PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w warszawie za ile?

  • 21. Data: 2011-12-07 22:51:43
    Temat: Re: praca w warszawie za ile?
    Od: Mims <m...@g...pl>

    W dniu 2011-12-05 18:24, nowy pisze:
    > za ile mniej więcej opłaca się praca w warszawie tak żeby nie dopłacać z
    > własnej kieszeni?
    > wymaniejm mieszkania, koszta utrzymania, dostałem propozycję 2kzł i
    > zupełnie nie mam pojęcia czy warto

    Powiem tak - dla jednej osoby:
    mieszkanie wynajem pi raz oko -----> 1300
    mieszkanie utrzymanie pi razy oko --> 300
    wyżywienie pi razy oko -> 30 * 20 --> 600
    telefon, internet ?? - powiedzmy ---> 150
    bilet KM (90 dni -> ale przeliczmy na 30 dni) --> 70

    sumując -> 2500 - absolutne minimum

    bez JAKIEJKOLWIEK rozrywki- knajp, kina, książek
    co gorsza - bez żadnej rezerwy na chorowanie czy inny wydatek (awaria,
    ciuchy etc)

    czyli - wg mnie, absolutne minimum - to 2800 netto.
    i wtedy tez bez szaleństw, ale przeżyjesz
    wszystko powyżej = lepiej ...
    Mims

  • 22. Data: 2011-12-08 00:23:35
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > On 2011-12-06, Jackare <1...@1...tralala.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale rozpatrujesz:
    > - osoby utrzymujące się samotnie i/lub utrzymujące samodzielnie rodzinę
    > - spłacające dużą ratę za mieszkanie, tudzież za wynajem
    > ? Naprawdę zakładasz emigrację zarobkową do Warszawy w celu zarabiania
    > 2 tys zł "na kasie"?

    Włączyłem się do dyskusji po poście osoby która chce pojechać do Wawy i pyta
    o zarobki. Nie pisze nic o kwalifikacjach i doświadczeniu więc zakładam że
    nie są oszałamiające, tym bardziej że zaproponowano jemu/jej stawkę 2 tys
    czy brutto czy netto tego też nie wiadomo, co nadal wskazuje na stanowisko
    pracy na które nie są wymagane jakieś szczególne kwalifikacje czy nie wiąże
    się z jakąś większą odpowiedzialnością.

    Czy ktoś mieszka sam czy z rodziną, czy ma kredyty czy nie - pracodawcę
    raczej to nie interesuje. Ma jakiś tam budżet związany ze stanowiskiem i nie
    wnika w prywatne sprawy pracownika. Chcę po prostu pdkreślić fakt że w
    Warszawie zapewne znakomita większość ludzi nie zarabia kilkukrotności
    średniej krajowej i też zyją, mają kredyty, dom na utrzymaniu, dzieci etc.

  • 23. Data: 2011-12-08 08:06:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-08, Jackare <1...@1...tralala.com> wrote:

    [...]

> [...]
    > pracy na które nie są wymagane jakieś szczególne kwalifikacje czy nie wiąże

    Na takie stanowiska to się lokalnie ludzi szuka, a nie z innych miast.

> [...]
    > wnika w prywatne sprawy pracownika. Chcę po prostu pdkreślić fakt że w
    > Warszawie zapewne znakomita większość ludzi nie zarabia kilkukrotności

    http://www.sprawdz-zarobki.pl/warszawa/Default.aspx
    A w ostatnim tygodniu bodajże widziałem dane statystyczne mówiące
    o średniej pensji brutto > 4000.

    > i też zyją, mają kredyty, dom na utrzymaniu, dzieci etc.

    To wylicz mi proszę ile tego kredytu może wziąć osoba o dochodach 2000 zł netto
    i zobacz czy da się za to coś w Warszawie kupić. Może jak na rodzinę (sumaryczne
    dochody) przypadnie 5 tys, to faktycznie, ale utrzymanie się w pojedynkę,
    w obcym mieście za 2000 zł jest moim zdaniem nierealne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2011-12-08 09:48:17
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    On 07.12.2011 00:55, Jasio wrote:
    > wszystko zależy od tego, gdzie będziesz mieszkał i gdzie robił zakupy.

    Fakt

    > Za 4k spokojnie wyżyjesz na obrzeżach i to bez wielkiego oszczędzania,
    > ale jak będziesz chciał mieszkać w drogich miejscach to będziesz biedował.

