PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
  • Data: 2005-04-11 21:05:36
    Temat: Re: przyszłośc etatu
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

    news:d3dkgj$igl$1@news.dialog.net.pl...

    > Kodeks pracy (wraz z wieloma innymi aktami prawnymi) jest politycznym
    > osiągnięciem zorganizowanych pracowniczych grup nacisku, które w sposób
    > legalny na drodze ustawodawczej wywalczyły odpowiadający im (przynajmniej
    > częściowo) stan prawny regulujący kwestie zatrudnienia. Jak każda ustawa
    czy
    > rozporządzenie może być zmieniona na tej samej drodze, jak powstała. Niech
    > więc przedstawiciele przeciwnych poglądów zorganizują się i spróbują
    uczynić
    > to samo. Na razie nie najlepiej im wychodzi. Może są kiepscy? Ścieranie
> [...]

    Ciekawe tylko dlaczego "zorganizowane grupy nacisku" w tym kraju, to albo
    nie-do-ruszenia urzednicy, albo pracownicy branz dotowanych przez panstwo,
    albo pracownicy sprywatyzowanych monopoli (obecnie: oligopoli).

    Krew mnie zalewa jak czytam takie lewactwo, bo znajac mniej wiecej ustawe
    budzetowa, potrafie oszacowac podwyzki jakie od reki dostalyby osoby
    wypracowujace PKB, gdyby nie banda zorganizowanych pasozytow.

    sz.