PracaGrupypl.praca.dyskusje › Data rozpoczęcia DG ?

  • 1. Data: 2005-08-14 12:09:20
    Temat: Data rozpoczęcia DG ?
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    Witam
    Od jakiego momentu liczy się rozpoczęcie DG ? Załóżmy że 5 lat temu w 2000r
    zarejestrowałem w Urzędzie Miasta DG, po czym zawiesiłem działalność. Nie
    byłem w US, GUS po Regon itp. Teraz chciałbym reaktywować DG, z uwagi na
    możliwość płacenia mniejszej skłądki ZUS. Od kiedy liczyłaby się zatem data
    rozpoczęcia DG ? Czy może lepiej byłoby zlikwidować tamtą DG i założyć od
    nowa?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-14 20:23:43
    Temat: Re: Data rozpoczęcia DG ?
    Od: "kropka" <k...@N...alanex.net>

    Użytkownik "Robert" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > DG, z uwagi na możliwość płacenia mniejszej skłądki ZUS. Od kiedy
    > liczyłaby się zatem data rozpoczęcia DG ? Czy może lepiej byłoby

    Po zarejestrowaniu działalności gospodarczej chyba jest obowiązek zgłoszenia
    do GUS-u.
    A co do daty rozpoczęcia to przy rejestracji działalności gospodarczej
    podaje się datę rozpoczęcia.
    Do tego czasu należy zgłosić się do ZUS-u oraz skarbówki.
    Od 1999r nie isnieje w zusie możliwość zawieszenia działalności gospodarczej

    Nie chcę straszyć ale jak założyłeś firmę i ją zawiesiłeś poczytaj:
    http://www.twoja-firma.pl/forum/read.php?6,1102,page
    =1

    --
    a.t.
    The best is yet to come!!!

  • 3. Data: 2005-08-17 08:58:14
    Od: mf <m...@S...pl>

    Robert napisał(a):
> [...]
    > rozpoczęcia DG ? Czy może lepiej byłoby zlikwidować tamtą DG i założyć od

    Oj zapłacisz zaległe składki ZUS + odsetki, działalność trzeba było
    zlikwidować a nie zawieszać.

    A moment rozpoczęcia DG ustalasz na wpisie do ewidencji.

    --
    mf
    http://www.BiznesForum.pl <-- Zapraszam na forum o biznesie!