PracaGrupypl.praca.dyskusje › średnia krajowa 3,2 tyś...

  • 11. Data: 2009-10-17 20:09:01
    Temat: Re: średnia krajowa 3,2 tyś...
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał

    > Pewnie chodziło mu o studentów(?), którzy niejako zabierają miejsca pracy
    > absolwentom?

    Studenci (zakładam, że pracujący) nie płacą podatków? Od kiedy?

  • 12. Data: 2009-10-18 10:08:02
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał
    > Studenci (zakładam, że pracujący) nie płacą podatków? Od kiedy?

    Myśl, Waćpan. ;-)

  • 13. Data: 2009-10-18 10:12:21
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    jacem wrote:

    > Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Myśl, Waćpan. ;-)

    podatek od zera pensji wynosi zero?

    Lemat
    easyISP jest spam friendly - utrzymuje notorycznego spamera polandexport /
    ipeik / netex-sterling, pomóżcie ich przekonać nie wykupując u nich
    hostingu.

  • 14. Data: 2009-10-18 10:14:52
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał

    > Myśl, Waćpan. ;-)

    No widać myślenie u mnie zawodzi, dlatego proszę o podpowiedź.
    Kiedy to (pracujący) studenci nie płacą podatków?
    "Pracujący" rozumiem oczywiście jako zatrudnieni na umowę, a nie w ramach
    zajęć, na czarno.

  • 15. Data: 2009-10-19 07:06:12
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    On 17 Paź, 12:38, "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>
    wrote:
    > jakiś durny urząd którego nazwy nie zapamiętałem stwierdził, że średnia
    > krajowa pensji w naszym kraju za 2009 to 3200 pln... ciekawe kto tyle
    > zarabia, pewnie te gnojki z uczelni wyższych co nie płacą podatków a
    > zeżerają moje...

    Kwoty realne jak wezmą te 5% dobrze zarabiających oraz te 90% im
    pomagających.

  • 16. Data: 2009-10-19 07:18:19
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:hbc6va$e52$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > krajowa pensji w naszym kraju za 2009 to 3200 pln... ciekawe kto tyle
    > zarabia, pewnie te gnojki z uczelni wyższych co nie płacą podatków a

    Głupstwa wypisujesz, zatem bedzie wykład. Jak go zrozumiesz, bedziesz
    wiedział co ta średnia oznacza i przestaniesz się wkurwiać że Ci do niej
    brakuje. :).

    Jeśli chodzi o średnią płacę podawaną przez Główny Urząd Statystyczny (GUS)
    to jest ona podawana jako wartość brutto pracownika i jest liczona dla
    zatrudnionych na umowę o pracę i zarejestrowanych, czyli płacących podatki.
    Oznacza to, że średnia płaca netto wynosi jakieś 2300zł. Jest ona liczona
    jako średnia arytmetyczna. Ze wzoru podanego tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arednia_arytmetycz
    na.
    Średnią można liczyć na wiele sposobów, moim zdaniem ta właśnie średnia
    arytmetyczna jest dość mało miarodajna. Lepsza byłaby na przykład średnia
    geometryczna: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arednia_geometrycz
    na
    lub mediana (wartość środkowa) : http://pl.wikipedia.org/wiki/Mediana
    Mediana (gdyby liczył ją GUS) wynosiłaby około 2400 zł brutto - czyli około
    1700zł netto i oznaczałaby, że połowa branych pod uwagę w badaniu zarabia
    więcej, a połowa mniej od tak wyznaczonej miary.

    Można jeszcze sięgnąć absurdu w drugą stronę i podawać modalną (wartość
    najczęstsza) http://pl.wikipedia.org/wiki/Modalna
    Gotów jestem się założyć, że modalna wynagrodzenia brutto w Polsce będzie
    równa 1276zł (netto jakieś 880zł), co jest równe płacy minimalnej.

  • 17. Data: 2009-10-19 08:08:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Vlad The Ripper pisze:
> [...]
    > 1700zł netto i oznaczałaby, że połowa branych pod uwagę w badaniu zarabia
    > więcej, a połowa mniej od tak wyznaczonej miary.

    Sama mediana też niewiele daje... Dużo więcej mówi mediana w zestawieniu
    ze średnią arytmetyczną. W krajach bogatych są one wartościowo zbliżone.
    Im większa bieda i rozwarstwienie, tym bardziej się różnią te wartości...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2009-10-19 08:43:57
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał

    > Myśl, Waćpan. ;-)

    Ja też chyba niemyśląca, bo nic mi nie przychodzi do głowy ;-)
    Może Ci się ze składkami ZUS pomieszało?

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 19. Data: 2009-10-19 10:43:30
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Gotów jestem się założyć, że modalna wynagrodzenia brutto w Polsce będzie
    > równa 1276zł (netto jakieś 880zł), co jest równe płacy minimalnej.
    Najniższa "praktyczna" płaca minimalna to 200 netto, istnieje też 70, ale
    takie osoby już same się nie utrzymują. Dane ustalone z rozmów i zbierania
    informacji. Niektóre małe wartości są nie tylko trudne do zdobycia, ale
    również trudne do zdefiniowania.

  • 20. Data: 2009-10-19 11:20:01
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał
    > Ja też chyba niemyśląca, bo nic mi nie przychodzi do głowy ;-)
    > Może Ci się ze składkami ZUS pomieszało?
    > Pozdrawiam
    > Nixe

    Ciepło. ;-)
    Nic mi się nie pomieszało.
    Składki ZUS to nic innego jak podatki - składkami tak naprawdę dawno
    przestały być, albo nigdy nie były.

    Osoba studiująca w wieku do 26, świadcząca usługi na "umowę zlecenie"
    nie płaci owych składek.
    Stąd większe zapotrzebowanie na studentów niż absolwentów.

    Absolwent, wiadomo - jego kwalifikacje nie są wiele wyższe niż studenta,
    a o ile tańszy!

    Czy to patologia?
    Nie wiem...