PracaGrupypl.praca.dyskusje › rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS

  • 21. Data: 2003-11-05 17:11:25
    Temat: Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jarosław Wiechecki <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bzdurzysz. Czeskie koleje są państwowe i przynoszą zyski. Na dodatek
    > przewożą więcej osób/towarów niż PKP. Podobnie amerykańskie, ktore od
    > ładnych paru lat też przynoszą zyski.To tylko i wyłącznie kwestia
    > zarządzania. Akurat konduktor czy dróżnik nie ma na to wpływu. I do
    > nich nie miej pretensji.
    > BTW: dzisiaj w W-wie spotkała się komisja d/s resturkturyzacji PKP.
    > Złożona z: przedstawicieli rządu (Min. Transportu), związków
    > zawodowych i kadry zarządzającej. Sami fachowcy z nadania
    > politycznego.

    Dobrze. Prosze Cie bardzo jesli uwazasz, ze bzdurze podaj zatrudnienie w
    stosunku do obslugiwanej sieci.
    Oprocz tego mozesz mnie poinformowac, czy w USA i w Czechach majatek kolei
    to takze bloki robotnicze, i tereny cholera wie komu potrzbne (bo nie
    kolei), oraz czy tamtejsze rodziny kolejarzy nie placa w praktyce za bilety?
    Ja ci pomoge z PKP staty grupy PKP 2,7 mld w zeszlym roku
    zobowiazania 12 mld
    mimo likwidacji polaczen i zmniejszenia zatrudnienia koszty operacyjne w
    zeszlym roku nie zmineily sie
    Zatrudnienie 143,3 tysiace osob w 2002 .

  • 22. Data: 2003-11-05 17:12:16
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jarosław Wiechecki <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A wykorzystują go?Sądzisz, że kolejarze weekendy spędzają 300 km od
    > miejsca zamieszkania, ponieważ mają darmowe bilety. Z nimi jest jak z
    > dodatkowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi fundowanymi przez niektóre
    > firmy - wykorzystywane są jedynie przez nielicznych. Gdyby było
    > inaczej, ich cena byłaby zdecydowanie większa niż 50 zł.

    A rodziny to co? Jesli to takie niepotrzebne, to moze zlikwidujmy? Co?!?

  • 23. Data: 2003-11-05 20:44:59
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bobb1g$7v8$1@news.onet.pl...
    > Jarosław Wiechecki <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > zeszlym roku nie zmineily sie
    > Zatrudnienie 143,3 tysiace osob w 2002 .

    Sądzisz, że zwalniając 143,3 tysiące osób zmniejszysz straty PKP nie
    zmniejszając przychodów?Ok. Można zmniejszyć zatrudnienie o 30-40%. Tym
    którzy zostaną zwiększyć zakres obowiązków i czas pracy. Weźmiesz na siebie
    odpowiedzialność za wypadki spowodowane przez np. przemęczonych
    maszynistów?Same zwolnienia nic nie dają. W przypadku PKP jedynym sposobem
    wyjścia z zapaści jest zwiększenie przychodów. W tej chwili przewozy
    towarowe nie przynoszą start. Straty przynoszą przewozy pasażerskie.Aby one
    zaczeły przynosić zyski, należy zainwestować w kolej. Od magistral
    kolejowych, które są stare, zużyte i nie nadają się do szybkich przejazdów
    do taboru, który też do najtańszych nie należy. Tak czy owak i tak do PKP
    będziemy dopłacać przez najbliższe kilkanaście lat. Same zwolnienia ludzi
    nic nie dadzą.A jeśli masz pretensje o dotacje do PKP czy górnictwa, to
    kieruj je do właściwych ludzi.Każda grupa zawodowa/społeczna w tym kraju
    walczy o swoje tak jak potrafi. Górnicy, kolejarze strajkami, Pan K. z
    Sopotu organizując turnieje tenisowe na które zaprasza rządową wierchuszkę,
    dzięki czemu uchodzą jemu płazem opóźnienia we wdrożeniach dużych systemów
    informatycznych, Pani B. z pewnej organizacji pracodawców lobbując na rzecz
    zmian w KP, które są niekorzystne dla pracowników, koncerny farmaceutyczne
    które naciągają słuzbę zdrowia, polski oddział pewnego giganta
    oprogramowania, przy pomocy "byłych" pracowników obecnie zatrudnionyc w
    rządzie wprowadza "standardy informatyczne" dzieki którym państwo straci
    następne kilkaset milionów złotych. Czepiaj się wszystkich albo nikogo. Nie
    tylko kolejarze czy górnicy zabierają Twoje pieniądze.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 24. Data: 2003-11-05 20:53:20
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bobb1g$7v8$2@news.onet.pl...

