PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w warszawie za ile?

  • 11. Data: 2011-12-07 00:19:37
    Temat: Re: praca w warszawie za ile?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > On 2011-12-06, Jackare<1...@1...tralala.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale rozpatrujesz:
    > - osoby utrzymujące się samotnie i/lub utrzymujące samodzielnie rodzinę
    > - spłacające dużą ratę za mieszkanie, tudzież za wynajem
    > ? Naprawdę zakładasz emigrację zarobkową do Warszawy w celu zarabiania
    > 2 tys zł "na kasie"?

    Nie zarobi 2-ch tysięcy na kasie. Cwaniaki stosuja chwyty reklamowe i
    ludzie wychodzą na glupków....i dziadów.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 12. Data: 2011-12-07 00:21:22
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-12-06 23:23, Tomek[TK] pisze:

> [...]
    > sie wierzyc, ze szeregowy pracownik warszawskiego Lidla zarabia az 8k
    > PLN netto. Podejrzewam, ze ciezko nawet o polowe tej kwoty.
    >
    > Z tego co napisal Piotr wynikaloby, ze pracownik majac 4k PLN na reke ma
    > po prostu przewalone, bo skoro za 8k mozna zyc co najwyzej skromnie to
    > co dopiero za 4k i mniej?
    >
    > Ja w Warszawie bylem dwa razy w zyciu i nie mam pojecia jakim budzetem
    > trzeba dysponowac, zeby tam zyc jak czlowiek. Wydawalo mi sie, ze 4k
    > wystarczy na wynajem mieszkania i przecietne zycie - czyzbym sie mylil?

    W Lidlu zarobki ok 1500 zł netto. "kierownictwo" to nie wiem ile zarabia.

    animka

  • 13. Data: 2011-12-07 06:53:43
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2011-12-06 20:13, Jackare pisze:
> [...]
    > aktualne) to w Warszawie są np sklepy. W tych sklepach pracują ludzie.
    > Nic mi nie wiadomo by całkiem spora liczba osób pracujących w różnego
    > rodzaju tescach, biedronkach, realach, żabkach i wszelkich innych
    > placówkach handlowcych z małymi prywatnymi geszeftami na czele zarabiała
    > miesięcznie 8 tyś netto co zapewniałoby im spokojne acz skromne życie.
    > Wg tego co napisałeś ludzie ci żyją poniżej progu ubóstwa a zasiedlając
    > liczne slumsy i squaty zapewniają kolejne pokolenia nedzy i patologii....
    > Czy w moim rozumowaniu jest jakaś luka ?
    Jeśli nie dostałeś mieszkania w prezencie od państwa to musisz sobie je
    kupić/wynająć. Dla rodziny 2+1 wygodne mieszkanie to min. 80m2. Takie
    mieszkanie w Wawie w dobrej lokalizacji to koszt ok. 4-5tys zł/miesiąc.
    Można też wynająć 20m2 z 1tys zł w domu opanowanym przez meneli.
    Zostaje Ci np. 1tys zł na rachunki + życie. Wegetacja w koszmarnych
    warunkach.

  • 14. Data: 2011-12-07 07:07:59
    Od: Piotr <...@...com>

> [...]
    > trzeba dysponowac, zeby tam zyc jak czlowiek. Wydawalo mi sie, ze 4k
    > wystarczy na wynajem mieszkania i przecietne zycie - czyzbym sie mylil?

    I co to znaczy przeciętne życie?
    Poszukaj w necie ile kosztuje wynajęcie mieszkania w Wawie.
    Jeśli masz rodzinę i chciałbyś mieszkać w miarę wygodnie to mieszkanie
    musi mieć kuchnie, łazienkę, przedpokój, sypialnie dla dorosłych, pokój
    dziecka/dzieci i jakiś większy pokój. Przy jednym dziecku to min. 60m2.
    Ceny wynajmu takich mieszkań w Wawie to 1700zl - 4000zl. Więc sam policz
    czy wystarczy na przeciętne życie.

  • 15. Data: 2011-12-07 11:11:06
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek[TK]" <t...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > innych Lidlach, to ok - byc moze masz racje. Tyle tylko, ze nie chce mi
    > sie wierzyc, ze szeregowy pracownik warszawskiego Lidla zarabia az 8k PLN

    A ktoś sugerował, że właśnie tyle?
    Mi chodziło jedynie o to, że w Warszawie wyższe są koszty życia, zatem i
    zarobki są relatywnie wyższe (nawet w Lidlach), niż w pozostałych częściach
    kraju.

