PracaGrupypl.praca.dyskusje › rejestracja w UP absolwenta

  • 1. Data: 2005-08-14 17:02:38
    Temat: rejestracja w UP absolwenta
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    witam,

    absolwent studiow ktoyr rejestruje sie w UP zeby podtzrymac ubezpieczenie
    zdrowotne, jakie formalnosci musi wypelniac?

    z tego, ze bezrobocie jest takie wysokie, zakladam, ze nikt tam
    indywidualnie sie nie interesuje jego sytuacja, absolwent tylko zglasza
    dokument potwierdzajacy ze ukonczyl studia i podpisuje oswiadczenie, ze nie
    ma pracy i na tym koniec?

    pewnie musi rowniez jeszcze zadeklarowac praca w jakich branzach go
    interesuje, zeby Urzad Pracy mogl mu teoretycznie skladac jakies oferty?

    FRANCO

  • 2. Data: 2005-08-14 19:32:36
    Temat: Re: rejestracja w UP absolwenta
    Od: Piotr <s...@r...com>

    FRANCO napisał(a):
    > witam,
    >
    > absolwent studiow ktoyr rejestruje sie w UP zeby podtzrymac ubezpieczenie
    > zdrowotne, jakie formalnosci musi wypelniac?

    Niby wykształcony człowiek a takiej prostej rzeczy znaleźć w Googlach
    nie potrafi ;) Zerknij np. na:
    http://www.puplublin.pl/index.php?show=brejestracja

> [...]
    > dokument potwierdzajacy ze ukonczyl studia i podpisuje oswiadczenie, ze nie

    Działa to tak że idziesz do urzędu pracy z wymaganymi papierami (czasem
    najpierw wyznaczają termin rejestracji), wypełniasz formularz (dane
    osobowe, wykształcenie, dotychczasowa praca, znajomość języków itd.) i
    już możesz szukać zajęcia ciesząc się darmowym ubezpieczeniem
    zdrowotnym. Aby nie utracić tego przywileju musisz raz na 1-3 miesięcy
    przyjść do urzędu (termin oni wyznaczają) podpisać oświadczenie że
    dochodów z pracy nie osiągnąłeś. Pamiętaj też o tym że jeśli się gdzieś
    zatrudnisz, otworzysz działalność itp. to musisz się z pośredniaka
    wyrejestrować, jeśli tego nie zrobisz to teraz podobno jakieś sankcje
    finansowe za to grozą.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-08-14 20:17:20
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Użytkownik "Piotr" <s...@r...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > działalność itp. to musisz się z pośredniaka wyrejestrować, jeśli tego nie
    > zrobisz to teraz podobno jakieś sankcje finansowe za to grozą.

    dzieki za odpowiedz

    "Zaświadczenie z urzędu gminy dotyczące posiadania (lub nieposiadania)
    ziemi" - hnm, czyli kazdy musi takie zaswiadczenie przyniesc? Interesujace
    :-) bo zakladam, ze wiekszosc osob po studiach ktore nie maja pracy, ziemii
    raczej nie posiada.

    a jeszcze jedno - moge np. miesiac po rejestracji, przyjsc sie
    wyrejestrowac, nie podajac powodu, albo np. mowiac, ze ktos obiecal mi prace
    za kilka dni?
    w takej sytuacji, przez miesiac nie musialbym sie pewnie meldowac, bo pewnie
    zadnej pracy urzad by mi nie znalazl, a przez miesiac mialbym ubezpieczenie

    FRANCO

  • 4. Data: 2005-08-14 20:32:43
    Od: Piotr <s...@r...com>

    FRANCO napisał(a):
    > dzieki za odpowiedz
    >
    > "Zaświadczenie z urzędu gminy dotyczące posiadania (lub nieposiadania)
    > ziemi" - hnm, czyli kazdy musi takie zaswiadczenie przyniesc?

    To chyba tylko byłych rolników dotyczy. Zresztą zawsze możesz zadzwonić
    do urzędu i się upewnić jakie dokumenty masz przynieść.

    > a jeszcze jedno - moge np. miesiac po rejestracji, przyjsc sie
    > wyrejestrowac, nie podajac powodu, albo np. mowiac, ze ktos obiecal mi prace
    > za kilka dni?

    Wyrejestrować możesz się zawsze.

    > w takej sytuacji, przez miesiac nie musialbym sie pewnie meldowac, bo pewnie
    > zadnej pracy urzad by mi nie znalazl, a przez miesiac mialbym ubezpieczenie

    Tylko na miesiąc to ubezpieczenie potrzebujesz??

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2005-08-16 08:54:35
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    FRANCO wrote:
> [...]
    > zadnej pracy urzad by mi nie znalazl, a przez miesiac mialbym ubezpieczenie

    Zaświadczenia żadnego nie wołali, tylko spytali czy nie posiadam.
    A wyrejestrować się możesz, tylko po co? Jak znajdzies zprace to
    pójdziesz z umową i się wyrejestrujesz, to samo się tyczy wszelkich umów
    o dzieło lub zlecenie, też musisz się wyrejestrować.
    A zarejestrowanie w UP ma swoje plusy bo możesz się gdzieś załapać na
    staż lub w ramach jakiegoś innego programu z UP.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG 966498

  • 6. Data: 2005-08-16 10:33:12
    Od: "Piotr" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MariuszR <mariuszr.post@pl> napisał(a):

    > A zarejestrowanie w UP ma swoje plusy bo możesz się gdzieś załapać na
    > staż lub w ramach jakiegoś innego programu z UP.

    Interesujące są zwłaszcza programy dotacji (nie pożyczki!) na otwarcie własnej
    działalności, można dostać nawet kilkanaście tysięcy zł. Co do staży to jest
    to zwykle szukanie frajerów do pracy za darmo.

    Piotr

  • 7. Data: 2005-08-19 10:28:05
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Piotr wrote:
    > Co do staży to jest
    > to zwykle szukanie frajerów do pracy za darmo.

    Nie zawsze, w moim przypadku nppracodawca chciał trochę przez czas jakiś
    zaoszczędzić ale kiedy okazało się że na wsparcie nie ma co liczyć to i
    tak zostałem przyjęty.

    Znam insytucje gdzie faktycznie stażystów się wykorzystuje jako tanią
    siłe roboczą i zmienia się ich co 3 miesiące ale są też przypadki gdzie
    pracodowaca naprawdę chce zatrudnić ale z jakiś powodów nie może sobie
    pozwolić na płacenie komuś kto może się okazać nie przydatny i wtedy to
    wsparcie z UP w ramch satażu czy innego programu daje szansę zatrudnienia.