PracaGrupypl.praca.dyskusje › swiateczna premia...

  • 1. Data: 2006-12-22 07:21:30
    Temat: swiateczna premia...
    Od: "news" <n...@n...pl>

    Witam!

    Ale sie usmiałem, wczoraj kolega przyszedł do mnie i oznajmił że otrzymał
    premie swiateczna. Otrzymał zyczenia oraz bon sodex-a. Wszystko byłoby w
    porządku gdyby nie to ze bon był o wartosci 20 zł z czego 19% podatku jeszcz
    zabiora. Zastanawiamy sie czy ktos chce go obrazic czy firma jest tak
    "załosna' bo inaczej tego nazwac nie umiem. A co wy byscie uczynili w takim
    przypadku? Generalnei firma duza, czlowiek pracuje juz jakis czas (ponad 8
    miesiecy).

    Nadal mi sie wierzyc nie chce ze mozna komus wreczyc około 18 zł premi
    swiatecznej, i zeby nie było duza firma i dosyc prezna...

  • 2. Data: 2006-12-22 07:33:33
    Temat: Re: swiateczna premia...
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYTNIJ_TO_@_WYCINAJ_interia.pl>

    dostał - źle (bo mało)
    gdyby nie dostał a inni dostaliby - też byłoby źle (naet gdyby inni dostali
    tylko 20 zł)
    gdyby nie dostał wcale - też byłoby źle bo gdzie indziej dostają
    gdby dostał 100 lub 200 zł - chyba nie byłoby dobrze bo gdzie indziej mogą
    dostawać więcej.

    Ludzie !
    Nie macie większych problemów ? Premia to nie żaden obowiązek dla firmy.
    Firmy dają ile mogą lub ile chcą dać i nic komukolwiek do tego. Jak się temu
    koledze nie podoba, to niech da ten bon komu innemu - nie będzie miał
    problemu. Gdyby znalazł 20 zł na ulicy to by się cieszył i mówił że miał
    farta tego dnia. A od strony stażu - 8 miesięcy to NIE ŻADEN staż. W wielu
    firmach nie zwraca sie w tym czasie nawet połowa inwestycji w pracownika
    takich jak szkolenia, wdrożenie w działalność itd.
    Wesołych Świąt
    --
    Jackare
    Bytom / Kraków

  • 3. Data: 2006-12-22 07:36:21
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    news napisał(a):
> [...]
    >
    > Nadal mi sie wierzyc nie chce ze mozna komus wreczyc około 18 zł premi
    > swiatecznej, i zeby nie było duza firma i dosyc prezna...

    a ty co sie tak czepiłeś tych bonów, dają ile im sie podoba a jak jemu
    się nie podoba to niech nie bierze i z głowy.

  • 4. Data: 2006-12-22 09:20:19
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    news wrote:

> [...]
    >
    > Nadal mi sie wierzyc nie chce ze mozna komus wreczyc około 18 zł premi
    > swiatecznej, i zeby nie było duza firma i dosyc prezna...

    Jeśliby mi ktoś dał bon na 20zł, to bym go nie przyjął i zaproponował aby go
    wysłać do torunia do ojca dyrektora.

  • 5. Data: 2006-12-22 11:04:57
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "news" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nadal mi sie wierzyc nie chce ze mozna komus wreczyc około 18 zł premi
    > swiatecznej, i zeby nie było duza firma i dosyc prezna...

    Sa bardziej zenujace przypadki. Nie chcialbym wywolywac jakiejs wojny czy
    nalezy sie czy sie nie nalezy, bo nie nie o to w tym temacie chodzi ale: "Na
    podwyżki w 2007 roku będą mogli liczyć także nauczyciele. Ich pensje wzrosną
    o 2,2 proc., gdyż resort edukacji wynegocjował na podwyżki dodatkowy 1 mld
    zł. Wcześniej rząd zapowiadał jednak, że płace nauczycieli wzrosną o 7 lub
    4,9 proc. Według Związku Nauczycielstwa Polskiego, realny wzrost
    zasadniczego wynagrodzenia nauczyciela stażysty może w 2007 roku wynieść
    3,18 zł, a nauczyciela dyplomowanego - 6,27 zł." źródło:
    http://emerytury.wp.pl/POD,3,a,2,b,4,wid,8655225,wia
    domosc.html?rfbawp=1166785177.173&ticaid=12e74
    Na ich miejscu zrzekl bym sie tej kasiory i przeznaczyl na jakis wazniejszy
    cel np. okupacje Iraku.