    > A rodziny to co? Jesli to takie niepotrzebne, to moze zlikwidujmy? Co?!?

    Policz sobie: dodatkowy pakiet usług medycznych kosztuje firmę np. 100 zł.
    Firma zatrudnia 100 osób. Każda z nich niech ma tylko i wyłącznie małżonka.
    10 tys. złotych oznacza usługę z której skorzystać może 200 osób. Ile razy
    rocznie jedna osoba może skorzystać z owego pakietu, by był on nadal
    opłacalny dla firmy świadczącej takie usługi?Dla ułatwienia dodam, że koszt
    jednej wizyty u lekarza to wydatek od 30 do 100 zł. W zależności od
    specjalizacji.
    Acha, i sprawdź do jakich usług medycznych uprawnia taki pakiet.Jak ci
    dziecko zachoruje na białaczkę, to albo zaczniesz żebrać o pieniądze na
    przeszczep szpiku, albo podziękujesz tym darmozjadom z państwowej służby
    zdrowia za to, że są.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 25. Data: 2003-11-05 22:35:08
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jarosław Wiechecki <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sądzisz, że zwalniając 143,3 tysiące osób zmniejszysz straty PKP nie
    > zmniejszając przychodów?Ok. Można zmniejszyć zatrudnienie o 30-40%.

    Sadz,e ze nie odpowiedziales na moje pytanie. Jesli uzywasz za podkladke USA
    i Czech to mozesz podac ta statystyke. Co do USA - podaj takze statystyki
    dotyczace transportu drogowego. Tak sie sklada, ze kolej jest raczej
    niedochodowa.

> [...]
    > przemęczonych maszynistów?Same zwolnienia nic nie dają. W przypadku
    > PKP jedynym sposobem wyjścia z zapaści jest zwiększenie przychodów. W

    Piszesz z takim autorytetem. Wybacz - ale jak to sie dzieje, ze mimo
    zwolnien i zamykania niedochodowych linii koszty operacyjne sie nie
    zmienily?
    Nie tak dawno byl artyku w SE jak to redaktor podpatrzyl jaka istnieje
    korupcja wsrod konduktorow... Statystyki (wedlug biletow) pokazuja, ze
    pociagi jezdza puste - oczywiscie nie jezdza, bo konduktor bierze w lape.
    Sam niestety takie kwiatki tez widzialem wielokrotnie...

> [...]
    > i nie nadają się do szybkich przejazdów do taboru, który też do
    > najtańszych nie należy. Tak czy owak i tak do PKP

    Pytanie - czy nie lepiej zainwestowac w siec autostrad i czy nie lepiej
    zostawic infrastrukture (bezpieczenstwo) na barkach panstwa - a poszczegolne
    linie sprywatyzowac i oddac firmom prywatnym?

    Podaj tez mi jakikolwiek dowod na to, ze nie ma przyrostu zatrudnienia?

    będziemy dopłacać
    > przez najbliższe kilkanaście lat. Same zwolnienia ludzi nic nie
    > dadzą.A jeśli masz pretensje o dotacje do PKP czy

    Dadza - ze nie bede doplacal. Kolej to nie tylko transport - to po pierwsze
    mienie PKP (teren kolo dworca w Krakowie - mowi Ci to cos?), po drugie
    jakies potworki w stylu wlasnych szpitali, po trzecie zarzadzajacy, ktorzy
    robia wszystko, zeby tylko nie przeprowadzic zmian.
    Wybacz, ale jesli reforma ma polegac na jeszcze wiekszym pompowaniu
    publicznych pieniedzy, bez zadnych gwarancji, ze zajmie sie tym menadzer z
    krwi i kosci - to ja wole niech sie to wszystko rozpierd.

    górnictwa, to
    > kieruj je do właściwych ludzi.Każda grupa zawodowa/społeczna w tym
    > kraju walczy o swoje tak jak potrafi. Górnicy, kolejarze strajkami,

    Tak - tylko ze do ich pracy trzeba dolozyc ciezkie milardy zlotych!

> [...]
    > kilkaset milionów złotych. Czepiaj się wszystkich albo nikogo. Nie
    > tylko kolejarze czy górnicy zabierają Twoje pieniądze.

    A wybacz. A gornicy , kolejarze, hutnicy i stoczniowcy to na kogo glosuja?
    Na debili, ktory im obiecaja, ze nic sie nie zmieni. I efekty widac.

