PracaGrupypl.praca.dyskusje › prywatne przesyłki do firmy

  • 51. Data: 2006-12-23 19:08:44
    Temat: Re: prywatne przesyłki do firmy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:458D7BA7.19662D0D@interia.pl MarcinF <m...@i...pl>
    pisze:

    > te przepisy dotycza korenspondencji od organow administracji panstwowej,
    > wiec nie widze powodu by uzywac ich jako argumenty w tej dyskusji
    > bo nie dotyczy ona przeciez tego szczegolnego przypadku
    Następny sobie ze zrozumieniem nie poradził.
    Artur twierdzi:
    <cit>
    cała korespondencja przychodząca na adres imię nazwisko,
    nazwa firmy jest korespondencją służbową
    </cit>
    CAŁA korespondencja. CAŁA - rozumiesz? Zatem ta od organów administracji wg
    niego też.
    I dlatego przywołałem KPA - jako przykład, że jednak nie cała. Przecież nie
    można twierdzić, że przesyłka wysłana przez organ administracji państwowej
    (zgodnie z art. 42 KPA) na adres firmy adresata jest korespondencją służbową
    tej firmy!

    --
    Jotte

  • 52. Data: 2006-12-23 19:43:12
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2006-12-23 19:55, MarcinF napisał(a):

    > te przepisy dotycza korenspondencji od organow administracji panstwowej,
    > wiec nie widze powodu by uzywac ich jako argumenty w tej dyskusji
    > bo nie dotyczy ona przeciez tego szczegolnego przypadku

    Zdaje się że część tu dyskutujących nie rozumie tego (a zwłaszcza ta
    część która odsądza innych od rozumu)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 53. Data: 2006-12-23 19:46:16
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2006-12-23 20:08, Jotte napisał(a):

> [...]
    > </cit>
    > CAŁA korespondencja. CAŁA - rozumiesz? Zatem ta od organów administracji

    A ja mam podejrzenia graniczące z pewnością że Artur pisząc o CAŁEJ
    korespondencji nie brał tego konkretnego przypadku pod uwagę.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 54. Data: 2006-12-23 20:57:01
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 22 Dec 2006 11:45:08 +0100, "gautama" <g...@o...pl> wrote:

    >Witam, mam taki dziwne troche pytanie:
    >czy Waszym zdaniem, przesyłki zaadresowane imiennie do konkretnego
    >pracownika mogę być bez pytania kontrolowane przez np. sekretariat? Czy jest
    >to naruszenie prywatności czy jednak wszystko co jest w firmie podlega
    >kontroli firmy?
    Dziwne pytanie, gdyz bylo juz setki razy zadane. Zajrzyj do archiwum
    grupy, tam znajdziesz odpowiedź. Archiwum na www.google.pl i w wielu
    innych miejscach.

    Jesli o mnie chodzi to nie pogniewalbym sie gdyby ktos otwieral listy
    adresowane na moje nazwisko z podaniem nazwy pracodawcy, ale w swojej
    praktyce zaden sposrod znanych mi pracodawcow u ktorych otrzymywalem
    lub do ktorych wysylalem imienne przesylki nie otwiera ich tylko
    przekazuje adresatowi.

    WAM
    --
    Sylwester 2006!
    Może nad morze?

  • 55. Data: 2006-12-23 21:31:20
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jakub Lisowski [Sat, 23 Dec 2006 14:17:13 +0000 (UTC)]:

    > Adresu

    Adres jest zasobem...? W takim razie wyjaśnij sposób, w jaki
    podanie adresu firmy szkodzi pracodawcy?

    > czasu osoby odbierającej i sortującej korespondencję.

    Wiesz, może to kwestia podejścia, ale nawet jeśli, to te 3 min
    raz na ruski rok większej krzywdy nikomu nie robią... Zaparzenie
    kawy dłużej trwa...

