PracaGrupypl.praca.dyskusje › uzasadnione potrzeby pracodawcy - zmiana grafiku

  • 1. Data: 2011-11-30 13:22:03
    Temat: uzasadnione potrzeby pracodawcy - zmiana grafiku
    Od: karask <t...@a...pl>

    Cześć

    Praca na umowę na czas nieokreślony w piętnastosobowym dziale, część
    pracuje na zmiany(8:00-20:00, 20:00-8:00), część 9:00-17.
    W zakładowym regulaminie pracy zapis: "Harmonogramy ustalajace rozkład
    czasu pracy w danym okresie rozliczeniowym sa podawane do wiadomosci
    Pracowników, nie pózniej ni. z 1-tygodniowym wyprzedzeniem."

    Grafik sprzed kilku dni mówi, że w grudniu pracuję na zmiany. Dziś dzwoni
    do mnie przełożona i mówi że są zmiany i w grudniu pracuję 9:00-17:00. Na
    pytanie o przyczynę zmian powiedziała że do końca roku musi dać urlopy
    pracownikom, którzy jeszcze ich nie wykorzystali, oraz że ktoś dziś
    zachorował. Według niej są to uzasadnione potrzeby pracodawcy.

    Czy ma rację, czy jest to jej wymysł? Jest jakaś jednoznaczna definicja
    uzasadnionych potrzeb pracodawcy?
    Według mnie, to że nie dała urlopów wcześniej to jest jej zaniedbanie, za
    które ja nie mogę ponosić konsekwencji. Jeśli chodzi o pracownika który
    zachorował to OK, ale jego zwolnienie jest do końca tygodnia a nie cały
    grudzień.

    Pozdrawiam
    karask

  • 2. Data: 2011-12-01 12:25:47
    Od: "Janko" <p...@p...pl>

    Zła organizacja pracy - trudno o lepsze uzasadnienie potrzeb pracodawcy ;-)