  • 26. Data: 2003-11-05 22:38:41
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jarosław Wiechecki <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Policz sobie: dodatkowy pakiet usług medycznych kosztuje firmę np.
    > 100 zł. Firma zatrudnia 100 osób. Każda z nich niech ma tylko i
    (,,,)

    Nie Ty mi wytlumacz jedno. Powiedz mi dlaczego firma przynoszaca straty ma
    rozdawac kase na bilety nie tylko dla samych pracownikow ale takze ich
    rodzin?!? Dlaczego inni obywatele (rowni wobec prawa?) nie maja takiej
    mozliwosci?
    Nie wiem ile konretnie osob z tego korzysta, ale z tego co wiem - moga
    korzystac tez z takiej ulgi rodziny bylych pracownikow kolei. Zwazywszy, ze
    w latach 90 tych pracowala na kolei 350 tysioecy - to krag ten rozszerza sie
    znacznie.
    Przeciez to, ze rodzina jedzie prawie za darmo nie oznacza, ze ktos (czytaj
    podatnik) nie musi za to zaplacic.
    Jak chca sobie wykupowac to niech wykupuja ale z kasy na swiadczenia
    socjalne a nie, ze to ma byc jakis przywilej!?

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 27. Data: 2003-11-05 23:06:26
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dziecko zachoruje na białaczkę, to albo zaczniesz żebrać o pieniądze na
    > przeszczep szpiku, albo podziękujesz tym darmozjadom z państwowej służby

    To juz przeszczepy szpiku sa w standardzie dla kazdego potrzebujacego?
    Bo jeszcze pare lat temu dla dziecka kolegi fundacja powstala, zeby operacje
    w danii sfinansowac.
    Nie znam szczegolow medycznych, moze jakas nietypowa odmiana byla, ale w
    Polsce nie chcieli tego robic.
    Tak przy okazji, to za ladne szycie po operacji kogos z rodziny, musialem
    pare stowek dodac, zeby "ladny scieg" byl, a nie na "okretke"....w
    panstwowej sluzbie zdrowia

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > --
    > pozdrawiam
    > Jarosław Wiechecki

    ---

  • 28. Data: 2003-11-06 00:00:48
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 5 Nov 2003 17:30:41 +0100
    "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl> wrote:

    > tak jak powiedzia?am....
    > Pan za biurkiem zarabia 2 czy 3x tyle ile kolejarz na ?rednim
    > stanowisku(moja mama i tata mieli kierownicze stanowiska i
    > wykszta?cenie nic im nie pomo?e, bo.. na kolei nalezy podpisaae papier,
    > ?e z racji wykszta?cenia wyzszego nie b?dzie sie domagac o wyzsze
    > zaszeregowanie) i nie ma biletu..

    no dobra, ale to w takim razie dlaczego Twoi rodzice nie pomysleli o tym
    wczesniej i nie zostali "panem za biurkiem"?

    dlaczego za swoje bledne decyzje, ktore teraz odbijaja sie na nich
    ujemnie, chca obciazyc odpowiedzialnoscia innych, na zasadzie "ten to ma
    tak dobrze, ja tez powinienem!"?

    > ja nie chce aby rodzice zarabiali 5 tysi?cy, 20 tysi?cy.... ale chce,
    > by dostawali pieni?dze, za które moga godnie zyc... i.. z tego co
    > pami?tam...

    co to znaczy "godnie zyc"?
    kto ma to rozstrzygac?

    > watek dotyczy?
    > zusu ..... czy 35 lat to ma?o?? M??o p?acenia sk?adek? podatków??
    > Kolej to nie Eldorado, kolejarze tez p?aca podatki!! Ma?o by dostac
    > rente, która b?dzie na to, na co powinna byc czyli.... ?ycie + leki (w
    > przypadku ojca, który ucierpia? w powaznej kat. kolejowej
    > rehabilitacja miesi?cznie kosztuje 1000z?...), ojciec wymaga sta?ej
    > opieki medycznej (czyt. piel?gniarka) - dodatek z zusu... 100z?!!! -
    > jaka piel?gnirka przyjdzie za 100z? opiekowac sie pacjentem??

    no taka uroda socjalistycznego panstwa. wszystkim po rowno, czyli gowno.
    ludzie co bardziej przewidujacy i myslacy liczyli na siebie, a nie na
    "panstwo".

