PracaGrupypl.praca.dyskusje › specjalista ds. informatyki

  • 31. Data: 2007-07-12 17:07:08
    Temat: Re: specjalista ds. informatyki
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > na stronie www. Archiwizacja, to tylko jeden plik z bazą danych. Wszystkie
    > inne operacje to zadanie dla kadrowych.
    >
    > Multicash - to program do obsługi rachunków bankowych - taki
    > 'homebanking'.
    > Na 100% w Fortisie jest ;) Obsługa to dla księgowych po godzinnym krótkim
    > przeszkoleniu -> pokazaniu co i jak. Do tego jest zbindowana instrukcja
    > obługi, bardziej zaawansowane funkcje to w pdf. W razie problemów to jest
    > infolinia, gdzie udzielają rad/odpowiedzi w formie 'dla laików': proszę w
    > okienko wpisać to i to, kliknąc tu... itp.

    Wszystko w teorii, a w praktyce...

    > Zastanawiam się, co przy tych programach informatyk miałby robić (nie
    > licząc
    > pisania programu)... U nas nie ma informatyka, a te dwa programy działają.

    Znam kilka firm, które tak mają i kilkanaście w których do tego jest
    potrzeby informatyk... życie ;/.

    B.Z.

  • 32. Data: 2007-07-12 17:11:40
    Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@R...com> napisał

    > Jak Ty to robisz? Ja nie moge sciągnąć nikogo na >rozmowe za 2200 brutto
    > (dobra znajomość excela + średni angielski)...

    A ja znając powyższe...i wiele więcej (ale bez tytułu póki co) nie mogę
    znaleźć pracy w branży za 2200 brutto;P

    Pozdro
    fatrix

  • 33. Data: 2007-07-12 17:23:12
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Bartek nabazgrolił na ekranie:

    > Wszystko w teorii, a w praktyce...

    No tak, ale skoro nie-informatyk potrafi to zrobić, to i każdy informatyk
    sobie z tym poradzi. I nie musi wcale znać tych programów. To się robi
    prawie intuicyjnie.
    Wg mnie pisanie tego w wymaganiach mija się z celem. Widząc coś takiego, od
    razu stawka się podnosi, albo odstrasza to te osoby, które nigdy w życiu o
    tych programach nie słyszały, a z pewnością dałyby sobie radę. Zresztą to
    wpisane w wymagania, tak jakby nie-wiadomo co trzeba było tam robić ->
    pisac skrypty do tego, poprawiać program?

    > Znam kilka firm, które tak mają i kilkanaście w których do tego jest
    > potrzeby informatyk... życie ;/.

    hm.. czyli jestem w mniejszości... chyba trzeba będzie sobie poszukać szefa
    który to doceni. ;)

  • 34. Data: 2007-07-12 17:26:14
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Kiedy napisałem wyraźnie, że trzeba dobrze poszukać i nie od razu - za
    > 1400 brutto to ja osobiście mogę jeszcze _dzisiaj_ mieć na rozmowie
    > takich dwóch kandydatów z podobnymi kwalifikacjami.

    Buahahaha. Gwiezdne wojny to film dokumentalny w porównaniu z tym co tu
    piszesz.

  • 35. Data: 2007-07-12 17:38:52
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    : Novell NetWare, CNA, DHCP, DNS, HTTP, SMB, DOS, CLIPPER,

    > Natomiast ja osobiście większość rzeczy z tej listy robiłem na długo przed
    > studiami.

    Napisz ktore (chyba nie wstyd ?). Strasznie jestem ciekawy ile zajmuje
    przecietnemu liceliscie nauka technologii informatycznych.

  • 36. Data: 2007-07-12 17:38:55
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > wpisane w wymagania, tak jakby nie-wiadomo co trzeba było tam robić ->
    > pisac skrypty do tego, poprawiać program?

    Pewne umiejętności przydają się od czasu do czasu:
    - w Płatniku lubi paść baza acessowa, dlaczego? Bo tak ;-). I większość osób
    stawia ją wąłśnie na tej acessowej
    - z różnych programów robisz eksporty do programu Mulitichash - jak masz
    kilkanaście/kilkadziesiąt/kilkaset zatrudnionych osób, rozliczasz je w
    jakimś programie K-P to łatwiej jest wyeksportować te dane niż wpisywać je
    ponownie ręcznie. Programy zmieniają się i jakoś tak bywa, że gdy okazuje
    się konieczne natychmiastowe wyeksportowanie danych to jakieś pole nie
    gra...

