PracaGrupypl.praca.dyskusje › rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS

  • 1. Data: 2003-11-04 15:36:16
    Temat: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    Od: "jacek" <i...@g...pl>

    witajcie

    mam takie pytanie
    czy ktos z was spotkal sie kiedys z rejestrowaniem dzialalnosci tak aby
    placic KRUS - 76 zlotych na kwartal zamiast ZUS jakies 670 zlotych na
    miesiac
    ostatnio byl taki program w telewizji, w ktorym kobieta rejestrowala
    dzialalnosc hodowli dzdzownic i chodzila ze sloikiem po urzedach.
    czy ktos z was rejestrowal tak dzialalnosc?

    mozna np zglosic dzialalnosc i jak najszerzej rozciagnac jej zasieg tak aby
    mozna bylo robic wszystko

    podstawowe pytanie jest takie, jakie warunki nalezy spelnic zeby prowadzic
    dzialalnosc rolnicza, ten przepis moze zniknac za jakis czas a szkoda nie
    wykorzystac takiej mozliwosci, najgorsze jest placenie ZUS-u
    gdyby nie to, calkiem znosnie moznaby bylo prowadzic dzialalnosc
    gospodarcza.

    jakie sa wasze doswiadczenia i opinie na ten temat?

    pozdrawiam

    jacek

  • 2. Data: 2003-11-04 16:34:34
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    jacek <i...@g...pl> wrote:
    > jakie sa wasze doswiadczenia i opinie na ten temat?

    Panstwo okrada obywateli - obywatele cwaniakuja.
    Potem wszyscy krzycza, ze nie ma na sluzbe zdrowia, zasilki i tak dalej....
    Pewnie, ze nie ma, skoro coraz wiecej osob placi najnizsze skladki, mamy
    pelno lewych rencistow, a jak widac lewych "rolnikow" coraz wiecej...
    Miejmy nadzieje, ze nie beda latac tego tylko w cholre zlikwiduja takie
    furktki, bo cholera czlowieka bierze...

  • 3. Data: 2003-11-04 17:43:16
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bo8kej$snk$1@news.onet.pl...

> [...]
    > pelno lewych rencistow, a jak widac lewych "rolnikow" coraz wiecej...
    > Miejmy nadzieje, ze nie beda latac tego tylko w cholre zlikwiduja takie

    Cholera to czlowieka bierze gdy placi np. 500 zł na miesiąc i będzie z tego
    miał minimum socjalne po 40 latach płacenia a taki górnik który de facto
    nic nie płaci będzie miał 5 razy tyle po 15 bodajże latach. Niewiele gorzej
    maja hutnicy, kolejarze itp. Odrębny temat to oczywiście pensje w tych
    branżach finansowane z podatków bo przecież zarobić na siebie nie potrafią.
    O 13 i 14-tkach wszyscy słyszeli, ostatnio czytałęm jeszcze o ołówkowym (to
    na rozpoczęcie roku szkolnego, spokojnie wystarcza na wyprawkę dla kilku
    dzieci). Może jeszcze ktoś dorzuci jakieś przykłady?

  • 4. Data: 2003-11-04 19:09:16
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > pelno lewych rencistow, a jak widac lewych "rolnikow" coraz wiecej...
    > Miejmy nadzieje, ze nie beda latac tego tylko w cholre zlikwiduja takie

    No ale przyczyn nie trzeba ci tlumaczyc?
    http://makroekonomia.fm.interia.pl/d/krzywa.html

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 5. Data: 2003-11-04 19:25:19
    Od: "Herman" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik jacek <i...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bo8h1i$8lf$...@i...gazeta.pl...
    > witajcie
    >
    > mam takie pytanie
    > czy ktos z was spotkal sie kiedys z rejestrowaniem dzialalnosci tak aby
    > placic KRUS - 76 zlotych na kwartal zamiast ZUS jakies 670 zlotych na

    Calkiem niedawno widzialem w TV ze z tymi dzdzownicami to prawda - chodzi o
    to ze mozesz zarejestrowac jako dzialalnosc rolnicza hodowle zwierzat z tym
    ze jest wymog zeby byly rasowe - np. rasowe pieski itd. jako najprostszy
    przyklad podali hodowle ... rybek ... ta pani pewnie miala rasowe dzdzownice
    ;-))

  • 6. Data: 2003-11-04 20:38:00
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