  • 6. Data: 2006-12-22 18:44:57
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 22 Dec 2006 12:04:57 +0100, winetu napisał(a):

> [...]
    > zasadniczego wynagrodzenia nauczyciela stażysty może w 2007 roku wynieść
    > 3,18 zł, a nauczyciela dyplomowanego - 6,27 zł."

    Ale oni tam sobie jakies wyliczenia porobili, ze inflacja i podatki i im
    takie cyferki wyszly.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2006-12-22 18:45:40
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jackare [Fri, 22 Dec 2006 08:33:33 +0100]:

    > Premia to nie żaden obowiązek dla firmy.

    Nie, toteż nikt się jakoś szczególnie nie obraża jeśli
    w firmie po prostu nie ma takiego zwyczaju. Ale jak już
    firma chce tą premię/prezent/cośtam dać, to IMO powinno
    to być jednak na jakimś poziomie... Bo te 20zł, to tak
    trochę wyszło, no nie czarujmy się, głupio.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * Gry OnLine * Radio GG * Ni Huyah... *

  • 8. Data: 2006-12-22 18:48:50
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 22 Dec 2006 08:33:33 +0100, Jackare napisał(a):

> [...]
    > koledze nie podoba, to niech da ten bon komu innemu - nie będzie miał
    > problemu. Gdyby znalazł 20 zł na ulicy to by się cieszył i mówił że miał

    Znalezc 20zl na ulicy to nie to samo, co dostac bon towarowy podlegajacy
    opododatkowaniu na taka sume.
    Zauwaz, ze nasz obdarowany musi teraz zaplacic podatek, a bon zrealizuje
    tylko w jakims tam markecie. Przy bonach o wyzszych wartosciach mozesz
    zrobic jakies zakupy, ale z 20zl do marketu jechac to troche smieszne i
    czasozerne.

    Oczywiscie brac bonu nie musial, ale nie mow ze z takiego prezentu ma sie
    cieszyc, bo realnie patrzac, to zadna premia.

    > A od strony stażu - 8 miesięcy to NIE ŻADEN staż. W wielu
    > firmach nie zwraca sie w tym czasie nawet połowa inwestycji w pracownika
    > takich jak szkolenia, wdrożenie w działalność itd.

    Zas w wielu innych firmach zdaza pracownika przezuc i wypluc po wyssaniu
    calej energii zyciowej.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2006-12-23 10:28:00
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

> [...]
    >
    > Nadal mi sie wierzyc nie chce ze mozna komus wreczyc około 18 zł premi
    > swiatecznej, i zeby nie było duza firma i dosyc prezna...

    Niech da biednym, sąsiadce, pierwszej napotkanej osobie lub wyrzuci do kosza
    jeśli tak mu to przeszkadza. Rozumiem oburzenie ale dopóki np nie podasz
    nazwy pracodawcy to nie obraź się ale twój post nie ma większego sensu. Ja
    znam bardzo wiele osób pracujących w mniejszych lub większych firmach gdzie
    nie dostaje się żadnych bonów, paczek.
    20 zł to rzeczywiście śmiech na sali ale... lepsze niż nic :/

    Na miejscu pracodawcy przeznaczył bym te 20zł na robienie skromnej paczki
    (słodycze, może jakieś upominki firmowe...) myślę że z psychologicznego
    punktu widzenia (gdy nie zna się ceny paczki) lepiej by to skutkowało :/.

  • 10. Data: 2006-12-23 11:08:17
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

> [...]
    > tylko w jakims tam markecie. Przy bonach o wyzszych wartosciach mozesz
    > zrobic jakies zakupy, ale z 20zl do marketu jechac to troche smieszne i

    Bony Sodex mają bardzo długą listę punktów gdzie są honorowane, do bonu
    dostał wykaz sklepów z tego co pamiętam jest on kilkustronnicowy - to tak w
    kwestii twojego argumentu.