PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: socjalisci atakuja
    Date: Mon, 17 Oct 2005 09:40:21 +0200
    <diofsb$hsf$1@inews.gazeta.pl> <dioqo5$9vi$1@dami.com.pl>
    <f...@r...com> <dios32$784$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@r...com> <diq8j1$kk4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <diqe3k$13j$2@inews.gazeta.pl> <diqhop$hk1$2@news.dialog.net.pl>
    <diqkbe$lrd$1@inews.gazeta.pl> <diqna0$mjl$1@news.dialog.net.pl>
    <diqnsn$4l5$1@inews.gazeta.pl> <dir87v$45n$1@news.dialog.net.pl>
    <diu7tf$qc6$3@atlantis.news.tpi.pl> <diu8o9$ni3$2@news.dialog.net.pl>
    <diua9u$6n1$1@atlantis.news.tpi.pl> <diuarv$prp$1@news.dialog.net.pl>
    <diubvp$gnv$1@nemesis.news.tpi.pl> <diuct5$s2t$1@news.dialog.net.pl>

    news:diuct5$s2t$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:diubvp$gnv$1@nemesis.news.tpi.pl Immona

    > Nie, nie. Nie w tym rzecz. Wskaźniki są IMO bez znaczenia, podniecają się
    > nimi głupkowaci statystycy, analitycy i takie tam inne półmózgi. Należy to
    > olać. Mnie chodziło o rzeczywiste, realne, namacalne objawy bogactwa
    > narodu.

    Zadziwia mnie Twoj stosunek do danych statystycznych, poniewaz nie mamy tu
    do czynienia z sondazami wyborczymi, tylko z liczbami wzietymi z realu, a
    akurat bogactwo mierzy sie kasa/towarami, rzeczami calkowicie mierzalnymi.

    Nawet jesli powiem, ze bogaty kraj to taki, gdzie ludzie za swoje przecietne
    zarobki moga kupic duzo wartosciowych produktow, albo taki, gdzie jest
    "wysoki poziom zycia", to i tak konkrety beda sie sprowadzaly do podania
    liczb: PKB na glowe, srednia i mediana dochodow itd. oraz miernikow bedacych
    skutkami sytuacji gospodarczej, jak smiertelnosc noworodkow, przecietna
    dlugosc zycia itd. Sprowadzajac to do wymiaru bardziej namacalnego, mierzy
    sie takze ilosc takich sprzetow jak samochody, komputery, telefony, rozne
    urzadzenia AGD w przeliczeniu na 1000 ludnosci. Jesli te mierniki cie nie
    zadowalaja, czy mozesz powiedziec, dlaczego?

    I.