PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca.oferowana - chyba lekka przesada

  • 31. Data: 2004-04-24 13:14:18
    Temat: Re: praca.oferowana - chyba lekka przesada
    Od: g...@p...onet.pl

    > Wam się chyba pomyliła rzeczywistość z Minority Report. A szkoda. Proponuję
    > zejść na ziemię. Z mojej strony EOT.
    > Powtórzę - od ścigania i intepretowania są organa ścigania, a nie moderator.

    Tobie sie chyba pomylil usenet, w ktorym nie ponosi sie za nic
    odpowiedzialnosci, z kodeksem karnym.

    "odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu
    obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim
    zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie"

    ma dosyc czytelna interpretacje - jesli przewidujesz, ze ktos zamierza popelnic
    czyn zabroniony, to masz obowiazek temu przeciwdzialac, w innym przypadku
    mozesz sie spotkac z prokuratorem. Art 19 z kolei okresla kare za pomocnictwo,
    w tym brak przeciwdzialania - do wysokosci kary grozacej za dany czyn.

    Nie wierzysz - skonsultuj sobie to z dowolnym prawnikiem.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 32. Data: 2004-04-24 13:37:56
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim
    > zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie"

    Dlacze ignorujesz ten prawny szczególny obowiązek? To jest pojęcie ściśle
    zdefiniowane. Np. policjant ma taki obowiązek, żeby przeciwdziałać włamaniu,
    jeśli nie przeciwdziała, to odpowiada za pomocnictwo. Zwykły przechodzień
    takiego obowiązku nie ma.

    Sigurd

  • 33. Data: 2004-04-24 16:39:44
    Od: g...@p...onet.pl

    > Dlacze ignorujesz ten prawny szczególny obowiązek? To jest pojęcie ściśle
    > zdefiniowane. Np. policjant ma taki obowiązek, żeby przeciwdziałać włamaniu,
    > jeśli nie przeciwdziała, to odpowiada za pomocnictwo.

    precyzyjniej - taki obowiazek (zabezpieczenia mienia) ma wlasciciel mienia,
    badz wyznaczona przez niego osoba. Np. mozesz zostac ukarany za pozostawienie
    na parkingu otwartego samochodu - curiosum, zdawalo sie, ale zdarza sie.
    Policjant natomast nie ma za zadanie zapobiegac wlamaniom, a raczej scigac ich
    sprawcow. Odstraszajace dzialanie munduru to inna sprawa. A w naszym przypadku
    obowiazek niedopuszczenia do publikowania ogloszen niezgodnych z prawem
    spoczywa na moderatorze, a nie ma policji/prokuratorze. I to, ze moderator
    piastuje swa funkcje spolecznie nie ma nic do rzeczy.

    > Zwykły przechodzień
    > takiego obowiązku nie ma.

    Alez nie mowimy o zwyklym przechodniu, ktory nie ma wplywu na sytuacje, a o
    osobie decydujacej o publikowaniu ogloszen - w tym niezgodnych z prawem.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 34. Data: 2004-04-24 18:01:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Alez nie mowimy o zwyklym przechodniu, ktory nie ma wplywu na sytuacje, a o
    > osobie decydujacej o publikowaniu ogloszen - w tym niezgodnych z prawem.

    Powtórzę. Pomylił Ci się Usenet z rzeczywistością. Gwoli przypomnienia -
    grupy pl.* są własnością prywatną.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 35. Data: 2004-04-24 23:58:35
    Od: g...@p...onet.pl

    > Powtórzę. Pomylił Ci się Usenet z rzeczywistością. Gwoli przypomnienia -
    > grupy pl.* są własnością prywatną.

    powtarzam - to Tobie myli sie Usenet z rzeczywistoscia. Forma wlasnosci nie ma
    nic do rzeczy. Nie chcesz wierzyc - Twoja sprawa. Mozesz sie co najwyzej kiedys
    zdziwic, kiedy po opublikowaniu przez Ciebie we _wlasnym_ medium (grupie,
    radiu, telewizji, portalu) czyjegos txtu, zapuka do Ciebie paru smutnych panow
    z nakazem rewizji/w celu zlozenia wyjasnien ew listonosz listem z
    policji/prokuratury.

    Powtarzam rowniez - moze Cie to zdziwi, ale za zostawienie na noc wlasnego
    otwartego samochodu na parkingu, mozesz klopoty z prawem. Dziwne, ale prawdziwe.

    Tym niemniej - ja Cie nie przekonam, Ty mnie rowniez - wiec jak dla mnie EOT.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 36. Data: 2004-04-25 11:36:50
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:
    > Powtarzam rowniez - moze Cie to zdziwi, ale za zostawienie na noc wlasnego
    > otwartego samochodu na parkingu, mozesz klopoty z prawem. Dziwne, ale
    > prawdziwe.

    O, na jakiej podstawie?

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 37. Data: 2004-04-25 13:15:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > PS. Co nie zmienia faktu, że ja bym się jednak zastanowił nad zmianą
    > regulaminu grupy.

    No właśnie, zmieńmy go.

  • 38. Data: 2004-04-27 14:00:46
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Piotrek napisał(a):

    > a jak, odpukac, trafisz na lekarza z takim dyplomem?
    lekarze nie pisza prac magisterskich
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt