PracaGrupypl.praca.dyskusje › prywatne przesyłki do firmy

  • 41. Data: 2006-12-23 14:17:13
    Temat: Re: prywatne przesyłki do firmy
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 23 Dec 2006 14:37:55 +0100, Kira <c...@e...wytnij.pl>
    w <emjbmb$mjk$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Re to: Artur R. Czechowski [Sat, 23 Dec 2006 11:41:46 +0000 (UTC)]:

    > A z jakich _zasobów_firmowych_ ten pracownik w zasadzie
    > skorzystał w tym momencie...?

    Adresu, czasu osoby odbierającej i sortującej korespondencję.

    > Kira (zaciekawiona)

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 42. Data: 2006-12-23 14:26:02
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2006-12-23 14:52, Jotte napisał(a):

    > Przeczytaj sobie po prostu Dział 1 Rozdział 8 KPA.

    Abstrahując od faktu iż podany rozdział tyczy się całkiem innej materii,
    to KPA nijak ma się do otwierania paczek i listów w prywatnych
    przedsiębiorstwach (o ile oczywiście skrót KPA znaczy dla Ciebie Kodeks
    Postępowania Administracyjnego).

    > Są oczywiście jeszcze inne przypadki, ale nie chce mi się ich tu
    > przytaczać.

    Jeśli będą równie rzeczowe jak powyższy to może faktycznie sobie daruj.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 43. Data: 2006-12-23 15:27:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:emje9t$osq$1@inews.gazeta.pl Mich@l
    <k...@t...cy> pisze:

    > Abstrahując od faktu iż podany rozdział tyczy się całkiem innej materii,
    Qrdę, znowu błyskotliwy inaczej...
    Nie. Po prostu nie zrozumiałeś ani treści wypowiedzi Artura, ani dlaczego
    odpowiadając przywołałem ten rozdział.

    > to KPA nijak ma się do otwierania paczek i listów w prywatnych
    > przedsiębiorstwach (o ile oczywiście skrót KPA znaczy dla Ciebie Kodeks
    > Postępowania Administracyjnego).
    Pisz, człowieku, dopiero jak przeczytasz posty ze zrozumieniem i będziesz
    miał coś sensownego do powiedzenia w temacie. A jak nie wiesz czy
    zrozumiałeś to spytaj kogoś pojętniejszego od siebie (znajdziesz łatwo).

    > Jeśli będą równie rzeczowe jak powyższy to może faktycznie sobie daruj.
    Nie ty mi, chłopcze śmieszny, bedziesz doradzał co mam robić.

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2006-12-23 15:59:57
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Mich@l na pl.praca.dyskusje:

> [...]
    > to KPA nijak ma się do otwierania paczek i listów w prywatnych
    > przedsiębiorstwach (o ile oczywiście skrót KPA znaczy dla Ciebie Kodeks

    o tyle ma, że art 42 głosi:
    Art. 42. [Miejsce doręczenia] § 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w
    ich mieszkaniu lub miejscu pracy.

    § 2. Pisma mogą być doręczane również w lokalu organu administracji
    publicznej, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej.

    § 3. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób określony w § 1 i 2,
    a także w razie koniecznej potrzeby, pisma doręcza się w każdym miejscu,
    gdzie się adresata zastanie.

    > Jeśli będą równie rzeczowe jak powyższy to może faktycznie sobie daruj.

    A ja poproszę.

    --
    Ziemek

  • 45. Data: 2006-12-23 16:13:17
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Artur R. Czechowski na pl.praca.dyskusje:
    > No to popatrzmy na to od strony formalnej. Wg Ciebie firma otwierając
    > przesyłkę adresowaną na imię nazwisko, nazwa firmy naruszyła ustawę
    > o ochronie korespondencji.

    Artur? mogę prosić o adres tej ustawy?
    poważnie pytam. Bo owszem konstytucja gwarantuje:
    Art. 49.

    Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich
    ograniczenie może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i
    w sposób w niej określony.

    prawo pocztowe także... ale wypadku smaila nic więcej.
    Dla podobnego przypadku jak ten w oryginalnym poście niektórzy proponują
    użyć prawa autorskiego:
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25927

    I zawsze pozostaje art. 23 kodeksu cywilnego.

