PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzialalnosc i ZUS przy jednoczesnym zatrudnieniu

  • 1. Data: 2004-09-01 13:43:10
    Temat: dzialalnosc i ZUS przy jednoczesnym zatrudnieniu
    Od: "Kaki" <k...@b...com.pl>

    Witam,

    Zwracam się do Państwa z następującym pytaniem :

    Czy prowadząc DG i będąc jednocześnie gdziekolwiek zatrudnionym - najniższe
    wynagrodzenie, będę mógł płacić niższy ZUS, tzn tylko zdrowotne? mam
    mozliwosc zatrudnienia przy jendoczesnym prowadzeniu DG - slyszalem,ze jest
    to oplacalne.

    Przepraszam za poziom pytan,natomiast dopiero rozpoczynam DG :)

    Po wtóre, czy rozpoczynając DG od polowy miesiaca, za ZUS zaplace tylko
    proporcjonalnie,czy tez za caly miesiac?

    Dziekuje
    Pozdrawiam
    Kaki

  • 2. Data: 2004-09-01 14:08:48
    Od: Sender Bell <"senderbell[nospam]"@gazeta.pl>

    Dnia Wed, 01 Sep 2004 13:43:10 GMT, Kaki napisał(a):

    > Czy prowadząc DG i będąc jednocześnie gdziekolwiek zatrudnionym - najniższe
    > wynagrodzenie, będę mógł płacić niższy ZUS, tzn tylko zdrowotne?

    Tak, możesz płacić tylko zdrowotne ok 145 zł/mc

    > Po wtóre, czy rozpoczynając DG od polowy miesiaca, za ZUS zaplace tylko
    > proporcjonalnie,czy tez za caly miesiac?

    Kiedyś tak było, ale się zmieniło, płacisz zawsze całość bez względu
    na ilość dni.

    Sender Bell

  • 3. Data: 2004-09-01 14:34:04
    Od: "Kaki" <k...@b...com.pl>

    Użytkownik "Sender Bell" <"senderbell[nospam]"@gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:udgxownux93p$.lapk3733te5p.dlg@40tude.net...

    > Tak, możesz płacić tylko zdrowotne ok 145 zł/mc

    Dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź. A czy osoba zatrudniająca mnie,
    będzie musiała z tego tytulu coś odprowadzić do ZUS?

    Szkoda,że trzeba zapłacić całość ,a nie proporcjonalnie... Zdzierstwo :))

    Kaki

  • 4. Data: 2004-09-01 15:47:18
    Od: Sender Bell <"senderbell[nospam]"@gazeta.pl>

    Dnia Wed, 01 Sep 2004 14:34:04 GMT, Kaki napisał(a):

    > Dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź. A czy osoba zatrudniająca mnie,
    > będzie musiała z tego tytulu coś odprowadzić do ZUS?

    Oczywiście, że tak.
    Procodawca płaci zus za pracownika, (mniejszy niż płaciłbyś sam za
    siebie)
    Jeżeli będziesz tam naprawdę pracował to problem Cie nie dotyczy,
    jeżeli jednak jest to fikcyjne zatrudnienie, to bedziesz musiał
    odpalić "pracodawcy" różnicę między tym co musi odprowadzić za Ciebie
    do Zus-u a tym co zyska odpisując Twoją fikcyjną pensję od podatku i
    takich tam...
    Musisz się poprostu dogadac. :)

    Sender Bell

  • 5. Data: 2004-09-01 16:24:16
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Kaki] - 2004-09-01 15:43:

    > Czy prowadząc DG i będąc jednocześnie gdziekolwiek zatrudnionym - najniższe
    > wynagrodzenie, będę mógł płacić niższy ZUS, tzn tylko zdrowotne? mam

    Tak, tzn. tylko zdrowotne ;)

    > Po wtóre, czy rozpoczynając DG od polowy miesiaca, za ZUS zaplace tylko
    > proporcjonalnie,czy tez za caly miesiac?

    Zdrowotne całe, emerytalne-rentowe-chorobowe proporcjonalnie.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 6. Data: 2004-09-01 18:43:19
    Od: "Majka" <i...@g...pl>

    To ja sobie pozwolę podpiąć się pod temat. Prawdopodobnie również bedę
    zakładać działalność. I również jestem na etacie. Ale to pół etatu - czuy ma
    to znaczenie dla wysokości kwoty którą będę odprowadać co miesiąc z tytułu
    prowadzenia działalności?

  • 7. Data: 2004-09-01 18:53:38
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Majka] - 2004-09-01 20:43:

> [...]
    > to znaczenie dla wysokości kwoty którą będę odprowadać co miesiąc z tytułu

    Wymiar czasu pracy nie ma znaczenia. Znaczenie ma wynagrodzenie jakie
    uzyskujesz. Jeśli podstawa składek z tytułu umowy o pracę jest nie
    mniejsza niż najniższa krajowa (824,-) to taki tytuł może być uznany za
    główny i od DG płacisz tylko składkę zdrowotną. Jeśli natomiast
    zarabiasz mniej niż te 824,- to umowa o pracę jakby nie istniała. Od DG
    musisz opłacić pełny ZUS.