PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS, DG i UP - prośba o poradę.

  • 1. Data: 2004-09-01 12:42:52
    Temat: ZUS, DG i UP - prośba o poradę.
    Od: "Marcin" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam taki problem:
    mam zarejestrowaną DG od ok. 2.5 roku, ponieważ kontrahenci zalegali mi z
    płatnościami (usługi IT), przestałem płacić ZUS. Zawiesiłem DG i teraz waham się, co
    dalej, bo zależy mi, aby mieć ubezpieczenie zdrowotne.
    widzę 2 drogi:
    - wyrejestrować DG i zgłosić się jako bezrobotny do UP - kupa papierkowej roboty, ale
    małe koszty,
    - odwiesić DG i zapłacić ZUS zdrowotny za jakąś część miesiąca - koszty, ale szybsze
    do załatwienia, no i nie muszę od nowa rejestrować DG, gdyby mi była potrzebna.

    mam więc pytanie do osób, które miały takie problemy - co radzicie robić ? może jest
    jeszcze inne, tańsze i prostsze wyjście ?

    Marcin