PracaGrupypl.praca.dyskusje › różnica w rozwiązaniu umowy

  • 1. Data: 2003-02-10 15:44:19
    Temat: różnica w rozwiązaniu umowy
    Od: "Adrian" <a...@w...pl>

    Witam
    Jakie są podstawowe różnice jeśli chodzi o
    "rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron" a "wypowiedzeniem umowy o
    pracę" ?

  • 2. Data: 2003-02-10 17:51:20
    Temat: Re: różnica w rozwiązaniu umowy
    Od: "j.borowski" <j...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Adrian" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jakie są podstawowe różnice jeśli chodzi o
    > "rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron" a "wypowiedzeniem umowy
    > pracę" ?

    Za wypowiedzeniem - tzn. że jedna ze stron informuje drugą, że nie chce już
    z nią współpracować i po upływie okresu wypowiedzenia zależnego od stażu
    pracy u danego pracodawcy strony rozstają się.
    Za porozumieniem stron - tzn. że wysokie umawiajace się strony doszły do
    porozumienia i rozstają się w zgodzie w terminie współmie ustalony.
    Szczegóły - patrz Kodeks pracy.

    Pozdrawiam
    J.B.

  • 3. Data: 2003-02-10 18:59:06
    Od: "Adrian" <a...@w...pl>

> [...]
    > Za porozumieniem stron - tzn. że wysokie umawiajace się strony doszły do
    porozumienia i rozstają się w zgodzie w terminie współmie ustalony.

    A jak jest z urlopem ? Czy jeśli wypowiadając umowę o pracę i po przejściu
    do nowej firmy ilość dni urlopu która mi przysługuje bedzie liczona od
    początku, czy też będę miał liczony już ten okres czasu który przepracowałem
    ?

  • 4. Data: 2003-02-10 23:16:14
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Adrian napisał:

> [...]
    > początku, czy też będę miał liczony już ten okres czasu który przepracowałem

    Co do urlopu - zawsze masz liczony, nawet w przypadku zwolnienia
    dyscyplinarnego - art 154(1).

    Co do roznic - porozumienie stron moze powodowac obciazenie pracownika
    pewnymi naleznosciami zawartymi w innych umowach. Jezeli pracownik jest
    obciazony np. kosztami szkolen, zwolnienie za porozumieniem traktuje sie
    jako dobrowolne odejscie pracownika, a wiec niezwalniajace go z
    uregulowania tych kosztow, chyba ze umowa pozwala na dodatka ugode w
    ramach porozumienia stron. W niektorych wypadkach, kiedy porozumienie
    stron jest inicjowane przez pracodawce, zwalnia go z czesci kosztow i
    drogi administracyjnej do zwyklego zwolnienia. I najwazniejsze -
    porozumienie stron jest dobrowolne (w odroznieniu od innych form) i
    pracownika nie mozna do niego zmusic (przynajmniej w teorii :( ).

    Flyer