PracaGrupypl.praca.dyskusjerozmowa kwalifikacyjna - wady co podawac? › Re: rozmowa kwalifikacyjna - wady co podawac?
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozmowa kwalifikacyjna - wady co podawac?
    Date: Sun, 10 Dec 2006 01:51:10 +1300

    winetu wrote:

    > Uzytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisal w wiadomosci

    > A widzisz i tu jest sedno. Wielu ludzi rozpaczliwie szuka jakiejkolwiek
    > pracy a rekruter chcialby aby uczciwie przyzal sie, ze nie posiada
    > odpowiednich cech no i przekonal np. bezrobotna kobiete z 3 dzieci, ze jej
    > "wady" nie za bardzo sa akceptowane w ewentualnej pracy i dla jej dobra
    > lepiej by bylo gdyby tej pracy nie dostala. Mam wrazenie, ze wielu

    Dobremu rekruterowi chodzi o dobro firmy. Uznanie kogos za nie te osobe,
    ktora przyniesie najwieksza korzysc firmie, nie ma nic wspolnego ze
    zlosliwym ponizaniem kogos, ktore sugerujesz. Rekruter niestety nie moze
    sie kierowac "wzgledami spolecznymi", czyli tym, kto ze wzgledu na swoja
    sytuacje zyciowa bardziej potrzebuje zarobku.

    Jesli ktos w tej roli probuje ludzi zdolowac, to ma problemy
    osobowosciowe i nie powinien sie znalezc na tym stanowisku. Wiem, ze w
    Polsce rekrutacja na stanowiska rekruterow tez kuleje.

    Po przyjezdzie tu poszlam do agencji rekrutacyjnej z mojej branzy,
    zrobiono ze mna doglebny wywiad, szczerze mi powiedziano, ze wsrod
    klientow firmy nie ma dla mnie w tej chwili dopasowanej pracy, a potem
    powiedzialam: "jestem nowa na tym rynku, nie znam go, na podstawie tego,
    co wiesz, gdzie powinnam uderzac, w co celowac, nad czym popracowac,
    zeby sie lepiej odnalezc w tutejszych warunkach?"
    I dostalam za darmo przyjazna porade z gatunku "dokad isc", a nie byl to
    klient tej firmy - poltora tygodnia po wprowadzeniu jej w zycie mialam
    fajna prace. To bylo profesjonalne zachowanie rekrutera - profesjonalne
    m.in. dlatego, ze moja dobra opinie o nich chetnie rozglaszam, co moze
    im przyniesc potencjalne korzysci.

    > rekruterow zywcem bezmyslnie przenosi schematy z zupelnie innych kultur.

    Tak, to prawda. Zwlaszcza mniejsze firmy sa, ehem, zalosnie bezradne i
    bezmyslnie kopiujace w tej materii. Dlaczego nikt nie napisal
    podrecznika dla pracodawcow/rekruterow nie bedacego powieleniem
    zachodnich wzorcow?

    > Nie jestem tak do konca ograniczony jak by moglo sie wydawac, tylko tak
    > troche "wkladam kij w mrowisko"; to jest akurat najciekawsze na grupach
    > dyskusyjnych.

    Nie odnioslam wrazenia, zebys byl ograniczony, wiec nie wiem, z czego
    sie tlumaczysz.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533