    Jak poszukasz to znajedziesz kilka innych powodów. Oczywiście jak firma chce
    wycisnąc jak najwięcej z posiadanego oprogramowania (dobra firma chce ;-) ).
    Kwestia potrzeb.

    > hm.. czyli jestem w mniejszości... chyba trzeba będzie sobie poszukać
    > szefa
    > który to doceni. ;)

    Sporo osób po prostu nie chce się/nie ma potrzeby uczeć niepotrzebych dla
    nich rzeczy. Ona mają swoją działkę za którą żyją i o której informatyk nie
    ma pojęcia. Oni zarabiają pieniądze za swoją pracę, ktoś inny za swoją.
    Pewnie można zapytać co im szkodzi poświęcić tą godzinkę na przeczytanie
    jakiejś instrukcji (np. dlaczego lepiej dać MSSQL jako bazę w Płatniku) - po
    prostu oni przez tą godzinkę mogą zarobić dla firmy kilkaset złotych lub
    pogłębić swoją wiedzę w swoje specjalności.

    Przyznam, że mi osobiście to nie przeszkadza, a dobry szef to spokojnie
    zrozumie.

    B.Z.

  • 37. Data: 2007-07-12 18:34:14
    Od: Piotr <p...@R...com>

    Any User pisze:
    > Hmm, jakbym napisał, co oferuję w ogłoszeniach, to bym się zdradził z
    > nazwą mojej firmy - a póki co, nikt tu jej nie zna.

    Ale co to ma do rzeczy? Też moge w ogłoszeniu napisać różne rzeczy i
    przyjąć kogoś za 2200. Sztuka UTRZYMAĆ pracownika więcej niż rok.
    Swoją drogą, będąc na studiach - pracowałem jakiś czas za 500zł (!!)
    jako informatyk - helpdesk - elektronik - programista - etc etc
    (no, były fajne premie za projekty, ale to była podstawa). I takich
    pracowników (studentów chcących sprawdzić się w praktyce i dorobić do
    tego co wysyła co miesiąc tata) można spokojnie znaleźć za 1400
    dzisiaj... Nawet sie Clippera nauczą (projekty w tym jeszcze chodzą?
    Równo 10 lat temu miałem podjąć się serwisowania przestarzałego projektu
    na tym, ale zrobiłem od nowa w Delphi...)

    P.

  • 38. Data: 2007-07-12 20:09:28
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Gienek wrote:

    > Buahahaha. Gwiezdne wojny to film dokumentalny w porównaniu z tym co
    > tu piszesz.

    Ma bujną fantazję.

  • 39. Data: 2007-07-12 20:13:17
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Hmm, jakbym napisał, co oferuję w ogłoszeniach, to bym się zdradził z
    > nazwą mojej firmy - a póki co, nikt tu jej nie zna.

    Czyli co? Na razie robiłeś siarę komputronikowi, nadając z adresem
    n-p-h ich centrali, czy tak? :>

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2007-07-13 05:53:14
    Od: Kuroi Bonza <b...@w...pl>

    On 12-07-07 10:29, in article s...@l...pl, "Wojciech
    Bańcer" <p...@p...pl> wrote:

    > No popatrz. A ja jeszcze studiów nie skończyłem, a mam 3 letnie doświadczenie
    > w programowaniu PHP, dobrą znajomość XHTML/CSS i odbyte szkolenia
    > z administracji Windows XP, Windows 2003 oraz MS SQL 2005 i na koncie parę
    > fajnych projektów.
    >
    > Nie twierdzę, że znam się perfekcyjnie w każdym calu w wymienionych wyżej
    > dziedzinach, ale Twoje określenie człowieka "zaraz po studiach" jest mocno
    > krzywdzące.
    Ale jak sam Wojtku widzisz on pisze o osobie zaraz po studiach _bez
    doswiadczenia_.
    Sa osoby takie jak Ty, powaznie traktujace studia I interesujace sie
    dziedzina ktora studiuja I sa... inni studenci ;) ktorzy tez po informatyce
    pewnie w tej branzy beda usilowali znalezc zatrudnienie. I to sa te "bez
    doswiadczenia" :)

    Dariusz
    Nie daj się wyprzedzić! http://www.kaizen-edu.com
    Jak stać się najlepszy? http://skocz.pl/p-pakiety