PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w soboty

  • 1. Data: 2004-09-01 13:55:24
    Temat: praca w soboty
    Od: "AvA" <n...@n...n>

    Witam,

    Mam pytanie.. jak to jest z godzinami pracy i sobotami ?
    Jezeli ktos pracuje od 9 do 17 ( poniedzialek - piatek ) to pracodawca
    moze mu kazac pracowac jeszcze 8h w jedna sobote ?
    przepraszam za lame pytanie ale slyszalem, ze ostatnio w tym temacie cos
    sie pozmienialo.. ??

    Pozdrawiam
    AvA

  • 2. Data: 2004-09-01 19:35:27
    Temat: Re: praca w soboty
    Od: "skrzypas" <s...@t...pl>

    > przepraszam za lame pytanie ale slyszalem, ze ostatnio w tym temacie cos
    > sie pozmienialo.. ??

    chyba nie.. ja pracuje w sobote 4 h i dostaje pense za sobote + 1 dzień
    wolny do odebrania na tygodniu. A moja firma bardzo mocno przestrzega
    kodeksu pracy - co sobie mocno chwale.

    s.

  • 3. Data: 2004-09-01 20:21:33
    Od: "Regi" <r...@r...pl>

    Użytkownik "AvA" napisał w wiadomości
    > Mam pytanie.. jak to jest z godzinami pracy i sobotami ?
    > Jezeli ktos pracuje od 9 do 17 ( poniedzialek - piatek ) to pracodawca
    > moze mu kazac pracowac jeszcze 8h w jedna sobote ?

    Aktualnie tygodniowa norma pracy to 40 godzin
    Przy Twoim systemie pracy praca w sobote to juz sa nagodziny, za które
    powinnaś dostac dodatkowe wynagrodzenie lub wolne

    > przepraszam za lame pytanie ale slyszalem, ze ostatnio w tym temacie cos
    > sie pozmienialo.. ??

    ... a pozmienialo sie :)

    pozdrawiam
    Regi

  • 4. Data: 2004-09-01 21:00:35
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    w KP jest określona ilość godzin tygodniowo do przepracowania. bodajże 40 do
    42 (nie chce mi się teraz sprawdzać_.
    W szczególnych przypadkach w jednym tygodniu czas może być przekroczony, ale
    bilans musi się zgadzać w skali bodajże miesiąca lub kwartału.
    Po szczegóły odsyam do KP.

    Ale uwaga, czas ten jest normowany dla umów z mocy KP, czyli umowy o pracę
    (próbnej, na czas określony lub nieokreślony, agencyjnej). Nie dotyczy
    umów-zlecenia i umów o dzieło (kc i idea wykonywania pracy na tej
    podstawie)

  • 5. Data: 2004-10-22 16:43:59
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "AvA" <n...@n...n> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie.. jak to jest z godzinami pracy i sobotami ?
    > Jezeli ktos pracuje od 9 do 17 ( poniedzialek - piatek ) to pracodawca
    > moze mu kazac pracowac jeszcze 8h w jedna sobote ?

    Wszystko zależy od szefa i firmy, od chęci zysku i przestrzegania przepisów
    prawnych. Pracowałem w każdą sobotę za którą nie płacono ani nie dawano dnia
    wolnego, choć wg listy obecności jeden dzień w tygodniu ( w czasie którego
    byłem w pracy) był wolny.
    Widzisz więc że wszystko jest względne i zależy u kogo pracujesz...
    Pozdrawiam

    Omen
    &&&& MOBILIS IN MOBILI &&&&