PracaGrupypl.praca.dyskusje › specjalista ds. informatyki

  • 21. Data: 2007-07-12 09:46:18
    Temat: Re: specjalista ds. informatyki
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Schwester pisze:

    > Niby tak, ale wiedzę można mieć bez doświadczenia (w sensie
    > wcześniejszej pracy)

    O ile z Nowella gdzies przypadkiem moze sie zdarzyc, ze mial zajecia, to
    z dosa czy tym bardziej clippera - to raczej ktos, kto nie jest w branzy
    od wielu lat czesto nawet nie slyszal :)

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 22. Data: 2007-07-12 09:59:14
    Od: warlock24 <w...@g...com>

    On 12 Lip, 11:42, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:
    > PWSZtki raczej nie kształcą administratorów. :)

    ta, tylko bachelorów :)

  • 23. Data: 2007-07-12 10:48:02
    Od: aa <a...@a...pl>

    Schwester wrote:
    > Witam!
    > Ile Waszym zdaniem powinien zaoferować pracodawca aby znaleźć osobę na
    > stanowisko specjalisty ds. informatyki w Krakowie? Nie chodzi mi ile
    > powinna taka osoba zarabiać tylko o minimum, przy którym jest szansa
    > znalezienia chętnej osoby (może być bez doświadczenia).
    >
    > wymagania:
    > administracja serwerem Novell NetWare na poziomie CNA

    Dawno się nie dotykałem z 5 lat będzie.

    > administracja serwerami linux (DHCP, DNS, HTTP, SMB, POCZTA)

    Linux linuxowi nierówny. Podałbyś dokładnie o jakie produkty chodzi.
    Ogólnie nie ma problemu.

    > podstawowe umiejętności w tworzeniu stron www

    Jak podstawowe? PHP? MHTML? Czy jedynie poprawki w istniejącym kodzie.

    > serwisowanie sprzętu, archiwizacja danych

    Same kompy czy też jakieś inne urządzenia (maszyny specjalizowane,
    plotery wielkoformatowe...)

    > znajomość DOS oraz baz danych CLIPPER

    DOS - trzeba by sobie przypomnieć. Która wersja?
    Clipper - w liceum bawiłem się DBase. Jak rozumiem potrzebujecie kogoś
    kto będzie bieżąco administrował a nie pisał nowe oprogramowanie?

    > znajomość MULTICASH oraz PŁATNIK

    Z Multicash nie miałem do czynienia
    Z Płatnikiem nie ma problemu.

    Powiedzmy 15k pensji i 10k na przeprowadzkę.

    Polecam rozbicie na dwa stanowiska:
    - serwis/strony/ew. linux - student lub ktoś zaraz po studiach.
    Znajdziecie za niewielką pensję max. 2k brutto
    - specjalista od nowella - ktoś z minimum 5 lat doświadczenia, w
    dodatkowych atutach wpiszcie Clippera. Za jakieś 8k. Jak ktoś ma te 5
    lat doświadczenia to w szkole jeszcze go uczyli DOSa (jak nie na
    studiach to w technikum/liceum).

    Co do znalezienia kogoś za minimalną pensję. To było kiedyś. Teraz nie
    ma szans. Chyba że chcecie kogoś kto nawet w Biedronce/Mc Donaldzie
    sobie poradzić nie potrafi. Bo tam już płacą po 1500 brutto.

  • 24. Data: 2007-07-12 14:18:04
    Od: Piotr <p...@R...com>

    Any User pisze:
    > Kiedy napisałem wyraźnie, że trzeba dobrze poszukać i nie od razu - za
    > 1400 brutto to ja osobiście mogę jeszcze _dzisiaj_ mieć na rozmowie
    > takich dwóch kandydatów z podobnymi kwalifikacjami.

    Jak Ty to robisz? Ja nie moge sciągnąć nikogo na rozmowe za 2200 brutto
    (dobra znajomość excela + średni angielski)...

    P.

  • 25. Data: 2007-07-12 14:27:50
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Jak Ty to robisz? Ja nie moge sciągnąć nikogo na rozmowe za 2200 brutto
    > (dobra znajomość excela + średni angielski)...