    > Z tego co napisal Piotr wynikaloby, ze pracownik majac 4k PLN na reke ma
    > po prostu przewalone, bo skoro za 8k mozna zyc co najwyzej skromnie to co
    > dopiero za 4k i mniej?

    Tak na marginesie to znam ludzi, dla których 40 tys dochodów miesięcznie to
    raczej średnia opcja i bardzo narzekają ;-)

    > Ja w Warszawie bylem dwa razy w zyciu i nie mam pojecia jakim budzetem
    > trzeba dysponowac, zeby tam zyc jak czlowiek. Wydawalo mi sie, ze 4k
    > wystarczy na wynajem mieszkania i przecietne zycie - czyzbym sie mylil?

    W pojedynkę może nie, ale z rodziną może być ciężkawo (oczywiście dużo też
    zależy od priorytetów - czy ktoś żyje aby tylko przeżyć, czy może chce coś
    odłożyć na przyszłość itp.)
    W Warszawie bywam raz na jakiś czas i mając porównanie do cen trójmiejskich
    uważam, że jest sporo drożej.

    N.

  • 16. Data: 2011-12-07 11:15:09
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Piotr" <...@...com> napisał w wiadomości news:jbn3cd$7pa$1@inews.gazeta.pl...

    > Przy jednym dziecku to min. 60m2.

    Nie przesadzaj, że minimum.
    60 m2 to całkiem przyzwoite lokum dla 4 osobowej rodziny.
    Wszystko zależy od rozkładu.

    N.

  • 17. Data: 2011-12-07 11:24:33
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2011-12-07 12:15, Nixe pisze:

    > Nie przesadzaj, że minimum.
    > 60 m2 to całkiem przyzwoite lokum dla 4 osobowej rodziny.
    > Wszystko zależy od rozkładu.
    >
    > N.
    Ok, dla kogoś 60m2 może być przyzwoite dla innego 150m2.
    Jak dla mnie przyzwoite mieszkanie to takie gdzie każde dziecko ma swój
    pokój, rodzice mają sypialnie, jest salon, przedpokój,kuchnia i
    łazienka. Ciężko to zmieści na 60m2.

  • 18. Data: 2011-12-07 12:30:46
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Piotr" <...@...com> napisał w wiadomości news:jbnidf$sb9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Jak dla mnie przyzwoite mieszkanie to takie gdzie każde dziecko ma swój
    > pokój, rodzice mają sypialnie, jest salon, przedpokój,kuchnia i łazienka.

    Moi rodzice zmieścili 3 pokoje, kuchnię, łazienkę, WC i przedpokój na 47 m2
    :)
    Dla rodziny 2+1 całkowicie wystarczyło (fakt, łazienka mogła być trochę
    większa)
    Nie były to pokoje, w których można się było gonić wokół stołu, ale naprawdę
    żyło się normalnie i bez żadnych wyrzeczeń - każdy miał swój kąt, nikt
    nikomu w drogę nie wchodził.
    60 m2 uważam za bardzo, bardzo przyzwoity standard dla rodziny 3-osobowej,
    ale bynajmniej nie minimum, jak to okresliłeś.

    N.

  • 19. Data: 2011-12-07 12:53:17
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 7 grudnia 2011 (12:24:33) napisano:

> [...]
    > Jak dla mnie przyzwoite mieszkanie to takie gdzie każde dziecko ma swój
    > pokój, rodzice mają sypialnie, jest salon, przedpokój,kuchnia i

    Osobiście wychowałem się w mieszkaniu 62m2 razem z dwójką rodzeństwa.
    I wcale nie twierdzę, żeby to był jakiś straszny dramat.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 20. Data: 2011-12-07 17:15:28
    Od: Dziadek64 <d...@1...pl>

    W dniu 2011-12-07 13:53, Yakhub pisze:

    > Osobiście wychowałem się w mieszkaniu 62m2 razem z dwójką rodzeństwa.
    > I wcale nie twierdzę, żeby to był jakiś straszny dramat.

    Ja w niewiele większym.
    Jednak standardy i wymagania zmieniają się z biegiem czasu.
    Komuś kiedyś wystarczył OTV z ekranem 21cali, a dziś 40 calowy to często
    za mało.
    I zmieść taki sprzęt w pokoju 12mkw. ;)

    j.