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * Gry OnLine * Radio GG * Ni Huyah... *

  • 56. Data: 2006-12-23 21:34:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:emk12b$2a7$2@inews.gazeta.pl Mich@l
    <k...@t...cy> pisze:

    > A ja mam podejrzenia graniczące z pewnością że Artur pisząc o CAŁEJ
    > korespondencji nie brał tego konkretnego przypadku pod uwagę.
    To jak - cała, ale nie cała?
    Ciekawa "logika", no ale dobra - taką masz, na jaką cię stać.

    --
    Jotte

  • 57. Data: 2006-12-23 21:42:36
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jotte wrote:

> [...]
    > (zgodnie z art. 42 KPA) na adres firmy adresata jest korespondencją służbową

    ok, to co napisales powyzej brzmi o wiele jasniej niz odpowiedz
    pod postem Artura, teraz nie ulega watpliwosci ze chodzilo Ci
    o przyklad obalajacy slowo "cala" w tamtej wypowiedzi :)

  • 58. Data: 2006-12-23 22:34:51
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    MarcinF na pl.praca.dyskusje:

    > te przepisy dotycza korenspondencji od organow administracji panstwowej,
    > wiec nie widze powodu by uzywac ich jako argumenty w tej dyskusji
    > bo nie dotyczy ona przeciez tego szczegolnego przypadku

    1. nie od administracji państwowej a w postępowaniu administracyjnym
    (czyli także administracja samorządowa, część prywatnych podmiotów
    wykonujących zadania administracyjne, itp).

    2. jest to jeden z przykładów gdy pracodawca uznaje, że sprawy "prywatne"
    pracownika mogą się toczyć "kosztem" pracodawcy.

    --
    Ziemek

  • 59. Data: 2006-12-23 22:43:06
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2006-12-23 22:34, Jotte napisał(a):

    > To jak - cała, ale nie cała?
    > Ciekawa "logika", no ale dobra - taką masz, na jaką cię stać.

    Logika rozmyta. Mówi ci to coś? Czepiasz się słówek, i to słówek które
    nie ja wypowiadam.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 60. Data: 2006-12-23 22:43:35
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 23 Dec 2006 22:31:20 +0100, Kira <c...@e...wytnij.pl>
    w <emk78h$rfk$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

    > Re to: Jakub Lisowski [Sat, 23 Dec 2006 14:17:13 +0000 (UTC)]:
    >
    > Adres jest zasobem...? W takim razie wyjaśnij sposób, w jaki
    > podanie adresu firmy szkodzi pracodawcy?

    W ogólności? Pod adresem XXX, numer YY/ZZ znajduje się burdel.
    W ogólnym przypadku korespondencji - nieszczególnie.
    Chyba że adres będzie wykorzystywany jako adres docelowy dla papierowego
    spamu, generując niepotrzebny ruch.
    Albo w incydentalnych przypadkach zainteresowanie oraganów
    dochodzeniowo-śledczych.

    > Wiesz, może to kwestia podejścia, ale nawet jeśli, to te 3 min
    > raz na ruski rok większej krzywdy nikomu nie robią... Zaparzenie
    > kawy dłużej trwa...

    Idea jest taka, że jeżeli coś przychodzi na adres, pod którym urzęduje
    pracodawca, i nie ma on powodów przypuszczać (bo nie ma), że ktoś podaje
    to jako adres prywatnej korespondencji, to wszystko jest otwierane i
    wstępnie sortowane.
    Nawet jak na tym jest imię i nazwisko pracownika.
    W takim przypadku istnieje uzasadnione podejrzenie, że przesyłka jest
    jednak firmowa, a pracownik nie podał nazwy firmy, bo cośtam.

    U mnie dośćczęsto dostaję maile "Kto zamówił XX, transport firma YY, bo
    leży 2 tygodnie i nikt się nie zgłasza.".

    Jedynym sposobem na uniknięcie otwarcia paczki jest poinformowanie osoby
    odbierającej, że to moje prywatne, należy wtedy polegać na jej dobrej
    woli i pamięci.

    > Kira

    ja czyli jakub
    Revoke.