, ze komukolwiek z rynku, ktory opuszczasz, bedzie Cie
    > szkoda. Nie ma ludzi o niezastepowalnych kwalifikacjach, chyba ze na

    A już tam ;) To dopadło szybciej niż ci się zdawało
    56.html
    Oczywiście to jest trochę dęte ,że wrócą

    _ /\ Marius Dziesz
    (:)/(:)Maker

  • 42. Data: 2006-04-26 07:07:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Jeżeli nie mówimy o Warszawie, czy innych większych miastach w Polsce, to
    > uważam że taka pensja jest dość rozsądna, na etapie początkowym (start,
    > bez doświadczenia itd.). Jak człowiek jest coś wart, to szybko zacznie
    > zarabiać większe pieniądze. Wielu tutaj krytykuje jakieś stawki bardzo
    > szybko, nie biorąc zupełnie pod uwagę faktu że w innych regionach
    > koszty życia są często diametralnie różne.

    tia... tak bylo pare lat temu, teraz za jedzenie czesto placi sie wiecej
    niz w Warszawie po za nia... 1200 dla inzyniera na poczatek? Powiem, ze
    mogloby byc nawet, jest jednak problem tego szybkiego awansu w 90% awans
    finansowy albo nie jest mozliwy albo go nie ma wogole. To jest problem.
    Przemilczmy juz sprawe uzgodnien... Np podejmujac prace dogadujesz sie
    na jedne warunki otrzymujesz zupelnie co innego.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 43. Data: 2006-04-26 07:12:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Nie można w takim przypadku generalizować, ale pozwolę sobie na
    > przypuszczenie, że w zdecydowanej większości przypadków takowy inżynier jest
    > sam sobie winien. O karierę zawodową należy również dbać i nie powinno się
    > czekać z założonymi rękami aż wszystko podadzą na tacy.

    Czyli jednak uwazasz ze nalezy wyjechac z tego ktaju

    > Wprawdzie ja nie powinienem się w ten sposób wypowiadać, bom "szczyl",
    > wiek 24 lata zaledwie, jeszcze student, ale naprawdę ciężko jest mi
    > uwierzyć w to że ktoś z 10-letnim stażem *w ogóle* nie miał szans w życiu
    > na polepszenie swoich warunków bytowych.

    Na prawde 90% pracodawcow staz Twoj nie interesuje, ich interesuje, bys
    tanio wykonywal dla nich jak najwiecej robot.

    > Takie coś IMHO zdarza się bardzo
    > rzadko i wyjątkowym pechowcom. Pozostałe przypadki to jak mi się wydaje
    > głównie niechęć do zmiany pracy (i ponoszenia ryzyka), brak odwagi by
    > poprosić "o swoje", brak odwagi do podejmowania negocjacji, a przede
    > wszystkim szukanie nowej pracy *dopiero* w sytuacji, gdy jest się
    > przypartym do muru i ma się bardzo słabą pozycję przetargową na rynku.

    Podjalem takie ryzyko i wcale mi sie nie polepszylo, inna sprawa, ze w
    miejscu w ktorym pracowalem pogarszalo sie z roku na rok... Ale zdartych
    butow trudno zliczyc, natomiast to co oferuje wiekszosc (nie wszyscy)
    firm to na prawde smiech na sali.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 44. Data: 2006-04-26 08:09:03
    Od: "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 26.04.2006 Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > Przemilczmy juz sprawe uzgodnien... Np podejmujac prace dogadujesz sie
    > na jedne warunki otrzymujesz zupelnie co innego.

    Można dodać ,że firma w której płacą 1200 zł jest słaba i tzw.
    doświadczenie będzie słabe ;).

    _ /\ Marius Dziesz
    (:)/(:)Maker

  • 45. Data: 2006-04-26 08:38:37
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    dokladnie kazdy zaczynajacy za 1200 marzy o awansie a po 2-3 latach sie
    okazuje ze marne z tego sa szanse i wszystko wraca do poczatku
    :]

  • 46. Data: 2006-04-26 09:03:00
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl> napisał

    > Można dodać ,że firma w której płacą 1200 zł jest słaba i tzw.
    > doświadczenie będzie słabe ;).

    Powalająca logika.
    A co powiesz o firmie, w której kilku inżynierów zarabia 10 000 zł na rękę,
    kilku innych 5 000 zł, a pozostałych kilku 1 000 zł na rękę?
    Tylko się nie zawieś przy wyciąganiu wniosków ;-)

    M.

  • 47. Data: 2006-04-26 09:04:08
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > dokladnie kazdy zaczynajacy za 1200 marzy o awansie a po 2-3 latach sie
    > okazuje ze marne z tego sa szanse

    Jeśli nie ma podstaw do awansu i podwyżki, to trudno się dziwić.
    Tego nie dostaje się za piękne oczy.

