PracaGrupypl.praca.dyskusje › szukam grafika - to nie ogloszenie

  • 1. Data: 2003-04-26 18:38:55
    Temat: szukam grafika - to nie ogloszenie
    Od: tinta <t...@a...pl>

    Od mniejwięcej roku szukam kogoś do współpracy lub pracy - zgłosiło się do
    mnie około 40 osób. Nie oferuję złotych gór bo wszyscy więdzą jak wygląda
    sytuacja w kraju, niemniej nie oferuję najgorszej płacy. Niestety żaden z
    tych "profesjonalnych" grafików nie był w stanie ukończyć zamówionej a
    prostej pracy. Ponieważ każda z tych 40 osób odmawiała wykonania pracy
    testowej za darmo za każdym razem musiałem jako zadanie dawać prace dla
    klientów - kończyło się to jak zwykle bałaganem, nieprzespanymi nocami i
    oddaniem pracy klientowi grubo po terminie. Czy ktoś ma pomysł w jaki
    sposób znaleźć kogoś kto ukończy podjętą pracę ?

  • 2. Data: 2003-04-26 19:01:34
    Temat: Re: szukam grafika - to nie ogloszenie
    Od: "gruby" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tinta" <t...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sytuacja w kraju, niemniej nie oferuję najgorszej płacy. Niestety żaden z
    > tych "profesjonalnych" grafików nie był w stanie ukończyć zamówionej a

    Praca testowa - hehe dobre - czego to ludzie w tym kraju nie wymysla.
    Oczywiscie za te "prace testowa" nie placiles i po jej wykonaniu okazywalo
    sie ze kandydat sie nie nadaje. 40 zamowien zrealizowanych po minimalnych
    kosztach - gratuluje pomyslu, chyba tez tak zrobie. Oczywiscie rozpatrujemy
    sytuacje czysto hipotetyczna, gdyz Polska to jak wszyscy wiemy kraj
    uczciwych pracodawcow.

  • 3. Data: 2003-04-26 19:01:37
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Sat, 26 Apr 2003 20:38:55 +0200, tinta <t...@a...pl> wrote:

    >Ponieważ każda z tych 40 osób odmawiała wykonania pracy
    >testowej za darmo

    żartujesz ? ;-)No chyba, że ewidentnie ta "praca testowa" była pracą
    do sprzedania klientowi ;-)) Osoba ubiegająca się na stanowisko
    grafika powinna pokazać solidne portfolio, a praca testowa powinna
    wykazać nie jego talent graficzny, ale umiejętność szybkiej, dokładnej
    pracy pod dużym stresem itd... Jeśli ktoś nie chce poddać się
    testowi, to chyba nie warto sobie zawracać głowy !. Odkąd pamiętam,
    moja kariera zawodowa oznaczała UDOWADNIANIE swojej wiedzy i
    umiejętności - testy, rozmowy, czasami właśnie "wersje demo" . Jeśli
    goście nie chcą poddać się próbie - dziękuj im od razu za
    zainteresowanie ofertą i "do widzenia".

    A jeśli chodzi o szukanie grafików... No cóż... chyba to wygląda tak
    samo, jak przy okazji każdego innego zawodu - w krytycznych sytuacjach
    musisz "wyciągnąć" kogoś od konkurencji, bo wtedy masz gwarancję, że
    zna się na robocie. Tyle, że taka osoba musi dostać "marchewkę", by w
    obecnej sytuacji na rynku pracy zrezygnować ze swojego stanowiska i
    przejść do Ciebie. Czasami wbrew pozorom nie jest to trudne - znałem
    kiedyś grafika składającego gazetę, który był naprawdę świetny w tym
    co robił, a był naprawdę kiepsko i nieregularnie opłacany - jedna
    niejasna aluzja pracownika innej gazety i już go mieli ;-)

    Może ogłoś jakiś konkurs z nagrodą w postaci angażu przy poważnym
    projekcie ? Pojawi się sporo lamerstwa z poprzerabianymi cudzymi
    grafikami, albo graficzkami zrobionymi wg. podręcznika, ale może w
    tłumie wyłowisz jakiś talent.
    --
    Grendel

  • 4. Data: 2003-04-26 19:19:53
    Od: "Konrad Chechłacz" <k...@w...pl>

> [...]