    moja matka na przyklad tez od panstwa dostaje gowniana emeryture, ale
    coz tego?
    caly czas dorabiala (jak jeszcze mogla), jezdzila na wycieczki do
    ruskich handlowac (wtedy kolezanki z jej pracy, tez socjalistycznego
    zakladu-moloszka, tyle ze lokalnego, uwazaly ze to uwlaczaloby ich
    godnosci i wolaly glosno narzekac, ze panstwo "powinno") - dzieki temu
    dzis ma wykupione
    mieszkanie na wlasnosc i troche odlozonych pieniedzy.

    tak ten swiat jest zbudowany, ze jak sie sama nie zatroszczysz o siebie,
    to nikt ci nic nie da za darmo. a nawet jak da, to sie konczy wlasnie
    tak, jak z panstwami opartymi na socjalu.

    pieniadze i dobrobyt nie spadaja z nieba, ktos musi je wypracowac.
    w panstwie, gdzie wszyscy oczekuja, ze "panstwo" powinno wszystko
    zapewniac i odgornie kierowac zawsze bedie bieda.

    > I ja nie mówie, ?e nalezy wszystkim dac po równo... tu nie zawinili ci
    > maluczcy... niestety ale góra rz?dzi, uk?ady i ch?ae rz?dz?cych do
    > doprowadzenia pkp do ruiny i... kupienie jej za grosze... z taka
    > sieci?, z takim taborem... kolej powinna przynosiae miliony jak nie
    > miliardy dochodu!!

    mrzonki.
    zapomnialas o dlugach.

    w normalnym swiecie wartosc firmy to nie tylko jej srodki trwale, ale
    przede wszystkim ilosc zaciagnietych i niesplaconych zobowiazan.
    te w wypadku PKP sa ogromne. dlatego nikt z nabywcow nie chce placic
    milionow za bankruta i jeszcze podpisywac zobowiazan, ze utrzyma
    dotychczasowe zatrudnienie.

    > bud?etówka?? nauczyciele?
    > przemilcz?, ok? bo moja nauczycielka angielskiego na lekcji zadawa?a
    > nam czytanki... a sama robi?a swetry na drutach, a potem.. przed
    > matura.... biegiem na korepeycje do jej kole?anki... bo do pani
    > profesor nie wypada?o.... tylko.. ?e kolezanka pani profesor robi?a w
    > swoim liceum dok?adnie to samo.... i co?? nie sqrwysy?stwo?? i co? za
    > robienie na drutach powinnismy p?aciae nauczycielom??

    nie. ale ludzie zamiast naciskac na dyrekcje szkol zeby zwolnic takich
    pseudonauczycieli wola raczej poslac dziecko na korepetycje i "nie
    wychylac sie" - zeby na maturze mialo "pomoc zapewniona".

    wielu Polakow z poprzedniego systemu wyrobilo w sobie taki przykry nad
    wyraz nawyk. jak cos nie dziala albo dziala zle, to zamiast zastanawiac
    sie, jak to NAPRAWIC poswiecaja caly czas i energie, jak to OBEJSC. i
    nie wychylac sie, na boga, NIE WYCHYLAC!!!

    no i mamy co mamy. nikt sie nie pali do reform, rozwiazywania prblemow,
    naprawiania ledwo dychajacego sadownictwa czy zle dzialajacych szkol.
    za to mamy swiatowych "miszczow" w zakresie zyciowego biegu przez plotki
    i kombinowania.

    rzeczywistosc sie zmienila, umysly zostaly zasklepione w regulach z
    poprzedniej epoki.

    > ja wiem, ?e to nie ich wina... ale... ka?dy na swoim szczebelku
    > kombinuje... kolejarze maja bilety, górnicy wegiel... nauczyciele
    > korepetycje..... i... niestety po raz klejny wychodzi, ?e to ten
    > system jest chory.... ?e to - tak jak ryba od g?owy... tak systemw
    > polsce od góry gnije.....

    latwo zwalic na tych na gorze a samemu osiasc na laurach.
    niemniej, tak jak mowie - srednio inteligentny i zapobiegliwy czlowiek
    nie bdzie liczyl na 'gore" czy "panstwo" a po prostu sam, na tyle na ile
    moze, bedzie troszczyl sie o siebie i nie czekal, az mu ktos cos da.

    ci, ktorzy czekaja, nic nie maja.
    niestety najwyrazniej twoi rodzice nalezeli do tych czekajacych.

    i wbrew pozorom do tego nie trzeba miec wyzszego wyksztalcenia. moja
    babka miala ledwie 3 klasy podstawowki skonczone, ciemna chlopka ze wsi,
    co pol zycia przezyla w czasach komuny. a i tak wszystkim swoim
    dzieciakom od malego wbijala do glowy, zeby sami sie o siebie
    troszczyli, bo tyle beda mieli w zyciu, ile sami sobie zarobia. ze nikt
    im nic nie da.