    M.

  • 48. Data: 2006-04-26 09:11:23
    Od: "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 26.04.2006 Nixe <n...@f...peel> napisał/a:
> [...]
    > kilku innych 5 000 zł, a pozostałych kilku 1 000 zł na rękę?
    > Tylko się nie zawieś przy wyciąganiu wniosków ;-)

    Może ci pierwsi to właściciele firmy

    _ /\ Marius Dziesz
    (:)/(:)Maker

  • 49. Data: 2006-04-26 09:12:03
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Mariuszek.Dziesz wrote:

    > A już tam ;) To dopadło szybciej niż ci się zdawało
    56.html
    > Oczywiście to jest trochę dęte ,że wrócą

    Czytalam. Ciekawa sprawa - u mnie rano, czyli u Was poznym wieczorem, a
    wlasciwie o porze nocnych markow pod artykulem byla dyskusja na ponad
    300 postow. Potem te dyskusje usunieto - tzn. nie bylo jej pod
    artykulem, byl link do forum, na ktorym jej nie bylo, okazalo sie, ze
    zostala przeniesiona na forum "Praca", gdzie ja trudno znalezc z
    artykulu. Teraz znow ja zalozono, widze 14 postow, czyli od nowa.

    Tresc dyskusji przesunietej do zakatka byla mniej wiecej w takich
    klimatach jak komentarze do tej samej informacji na onecie, czyli gorzki
    smiech. :D

    Ale do rzeczy: nic nie dopadlo. Sytuacja w Polsce sie nie zmienila:
    dobrze platna praca w dobrych warunkach jest dla najlepszych, ludzi o
    pożądanych na rynku kwalifikacjach i bardzo w tym dobrych - dla
    swietnych programistow Javy, dobrych tlumaczy, doswiadczonych ksiegowych
    z certyfikatami itp. i wybijajacych sie z innych dziedzin.
    Jest tez mnostwo latwo dostepnej pracy z gatunku "jakakolwiek", ale ta
    jest zwykle nisko platna i/lub malo satysfakcjonujaca dla osob po
    studiach i nie tylko.
    Wsrod tych dwoch skrajnosci cala masa sredniakow (powiedzmy studia
    humanistyczne czy marketingowe bez stazow, praktyk czy sukcesow lub
    przeimprezowana polibuda, dwa intermediate jezyki obce i obsluga
    Office'a) nie moze odnalezc czegos na miare swoich ambicji czy tez po
    prostu na miare swoich potrzeb ekonomicznych, a powodem tego jest za
    malo rozwiniety rynek, ktory takiej ilosci ludzi o tych kwalifikacjach
    nie potrzebuje.
    Narzekania pracodawcow na trudnosci ze znalezieniem dobrego pracownika
    to stare narzekania i slyszalam ich wiele przed wielka emigracja do UK.
    Teraz po prostu znaleziono kozla ofiarnego, czyli wyjazdy do Londynu,
    ale tak naprawde to jest tylko promocja miasta "u nas sie dzieje
    swietnie" (a GW popiera formacje rzadzaca miastem i dlatego wywalila
    dyskusje z wysmiewaniem projektu), a niedopasowanie dwoch stron rynku
    pod wzgledem kwalifikacji i oczekiwan finansowych jakie bylo, tak jest.
    I dolnoslaskie ma dalej najwieksze czy jedno z najwiekszych poziomow
    bezrobocia w UE.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    pierwsze wrazenia z Nowej Zelandii

  • 50. Data: 2006-04-26 09:24:28
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    Czy ty kobieto nie rozumiesz ze nie kazdy moze byc prezesem i kierownikiem?
    Po prostu tak juz jest ze ma to strukture piramidy, ci co najwyzej maja
    najwiecej kasy i najwyzsze stanowiska
    My nie mamy pretensji ze nie zostaniemy nigdy kierownikami. My chcemy miec
    mozliwosc wykazania sie za odpoiwednie pieniadze.Wykazywanie sie za 1000 zl
    i czekanie kiedy nastapi awans nie ma wiekszego sensu,najczesciej konczy sie
    to zmiana pracy i jezeli sytuacja jeszcze powtorzy sie po 3-4 latach to taki
    delikwent powaznie rozwazy mozliwosc wyboru. W chwili obecnej racodawcy nie
    musze jeszcze palcic tak bajonskich sum za inz, ale poczekamy zobaczymy, juz
    widac jak ludki po ogolniaki wala drzwiami i oknami na politechniki :]. Za
    10 lat zaden inz nie wezmie placy za 1200 bo taka pensja nie zapewnie mu
    splaty kredytu zaciagnietego na platne studia techniczne.