    > mnie około 40 osób. Nie oferuję złotych gór bo wszyscy więdzą jak wygląda

    No i właśnie dlatego nie udało się zrealizować zadania w terminie. Gdybym
    był grafikiem też bym odmówił takiej propozycji z wielkim uśmieszkiem.
    Sens pracy testowej miał polegać na tym aby sprawdzić umiejętności
    kandydata. No i bardzo dobrze tylko czemu to miało polegać na zrobieniu
    czegoś co Ty akurat chciałeś? Ja na twoim miejscu zamiast proponować pracę
    testową za darmo poprosiłbym o kilka(naście) przykładowych prac kandydata.
    Nawet łatwo można sprawdzić czy nie podsuwa on się pod autora. Efekt w sumie
    taki sam, no i jakby coś poszło nie tak to kandydat nie poczuje się
    'wyzyskany'.
    Niestety ale to jest bardzo częste zjawisko w naszym kraju i dlatego te
    osoby niechętnie patrzyły na Twoją propozycję.

  • 5. Data: 2003-04-26 19:25:52
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

    tinta wypstrykal:

    > oddaniem pracy klientowi grubo po terminie. Czy ktoś ma pomysł w jaki
    > sposób znaleźć kogoś kto ukończy podjętą pracę ?

    - zabezpieczac sie karami finansowymi w umowie za nieterminowosc
    - zlecac najwczesniej jak to mozliwe
    - i odbierac tez najwczesniej jak to mozliwe
    - miec ograniczone zaufanie na poczatku, a pozniej sie z ludzmi dogadywac (
    w miare nabierania zaufania)

    --
    ,----[ ]
    `----

  • 6. Data: 2003-04-26 19:27:59
    Od: tinta <t...@a...pl>

    gruby wrote:

> [...]
    > kosztach - gratuluje pomyslu, chyba tez tak zrobie. Oczywiscie
    > rozpatrujemy sytuacje czysto hipotetyczna, gdyz Polska to jak wszyscy

    Poczytaj i pomyśl dokładnie zanim napiszesz na temat mojego cwaniactwa. Nie
    mogę przyjąć do pracy kogoś którego pracy nie widziałem. Ja wiem ze
    portfolio to jedna sprawa a wykonanie roboty w solidnym terminie to inna
    rzecz - i Ty chyba też o tym wiesz. Wracając do prac testowych: Nigdy nie
    wykorzystałem żadnej testowej pracy w celach komercyjnych, a jeżeli
    wykorzystałem to za zezwoleniem autora oraz ustaloną wraz z nim zapłatą.
    Dodam jeszcze że zawsze, absolutnie zawsze zostawiam w stopce link do
    grafika wykonującego layout.
    Jak widzisz nie wszyscy są cwaniakami.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-04-26 19:28:10
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Sat, 26 Apr 2003 21:19:53 +0200, "Konrad Chechłacz"
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >testową za darmo poprosiłbym o kilka(naście) przykładowych prac kandydata.

    1. Praca grafika polega na tym, że robi to, co mu się zleci, a nie to,
    co chce mu się akurat robić
    2. prace w portfolio mogą powstawać bardzo długo, albo być nie do
    końca oryginalne - to nie jest zaleta grafika

    Moim zdaniem sprawdzenie powinno polegać na zrobieniu "na poczekaniu"
    jakiejś pracy - oczywiście temat zupełnie abstrakcyjny (reklama
    "bulbulatorów rotacyjnych z wichajstrem", albo coś równie
    przydatnego). Zdolności plastyczne uwidocznione w portfolio to jedno,
    a umiejętności pracy nad tematami zleconymi to drugie

    --
    Grendel

  • 8. Data: 2003-04-26 19:30:46
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    Do tego chyba sluzy okres probny i odpowiednie sformulowanie umowy.
    Kiedys tez mialam pracowac za friko w agencji reklamowej przez 2 tygodnie,
    celem wykazania sie oraz udowodnienia swoich umiejetnosci. Uslyszalam ze to
    jest inwestycja w moja przyszlosc. Nie skomentuje tego.

    Agnieszka

  • 9. Data: 2003-04-26 19:57:38
    Od: "gruby" <p...@p...onet.pl>

    > Jak widzisz nie wszyscy są cwaniakami.

    w takim razie sorry - opatrznie ciebie zrozumialem

  • 10. Data: 2003-04-26 21:06:14
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "tinta" <t...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > wykorzystałem to za zezwoleniem autora oraz ustaloną wraz z nim zapłatą.
    > Dodam jeszcze że zawsze, absolutnie zawsze zostawiam w stopce link do

    Ja cię rozumiem. Pomyśl tylko skąd druga strona ma o tym wiedzieć.
    Nabitych w 'pracę za darmo' jest więcej niż uczciwych pracodawców więc co
    się dziwisz.
    Ja na każde hasło pod tytułem 'na początek jakiś program testowy' robię w
    tył zwrot.