> [...]
    > wykorzystac takiej mozliwosci, najgorsze jest placenie ZUS-u
    > gdyby nie to, calkiem znosnie moznaby bylo prowadzic dzialalnosc

    Radze dokladnie sprawdzic przepisy. Z tego co mi wiadomo to mozesz placic
    KRUS prowadzac dzialalnosc rolnicza, ale jest troche wyjatkow. Poza tym aby
    nie miec obowiazku placenia skladek przy rozpoczeciu dzialalnosci
    pozarolniczej trzeba przez okreslony czas prowadzic dzialalnosc tylko
    rolnicza i nie miec innych dochodow. To bylo chyba z 12 lub 24 miesiace.
    Zreszta polecam lekture: http://www.krus.org.pl
    Alicja

  • 7. Data: 2003-11-05 08:42:48
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

> [...]
    > pelno lewych rencistow, a jak widac lewych "rolnikow" coraz wiecej...
    > Miejmy nadzieje, ze nie beda latac tego tylko w cholre zlikwiduja takie

    moim zdaniem lepiej by było gdyby znieść obowiązek płacenia ZUSU w pierwszym
    roku działalności gospodarczej - lub właśnie ustawić go na wysokości KRUS-u.
    Wystarczy pomyśleć, ile wtedy osób, będacych często bezrobotnymi zaczęłoby
    zakładać własną działalność usługową, nie mając co miesiąc "miecza
    Damoklesa" nad głową w postaci ZUS-u!!!

    pozdr
    Krzysiek

  • 8. Data: 2003-11-05 11:16:02
    Od: <p...@p...pl>

    Użytkownik "jacek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarcza.
    >
    > jakie sa wasze doswiadczenia i opinie na ten temat?

    Aby zarejestrować np: rybki na krus konieczne jest:

    - nie prowadzenie innej działalności,
    - chyba minimum około 1000 litrów wody, aby była konieczność rejestracji,
    - prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej (jako jedyne źródło
    doch.)
    nieprzerwanie przez okres minimum 12 miesięcy

    Mogę się mylić bo dawno nie pytałem.
    Osobiście prowadzę hodowlę ryb akwariowych z 6 lat. (co prawda nie mam
    działalności gosp.)
    Słyszałem o kontrolach u znajomych z branży.

  • 9. Data: 2003-11-05 12:05:05
    Od: "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "A.B." <b...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na rozpoczęcie roku szkolnego, spokojnie wystarcza na wyprawkę dla kilku
    > dzieci). Może jeszcze ktoś dorzuci jakieś przykłady?

    nie wiem jak jest w Hutnictwie czy górnictwie.. ale wiem jak jest w PKP
    Moja mama po 30 latach pracy na kolei jako zawiadowca stacji/st.dyzurny
    ruchu - zachorowała na raka, dzięki Bogu - bo lekarze zakładali miesiąc
    zycia... żyje juz dobre pale lat po operacji.... majac rente w wysokości
    630zł!!!!! O żadnym ołówkowym czy o 13 nie ma mowy, ostatnia 13tka, ostatnie
    paczki na Mikołaja i ostatnia Katarzynka - czyli nagroda na dzień
    olejarza - zostały wypłacone 13 lat temu!!! Pamietam, to doskonale.... Tato
    równiez jest rencista PKP i z racji tego, że ucierpiał w wypadku/katastrofie
    kolejowej w pracy dostaje 1100zł - nie mogąc samodzielnie funkcjonować,
    prawie wogóle nie chodzi a jego stan cały czas sie pogarsza... tak jest od
    19lat.....
    I faktycznie.... cholera człowieka bierze.....

    KasiA

  • 10. Data: 2003-11-05 12:17:12
    Od: "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > działalności gosp.)
    > Słyszałem o kontrolach u znajomych z branży.

    - nie prowadzenie innej działalności tzn? działalności gosp. czy ogólnie
    zarobkowej??
    - prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej (jako jedyne źródło
    > doch.) - tzn? jeśli mam 1000 litrowe akwa w domu.... + 2 mniejsze... moge
    płacic KRUS?
    - akwa mam od roku... ale.. jak to udowodnić? Jak to wogóle ma wyglądać?
    ps. mam pyszczaki z malawi i często sprzedaję je do sklepu...

    Pozdrawiam,
    KasiA