    Hmm, jakbym napisał, co oferuję w ogłoszeniach, to bym się zdradził z
    nazwą mojej firmy - a póki co, nikt tu jej nie zna. Tymczasem zdarzało
    mi się tutaj zadawać różne pytania i wyrażać opinie, których połączenie
    z nazwą firmy mogło by wpłynąć negatywnie na tą ostatnią.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 26. Data: 2007-07-12 14:33:17
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Thu, 12 Jul 2007 09:02:30 +0200, Schwester wrote:
    > Witam!
    > Ile Waszym zdaniem powinien zaoferować pracodawca aby znaleźć osobę na
    > stanowisko specjalisty ds. informatyki w Krakowie?
    Pomijając wymagania moim zdaniem chodzi o stanowisko, które będzie _jedynym_
    stanowiskiem informatycznym w firmie i stąd będzie ta osoba odpowiadała za
    wszystkie potrzeby informatyczne. To oznacza, że będzie miała duuuużo zajęć,
    bo jak się sypnie coś w Clipperze to będzie tylko jednak osoba zdolna to
    naprawić.

    Natomiast radzę:
    - zrobić outsourcing WWW i czego tam się jeszcze da
    - zatrudnić pomagiera (helpdesk, serwis sprzętu, PŁATNIK, MULTICASH), który
    w miarę upływu czasu się wdroży w pozostałe kwestie
    - postarać się poszukać osoby od całej reszty.

    Tak jak przedpiścy mówili, człowiek od Clippera musi mieć pewne
    doświadczenie, więc też nie będzie tani, a skoro nie będzie tani to głupio
    go obciążać obowiązkami, które może zrobić tani pracownik, jak podstawowe
    www, serwis sprzętu, Płatnik itd.

    Jeżeli uda znaleźć _jedną_ osobę na podane stanowisko to będzie to IMHO
    niewątpliwy sukces.

    Pzdr

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
    ( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

  • 27. Data: 2007-07-12 14:35:10
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Ile Waszym zdaniem powinien zaoferować pracodawca aby znaleźć osobę na
    > stanowisko specjalisty ds. informatyki w Krakowie?
    zrób próbną rekrutację - będziesz widział czy ktoś się w ogóle zgłasza.
    tych którzy się zgłosili popytaj ile chcieliby zarabiać
    popytaj ile zarabia się przy analogicznym zakresie obowiązków w
    znajomych/innych firmach
    popytaj jaki jest profil teakiego pracownika w innych firmach: jak długo
    pracuje, kogo zatrudniali, ile zainwestowali w trakcie
    popytaj w agencjach pośrednictwa pracy.
    Weź poprawkę że to Kraków - może być dłużej i trudniej
    --
    Jackare
    Bytom / Kraków

  • 28. Data: 2007-07-12 16:04:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007 16:35:10 +0200, "Jackare"
    <j...@i...pl> wrote:

> [...]
    >popytaj jaki jest profil teakiego pracownika w innych firmach: jak długo
    >pracuje, kogo zatrudniali, ile zainwestowali w trakcie
    Wydaje mi sie ze On wlasnie tu probuje to zrobic :)

    >Weź poprawkę że to Kraków - może być dłużej i trudniej
    O co chodzi z ta poprawka, co takiego dzieje sie w Krakowie?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 29. Data: 2007-07-12 16:35:58
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > podstawowe umiejętności w tworzeniu stron www
    > serwisowanie sprzętu, archiwizacja danych

    F++, KH lub KP - czyli kasyka CDNu. Dodatkowe rzeczy to raczej poboczna
    sprawa.

    Tak z ciekawości - możesz podać namiary na firmę?

    B.Z.

  • 30. Data: 2007-07-12 17:00:55
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    warlock24 nabazgrolił na ekranie:
    > MULTICASH, PŁATNIK :)

    hm.. a ja się tak zastanawiam, po co informatyk do tych programów.

    Płatnik to przecież typowo kadrowy program. Zainstalowanie nowszej wersji
    przekłada się najczęściej do klikania [ok]. Sposób odnowienia certyfikatów
    na stronie www. Archiwizacja, to tylko jeden plik z bazą danych. Wszystkie
    inne operacje to zadanie dla kadrowych.

    Multicash - to program do obsługi rachunków bankowych - taki 'homebanking'.
    Na 100% w Fortisie jest ;) Obsługa to dla księgowych po godzinnym krótkim
    przeszkoleniu -> pokazaniu co i jak. Do tego jest zbindowana instrukcja
    obługi, bardziej zaawansowane funkcje to w pdf. W razie problemów to jest
    infolinia, gdzie udzielają rad/odpowiedzi w formie 'dla laików': proszę w
    okienko wpisać to i to, kliknąc tu... itp.

    Zastanawiam się, co przy tych programach informatyk miałby robić (nie licząc
    pisania programu)... U nas nie ma informatyka, a te dwa programy działają.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --