PracaGrupypl.praca.dyskusje › średnia krajowa 3,2 tyś...

  • 21. Data: 2009-10-19 12:17:12
    Temat: Re: średnia krajowa 3,2 tyś...
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał

    > Nic mi się nie pomieszało.

    A jednak ;-)

    > Składki ZUS to nic innego jak podatki

    Składki ZUS to składki ZUS, a podatki to podatki.
    Owszem, charakter tych dwóch świadczeń jest częściowo zbliżony
    (przymusowość), niemniej jednak mieszanie tych dwóch pojęć jest totalnym
    nieporozumieniem.

    > składkami tak naprawdę dawno przestały być, albo nigdy nie były.

    Doprawdy?
    Świadczenia w przypadku choroby, renty, wypadku, macierzyńskiego, emerytury
    lecą Ci z nieba? :)
    Mowa oczywiście o zasadzie, a nie o proporcji składek do świadczeń, bo nie o
    to teraz chodzi.
    Z kolei z tytułu odprowadzania podatków nie dostajesz w zamian nic
    konkretnego, w sensie przypisanego do Twojej osoby.

    > Osoba studiująca w wieku do 26, świadcząca usługi na "umowę zlecenie" nie
    > płaci owych składek.

    Składek ZUS istotnie nie płaci, ale płaci podatki.

    > Stąd większe zapotrzebowanie na studentów niż absolwentów.
    > Absolwent, wiadomo - jego kwalifikacje nie są wiele wyższe niż studenta, a
    > o ile tańszy!
    > Czy to patologia?
    > Nie wiem...

    Patologia? Co najwyżej wykorzystywanie danych komuś możliwości :)

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 22. Data: 2009-10-19 13:14:38
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4ADC1E90.3060103@dowyciecia_poczta.onet.pl...

    na.

    > Sama mediana też niewiele daje... Dużo więcej mówi mediana w zestawieniu
    > ze średnią arytmetyczną. W krajach bogatych są one wartościowo zbliżone.
    > Im większa bieda i rozwarstwienie, tym bardziej się różnią te wartości...

    Zgadza się, choć z pewnym zastrzeżeniem. Nie mylmy krajów bogatych, z
    krajami o małym rozwarstwieniu społecznym. To nie jest tożsame, choć
    występuje pewna korelacja, że te mniej rozwarstwione społeczeństwa są na
    ogół bogate (może nawet w niektórych przypadkach właśnie dlatego są bogate)

  • 23. Data: 2009-10-19 13:15:00
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Nixe pisze:

> [...]
    > nieporozumieniem.

    > Doprawdy?
    > Świadczenia w przypadku choroby, renty, wypadku, macierzyńskiego,
    Pracuje od 10 lat i nie korzystałem z niczego takiego.

  • 24. Data: 2009-10-19 13:31:50
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pracuje od 10 lat i nie korzystałem z niczego takiego.

    Widocznie do tej pory nie:
    - chorowałeś
    - byłeś na u. "tacierzyńskim"
    - uległeś wypadkowi
    - opiekowałeś się chorym dzieckiem
    No i nie jesteś na emeryturze.
    A może po prostu nie opłacasz składek ZUS, wówczas to logiczne, że nie
    korzystałeś ze świadczeń. Poza tym składki ZUS jak sama nazwa wskazuje, są
    ubezpieczeniowe, więc siłą rzeczy muszą być spełnione pewne kryteria i
    warunki, by zostały wypłacone.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 25. Data: 2009-10-19 15:27:39
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]

    > krajowa pensji w naszym kraju za 2009 to 3200 pln... ciekawe kto tyle
    > zarabia, pewnie te gnojki z uczelni wyższych co nie płacą podatków a

    Widzę, że zaliczyłeś już jakieś wstępne etapy prania mózgu, skoro uważasz,
    że to "gnojki z uczelni wyższych" "zeżerają Twoje podatki".

    e.

  • 26. Data: 2009-10-19 17:05:09
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał

    > Nic mi się nie pomieszało.
    > Składki ZUS to nic innego jak podatki.

    Niemniej jednak chodziło mi o podatki w dosłownym tego słowa znaczeniu.

  • 27. Data: 2009-10-20 11:05:26
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 19, 5:27 pm, "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
    wrote:

    > Widzę, że zaliczyłeś już jakieś wstępne etapy prania mózgu, skoro uważasz,
    > że to "gnojki z uczelni wyższych" "zeżerają Twoje podatki".

    Przecież ćwiczy tu od dawna. Niestety, bez sensownych efektów. Średnia
    długość flejma mu spada :)

    --
    mihau

  • 28. Data: 2009-10-21 05:55:27
    Od: kratylos <k...@y...com>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 12:38:00 +0200, identifikator: 20040501 napisał(a):

> [...]
    > krajowa pensji w naszym kraju za 2009 to 3200 pln... ciekawe kto tyle
    > zarabia, pewnie te gnojki z uczelni wyższych co nie płacą podatków a

    hmmm troling?
    3200 to brutto zadna rewelacja praktycznie minimum godziwej pensji..

    pozd
    kratylos

  • 29. Data: 2009-10-21 08:38:52
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-10-21 07:55, kratylos pisze:

    > hmmm troling?
    > 3200 to brutto zadna rewelacja praktycznie minimum godziwej pensji..

    No to teraz wyobraź sobie że owe minimum godziwej pensji jest
    niedoścignionym marzeniem 2/3 Polaków.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 30. Data: 2009-10-21 08:54:05
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Mich@l" <k...@t...cy> napisał w wiadomości
    > No to teraz wyobraź sobie że owe minimum godziwej pensji jest
    > niedoścignionym marzeniem 2/3 Polaków.

    W pewnym sensie sami są sobie winni, bo godzą się pracować za mniej. :-/