    Raczej mialem na mysli cos przecietnego - drogie miejsca bym sobie odpuscil.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 25. Data: 2011-12-08 09:48:30
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    On 07.12.2011 01:21, Animka wrote:
    > W Lidlu zarobki ok 1500 zł netto. "kierownictwo" to nie wiem ile zarabia.

    Czyli tak jak myslalem, bez rewelacji

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 26. Data: 2011-12-08 09:48:39
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    On 07.12.2011 12:11, Nixe wrote:
    > A ktoś sugerował, że właśnie tyle?
    > Mi chodziło jedynie o to, że w Warszawie wyższe są koszty życia, zatem i
    > zarobki są relatywnie wyższe (nawet w Lidlach), niż w pozostałych
    > częściach kraju.

    OK :)

    > Tak na marginesie to znam ludzi, dla których 40 tys dochodów miesięcznie
    > to raczej średnia opcja i bardzo narzekają ;-)

    Typowe :)

    > W Warszawie bywam raz na jakiś czas i mając porównanie do cen
    > trójmiejskich uważam, że jest sporo drożej.

    O ile procent mniej-wiecej?

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 27. Data: 2011-12-08 09:49:22
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    On 06.12.2011 23:45, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2011-12-06, Tomek[TK]<t...@N...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To zależy czy myślimy o życiu w pojedynkę, czy jednak o założeniu rodziny.

    W pojedynke lub we dwoje przy zalozeniu, ze druga osoba tez pracuje i
    zarobi na utrzymanie samej siebie(jedzenie, rachunki, ubrania itp).

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 28. Data: 2011-12-08 09:50:24
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    On 07.12.2011 08:07, Piotr wrote:
    > I co to znaczy przeciętne życie?

    W moim przypadku byloby to:
    - wynajeta kawalerka(nie mam dzieci)
    - dojazd do pracy samochodem lub metrem jezeli jest taka
    mozliwosc(podobno szybciej)
    - wyzywienie
    - telefon + internet
    - jakas tam rozrywka od czasu do czasu
    - oszczednosci na poziomie 300-500 PLN/m-c

    Byc moze cos pominalem :)

    > Jeśli masz rodzinę i chciałbyś mieszkać w miarę wygodnie to mieszkanie
    > musi mieć kuchnie, łazienkę, przedpokój, sypialnie dla dorosłych, pokój
    > dziecka/dzieci i jakiś większy pokój. Przy jednym dziecku to min. 60m2.
    > Ceny wynajmu takich mieszkań w Wawie to 1700zl - 4000zl. Więc sam policz
    > czy wystarczy na przeciętne życie.

    Rozumiem, ze jak ktos ma rodzine to koszty znaczaco rosna. Z drugiej
    jednak strony wydaje mi sie, ze budzet na poziomie 8k PLN/m-c jest poza
    zasiegiem przecietnych Kowalskich - stad moje watpliwosci co do tego
    skromnego zycia :)

    Wiem, ze wynajem mieszkania pochlonie niemala czesc ww. budzetu, a
    Kowalski byc moze(z naciskiem na "byc moze") wynajmowac nie musi. No ale
    wielu z tych Kowalskich zamiast placic za wynajem splaca po prostu kredyt.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 29. Data: 2011-12-08 09:54:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-08 10:50, Tomek[TK] pisze:
    > Rozumiem, ze jak ktos ma rodzine to koszty znaczaco rosna.

    jedne rosną, inne, jak czynsz rozkłada się na więcej osób.

> [...]
    > wielu z tych Kowalskich zamiast placic za wynajem splaca po prostu kredyt.

    Kowalski mieszkający tam, może mieć tez mieszkanie komunalne, bądź
    wykupione za złotówkę...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 30. Data: 2011-12-08 09:55:52
    Od: SERG <m...@g...com>

    W dniu 2011-12-07 12:11, Nixe pisze:

    > W Warszawie bywam raz na jakiś czas i mając porównanie do cen
    > trójmiejskich uważam, że jest sporo drożej.

    Wg mnie jeżeli chodzi o żarcie to ceny w marketach czy to w Warszawie
    czy jakiś innych mniejszych miastach to jeden diabeł.
    Natomiast jeżeli ktoś zamierza robić zakupy w małych osiedlowych
    sklepikach to i owszem ceny warszawskie mogą powalić.