    > A niezależnie od tego pracodawca będzie miał podstawę do wymierzenia
    > pracownikowi kary za używanie zasobów firmowych niezgodnie z przeznaczeniem.

    pomijając inne kwestie: dlaczego pracownik ma być ukarany za działania
    innych podmiotów?

    --
    Ziemek, prosty administrator (czasem bezpieczeństwa informacji :))

  • 46. Data: 2006-12-23 16:19:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneoqkju.5ag.ziembor.news@tau.ceti.pl Ziemek Borowski
    <z...@Z...Waw.PL> pisze:

> [...]
    > § 3. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób określony w § 1 i 2,
    > a także w razie koniecznej potrzeby, pisma doręcza się w każdym miejscu,
    Że też chciało Ci się gostkowi oczywistości tłumaczyć...
    Chciałbym mieć Twoją wyrozumiałość.
    Albo może i nie chciałbym, niech zostanie jak jest! ;))))

    > A ja poproszę.
    Proszę, oto jeden ze znanych mi przykładów przeczących tezie (czy też
    "odczuciu") Artura.
    Zakład pracy zawarł umowę z ośrodkiem medycyny pracy o przeprowadzanie badań
    wstępnych, okresowych i kontrolnych.
    Praktyka jest taka, że wyniki badań lekarskich przesyłane są na adres tego
    zakładu pracy, a adresatem jest konkretny przebadany pracownik. W kopercie
    znajduje się orzeczenie lekarskie o zdolności (lub niezdolności) do
    wykonywania pracy oraz wyniki badań. Wyłącznie orzeczenie przeznaczone jest
    dla pracodawcy - on ma jedynie prawo (i obowiązek) wiedzieć, czy pracownik
    może byc zatrudniony na danym stanowisku. Natomiast wyniki badań są
    własnością pracownika i stanowią tajemnicę lekarską.
    Gdyby było tak, jak twierdzi Artur (że każda korespondencja na adres i z
    nazwą firmy, nawet skierowana do konkretnego adresata jest korespondencją
    służbową i osoba uprawniona (czyt. upoważniona) przez pracodawcę ma prawo ją
    otworzyć, to nie tylko sam pracodawca, ale i byle sekretarka miałaby prawo
    zapoznać się ze schorzeniami pracownika, co naturalnie jest absurdem.

    Jotte

  • 47. Data: 2006-12-23 17:16:26
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    januszek napisał(a):

    > Gdybaj sobie dalej bo nie pisałem o sytuacji, o której piszesz.

    Ależ ja nie twierdzę, że napisałeś. Wg. Twojej opinii nazwa firmy pełni
    rolę tylko informacyjną, nie jest intergralną częścią adresu/adresata.
    Czy w takim razie, gdy na kopercie jest tylko nazwa firmy nadal pełni
    ona rolę informacyjną?

    --
    Filip.

  • 48. Data: 2006-12-23 18:24:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Filip Ozimek napisał(a):

> [...]
    > rolę tylko informacyjną, nie jest intergralną częścią adresu/adresata.
    > Czy w takim razie, gdy na kopercie jest tylko nazwa firmy nadal pełni

    Od początku rozważamy przecież problem dostarczenia _prywatnej_ korespondencji
    na adres firmowy...

    j.

  • 49. Data: 2006-12-23 18:45:51
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    januszek napisał(a):

    > Od początku rozważamy przecież problem dostarczenia _prywatnej_ korespondencji
    > na adres firmowy...

    Owszem, ale to była próba przeprowadzenia dowodu ad absurdum. Nieważne.

    --
    Filip.

  • 50. Data: 2006-12-23 18:55:35
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Ziemek Borowski wrote:

    > o tyle ma, że art 42 głosi:
    > Art. 42. [Miejsce doręczenia] § 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w
    > ich mieszkaniu lub miejscu pracy.

    te przepisy dotycza korenspondencji od organow administracji panstwowej,
    wiec nie widze powodu by uzywac ich jako argumenty w tej dyskusji
    bo nie dotyczy ona przeciez tego szczegolnego przypadku