PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w warszawie za ile?

  • 31. Data: 2011-12-08 11:05:50
    Temat: Re: praca w warszawie za ile?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-08, Tomek[TK] <t...@N...pl> wrote:

    [...]

    > W moim przypadku byloby to:
    > - wynajeta kawalerka(nie mam dzieci)
    > - dojazd do pracy samochodem lub metrem jezeli jest taka
    > mozliwosc(podobno szybciej)
    > - wyzywienie
    > - telefon + internet
    > - jakas tam rozrywka od czasu do czasu
    > - oszczednosci na poziomie 300-500 PLN/m-c
    >
    > Byc moze cos pominalem :)

    No to w 2000 zł z tym się nie zmieścisz.
    Sam samochód to jest koszt myślę 300-500 zł miesięcznie
    (paliwo, naprawy, OC). Drugie tyle chcesz oszczędzać,
    więc w optymistycznym wypadku masz do dyspozycji
    1400 zł/m-c na mieszkanie (z opłatami, które zimą
    rosną), wyżywienie, internet, rozrywkę, ciuchy.

    Dałoby radę się zmieścić jakby wynająć pokój albo najem
    mieszkania uskutecznić z kilkoma osobami, ale nie
    samodzielnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2011-12-08 11:25:44
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    On 08.12.2011 12:05, Wojciech Bancer wrote:
    > No to w 2000 zł z tym się nie zmieścisz.

    Nie probowalem zmiescic sie w 2000 tylko w 4000 :) O 2k wspominal autor
    watku.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 33. Data: 2011-12-08 11:37:58
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    On 08.12.2011 10:54, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Kowalski mieszkający tam, może mieć tez mieszkanie komunalne, bądź
    > wykupione za złotówkę...

    Oczywiscie, ze moze, ale z tego co sie orientuje, zeby dostac mieszkanie
    komunalne nalezy spelniac jakies warunki - glownie finansowe. Rodzina z
    budzetem 8k/m-c bedzie zyla na zdecydowanie wyzszym poziomie od rodziny,
    ktora lapie sie na mieszkanie komunalne, nawet jezeli ta pierwsza
    rodzina bedzie musiala mieszkanie wynajac. Tak mi sie przynajmniej
    wydaje, bo nie znam kryteriow, na podstawie ktorych mieszkania komunalne
    sa przyznawane.

    Innymi slowy: uwazam, ze za 8kPLN/m-c mozna zyc juz calkiem ok(majac
    rodzine) i nie nazwalbym to skromnym zyciem :) Zdaje sobie jednak
    sprawe, ze pojecie "skromne" nie jest scisle okreslone i to co dla kogos
    jest "skromne" dla mnie moze byc luksusem :)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 34. Data: 2011-12-08 11:43:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-08 12:37, Tomek[TK] pisze:

> [...]
    > sprawe, ze pojecie "skromne" nie jest scisle okreslone i to co dla kogos
    > jest "skromne" dla mnie moze byc luksusem :)

    Aby dostać, musi spełniać, ale później często jest to już
    niekontrolowane, czy dalej ktos potrzebuje....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 35. Data: 2011-12-08 13:12:39
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2011-12-08 12:43, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Aby dostać, musi spełniać, ale później często jest to już
    > niekontrolowane, czy dalej ktos potrzebuje....
    Wystarczy mieć znajomości.
    Poza tym jeśli masz dochód np. <2tys zł mieszkanie się należy i
    dostajesz na koszt podatnika mieszkanie warte np. 2tys miesiąc(taka była
    by rata za wynajęcie takiego mieszkania w Wawie).
    Jak masz dochód >2tyś już nie dostaniesz mieszkania. Wynajmujesz je i
    teraz jesteś biedniejszy od tego pierwszego :)

  • 36. Data: 2011-12-08 20:51:13
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    On 08.12.2011 12:43, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Aby dostać, musi spełniać, ale później często jest to już
    > niekontrolowane, czy dalej ktos potrzebuje....

    No ok, tego nie bralem pod uwage :)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 37. Data: 2011-12-10 11:34:59
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > Jak masz dochód >2tyś już nie dostaniesz mieszkania. Wynajmujesz je i
    > teraz jesteś biedniejszy od tego pierwszego :)

    Dokładnie o tym samym pomyślałem :-P

    --
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2011-12-10 11:37:31
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Dokładnie o tym samym pomyślałem :-P

    winny jest system!

  • 39. Data: 2011-12-10 11:41:56
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > winny jest system!

    Bo progi powinny być z refundacją częściową, a nie - JEST / NIE MA.

    Chociaż z drugiej strony, to nieco komplikuje ten system, więc może i
    skasować te ulgi, a zwyczajnie mniej zabierać ludziom?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2011-12-10 11:49:37
    Od: Piotr <...@...com>

    > winny jest system!
    Więcej pracujesz - zapłacisz większy haracz(podatek). Najwięcej od
    państwa dostają( w nagrodę ) ci którzy nie pracują wcale.
    System zachęca do tego by nie pracować a jeśli już to na czarno.
    Niech frajer pracuje na umowę o prace, płaci podatki, a może się postara
    i przekroczy próg podatkowy. Później dobrzy politycy rozdadzą pieniążki
    "potrzebującym"