PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 361. Data: 2005-10-16 20:23:53
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 16-10-2005 o 22:19:53 Piotr <s...@r...com> napisał:

    > To Tusk jest komuchem??

    Nie, mówiłem bez związku z Tuskiem, tylko odnosząc się do poprzedniej
    wypowiedzi. Ale skoro już zahaczyłeś do Tuska, to interesujące, że jak
    jeden mąż popierają go wszystkie komuchy.

    --
    Wesołe Wścieklisko - blog o głupiej nazwie.
    http://tolep.blogspot.com

  • 362. Data: 2005-10-16 20:25:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:diubvp$gnv$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > Najpowszechniejszym miernikiem jest PKB per capita.
    Nie, nie. Nie w tym rzecz. Wskaźniki są IMO bez znaczenia, podniecają się
    nimi głupkowaci statystycy, analitycy i takie tam inne półmózgi. Należy to
    olać. Mnie chodziło o rzeczywiste, realne, namacalne objawy bogactwa narodu.

    Jotte

  • 363. Data: 2005-10-16 20:42:07
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-10-16, Jotte <t...@W...pl> wrote:
    > Jakie są kryteria bycia bogatym narodem, czyli od kiedy naród jest bogaty?

    Bogactwo to nie jest dwustanowe pojęcie, jest albo nie. A o tym czy naród
    jest mniej lub bardziej zamożny decyduje realna siła nabywcza obywateli,
    procent bezrobocia itp. Czym bardziej bogate społeczeństwo tym większą
    opiekę socjalną może zapewnić potrzebującym bez nadmiernego obciążania
    pracujących.

    pozdrawiam

  • 364. Data: 2005-10-16 20:45:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:diuduu$n5o$1@nemesis.news.tpi.pl EL
    <s...@w...na.drzewo.pl> pisze:

> [...]
    > procent bezrobocia itp. Czym bardziej bogate społeczeństwo tym większą
    > opiekę socjalną może zapewnić potrzebującym bez nadmiernego obciążania
    Toteż nie chodziło mi o ogólniki, tylko konkretną wykładnię "bogatego
    społeczeństwa" o którym pisałaś.
    Czyli o czym pisałaś?

    Jotte

  • 365. Data: 2005-10-16 21:12:42
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-10-16, Jotte <t...@W...pl> wrote:
    > Toteż nie chodziło mi o ogólniki, tylko konkretną wykładnię "bogatego
    > społeczeństwa" o którym pisałaś.
    > Czyli o czym pisałaś?

    Widzę lubisz definicje ;) Z mojego, zupełnie subiektywnego punktu widzenia
    bogate społeczeństwo to takie w którym:
    - jest niskie bezrobocie
    - pracownikowi po opłaceniu podatków i ubezpieczeń społecznych wystarcza
    pieniędzy na dostatnie życie (nie będę się bawił w definiowanie "dostatnie";)
    - dochody państwa są wystarczające aby zapewnić opiekę chorym czy niezdolnym
    do pracy obywatelom.

    pozdrawiam

  • 366. Data: 2005-10-17 05:27:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > olać. Mnie chodziło o rzeczywiste, realne, namacalne objawy bogactwa narodu.

    Kierunek prostytycji. Słyszałeś może o tym, żeby obywatel Niemiec
    pracował jako prostytytka w burdelu na Ukrainie?

    j.

  • 367. Data: 2005-10-17 06:07:21
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Tomasz Płókarz napisał(a):

    > Nie, mówiłem bez związku z Tuskiem, tylko odnosząc się do poprzedniej
    > wypowiedzi. Ale skoro już zahaczyłeś do Tuska, to interesujące, że jak
    > jeden mąż popierają go wszystkie komuchy.

    Nie wiem czy wszystkie komuchy, podejrzewam że część z nich jest także
    elektoratem Leppera w miastach.
    A co do Kaczyńskiego - wielu osobom bardzo przeszkadza jego klerykalizm,
    natomiast Tusk jest ideologicznie neutralny. Kwaśniewski też wyczuł że
    ideologiczne skrajności, zaróno z lewej jak i prawej strony, nie są w
    Polsce mile widziane i starał się odciąć od wizerunku komucha, próbując
    stwarzyć pozory światopoglądowej neutralności. Jak widać dobrze na tym
    wyszedł bo dwie kadencje rządził..

    pozdrawiam

  • 368. Data: 2005-10-17 07:24:55
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Mnie chodziło o rzeczywiste, realne, namacalne objawy bogactwa narodu.

    Czyli jakie konkretnie?

    vertret

  • 369. Data: 2005-10-17 07:40:21
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > nimi głupkowaci statystycy, analitycy i takie tam inne półmózgi. Należy to
    > olać. Mnie chodziło o rzeczywiste, realne, namacalne objawy bogactwa

    Zadziwia mnie Twoj stosunek do danych statystycznych, poniewaz nie mamy tu
    do czynienia z sondazami wyborczymi, tylko z liczbami wzietymi z realu, a
    akurat bogactwo mierzy sie kasa/towarami, rzeczami calkowicie mierzalnymi.

    Nawet jesli powiem, ze bogaty kraj to taki, gdzie ludzie za swoje przecietne
    zarobki moga kupic duzo wartosciowych produktow, albo taki, gdzie jest
    "wysoki poziom zycia", to i tak konkrety beda sie sprowadzaly do podania
    liczb: PKB na glowe, srednia i mediana dochodow itd. oraz miernikow bedacych
    skutkami sytuacji gospodarczej, jak smiertelnosc noworodkow, przecietna
    dlugosc zycia itd. Sprowadzajac to do wymiaru bardziej namacalnego, mierzy
    sie takze ilosc takich sprzetow jak samochody, komputery, telefony, rozne
    urzadzenia AGD w przeliczeniu na 1000 ludnosci. Jesli te mierniki cie nie
    zadowalaja, czy mozesz powiedziec, dlaczego?

    I.

  • 370. Data: 2005-10-17 07:43:58
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia 17 Oct 2005 07:27:59 +0200, januszek napisał(a):

    > Kierunek prostytycji. Słyszałeś może o tym, żeby obywatel Niemiec
    > pracował jako prostytytka w burdelu na Ukrainie?
    >
    > j.

    ROTFL:)
    Kto mi teraz monitor umyje? ;P

    --