    > nie, no jasne, zaorajmy pkp, na przystankach pks zasad 1/4 my rzepe....

    nie trzeba zaorywac, wystarczy pozbyc sie PKP z panstowego garnuszka.

    jesli firma owa jak piszesz "moze przynosic miliony" nie powinno byc
    problemow ani z jej sprzedaza ani z pozniejszym utrzymaniem, prawda?

    czemuz wiec tobie podobni tak sie boja tej prywatyzacji, jak diabel
    swieconej wody?

    Twoim rodzicom zreszta to juz i tak wszystko jedno, bo rente placi im
    ZUS, PKP juz dawno nic do nich nie ma.

    > wsi?d 1/4 my do zagranicznych samochodów -( które moznaby produkowaae w
    > Polsce... ale...?e polskie firmy nie zgadzaj? sie na udzielenie
    > dogodnych warunków dla inwestorów zagranicznych, samochody te
    > produkowane s? na S?owacji czy na Wegrzech..... ) i.... wyjed 1/4 my na

    polskie firmy nie maja NIC do rzeczy tutaj, natomiast ma i to duzo rzad,
    ktory uchwala tak wysokie podatki, i stawia tyle formalnych utrudnien,
    ze kapital zagraniczny woli sobie isc inwestowac gdzie indziej, gdzie
    jest latwiej i taniej a nie u nas.

    > Odno?nie kwestii wykszta?cenia dodam, ?e za 4z? w telemarketingu TPSA
    > pracuj? osoby z wyzszym wykszta?ceniem, cz?sto nawet pisz?ce
    > doktoraty...... dlaczego.. prsze sobie odpowiedziec....

    dlatego ze nie znalazly inej pracy. a nie znalazly, bo jest bezrobocie.

    a bezrobocie wiesz czemu jest?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 29. Data: 2003-11-06 00:06:46
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 5 Nov 2003 16:58:41 -0000
    "Jaros?aw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > glowne
    >
    > Bzdurzysz. Czeskie koleje s? pa?stwowe i przynosz? zyski. Na dodatek
    > przewo?? wi?cej osób/towarów ni? PKP. Podobnie ameryka?skie, ktore od

    to akurat logiczne jest. zaloze sie, ze maja mniejsze koszty (bo i
    panstwo mnijsze wiec nie potrzebuja tyle linii, taboru etc.). przy
    odpowiednim stosuku kosztow do przychodu (a ten nastepuje w wyniku
    zwiekszenia przewozow) mozna osiagnac zysk.

  • 30. Data: 2003-11-06 00:10:01
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Raczej nie. Liczy się miejsce w kolejce.Albo łapówka.
    >
    > [...]
    >
    > Gdyby lekarz na zwykłym etacie zarabiał wystarczająco dużo, nie musiałby
    > brać łapówek

    I celnik, i nauczyciel, i posel w sejmie, i minister...wyliczmy dalej?

    . Sorry, ale te pieniadze, które obecnie są przeznaczone na
    > służbę zdrowia są śmieszne. Gdyby było inaczej, Owsiak nie prowadziłby
    WOŚP.

    Wszystko jest ciete. W najblizszych latach lekarzem naczelnym kraju bedzie
    Karol Darwin.

    Z przyczyn rodzinnych od -nastu lat mam kontakty z nasza sluzba zdrowia.
    Tym ludziom zalezy na utrzymaniu istniejacego stanu rzeczy. (naturalnie tym,
    ktorzy juz pracuja, maja jakas marke...i sila rzeczy sa wlasnie
    wspoldecydentami na roznych szczeblach). Etat, czy nawet kontrakt sluzy jako
    miejsce w ktorym jest dostep do sprzetu na ktorym mozna wykonywac fuchy,
    rekrutowac prywatnych pacjentow, pobierac danine koniakowo-czekoladowa,
    realizowac plan sprzedazy lekow okreslonego producenta.
    Opor samych zainteresowanych jest porownywalny z oporem w PKP i gornictwie
    (gdzie zreszta ostatnio chciano zamknac rowniez 2 kopalnie przynoszace
    zyski...tak przy okazji).

    Jak dla mnie EOT, bo nie ma to duzo wspolnego z watkiem, ani z tematem
    grupy.

    > --
    > pozdrawiam
    > Jarosław Wiechecki