PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na cały etat a składki na 1/4?

  • 11. Data: 2007-04-29 19:29:32
    Temat: Re: praca na cały etat a składki na 1/4?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Artur nabazgrolił na ekranie:
    > Pierwsza z brzegu kontrola z PIPu albo ZUSu - jak nie będziesz miał
    > podpisanych list płac przez pracowników - to Ci podadzą podstawę prawną ;)

    hm... on pytał o podstawę prawną, ja też bym była jej ciekawa. Imo nie ma
    czegoś takiego.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 12. Data: 2007-04-29 19:30:42
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    > Pierwsza z brzegu kontrola z PIPu albo ZUSu - jak nie będziesz miał
    > podpisanych list płac przez pracowników - to Ci podadzą podstawę prawną ;)

    Kontrolę z PIPu miałem w sierpniu 2006. Trwała trzy czy
    cztery dni, przetrzepane listy obecności, harmonogramy
    pracy, wnioski urlopowe, wyrywkowo akta osobowe i właśnie
    listy płac. Oczywiście pracownicy ich nie podpisują, bo to
    absurd, a kontrolerzy nawet się nie zająknęli że powinno być
    inaczej. Mandat dostałem wprawdzie ale za coś zupełnie innego.

    Wypadałoby żebyś jednak podał tą podstawę prawną albo
    przyznał, że sobie to wymyśliłeś.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 13. Data: 2007-04-29 19:34:09
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    Nikiel ;) napisał(a):

    > ja też bym była jej ciekawa

    Czytam tą grupę od dłuższego czasu i głowę bym dał że jesteś
    samcem. A tu proszę, takie niedopatrzenie :)

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 14. Data: 2007-04-29 19:55:10
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Larsoden nabazgrolił na ekranie:

    > Czytam tą grupę od dłuższego czasu i głowę bym dał że jesteś
    > samcem. A tu proszę, takie niedopatrzenie :)

    Pozory mylą ;)
    Zresztą nie ukrywam tego, i b. często używam 'babskich' końcówek typu '-łam'

  • 15. Data: 2007-04-29 20:33:36
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Larsoden napisał:

> [...]
    >
    > Wypadałoby żebyś jednak podał tą podstawę prawną albo przyznał, że sobie

    witam,

    z tego co wiem liste plac podpisuje sie w firmie, w ktorej pieniazki do
    reki wyplacaja. W firmach, w ktorych kasa plynenie na konto, nic sie nie
    podpisuje.

  • 16. Data: 2007-04-29 20:34:55
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Nikiel ;) napisał:

    > Pozory mylą ;)
    > Zresztą nie ukrywam tego, i b. często używam 'babskich' końcówek typu '-łam'
    zrozumiałem "boskich" :)
    Nie pije juz dziś :)

    > Pozdrawiam
    > {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]
    >
    > Nikiel ;-)

    pozdr

  • 17. Data: 2007-04-29 20:36:02
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    o`rety napisał(a):

    > z tego co wiem liste plac podpisuje sie w firmie, w ktorej pieniazki do
    > reki wyplacaja. W firmach, w ktorych kasa plynenie na konto, nic sie nie
    > podpisuje.

    Nie kwestionuję tego, jedynie chciałbym poznać przepis,
    który zobowiązuje mnie do podsuwania *listy płac*
    pracownikowi do podpisu.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 18. Data: 2007-04-29 22:43:57
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    > Nie kwestionuję tego, jedynie chciałbym poznać przepis, który
    > zobowiązuje mnie do podsuwania *listy płac* pracownikowi do podpisu.

    moze chodzi o to, zeby pracodawca udowodnil, ze kase wyplacil. jak robi
    przelewy, pokazuje wyciagi. jak robi to "kopertowo" musi miec
    pokwitowanie od pracownika (lista plac)

    pozdr

  • 19. Data: 2007-04-30 06:59:16
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    o`rety napisał(a):

    > moze chodzi o to, zeby pracodawca udowodnil, ze kase wyplacil. jak robi
    > przelewy, pokazuje wyciagi. jak robi to "kopertowo" musi miec
    > pokwitowanie od pracownika (lista plac)

    "Z tego co wiem" "może chodzi o"
    Jest podstawa prawna na podpisywanie listy płac czy wszyscy
    sobie piszą co im się zdaje?

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 20. Data: 2007-04-30 07:07:32
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 29 Apr 2007 21:30:42 +0200, Larsoden napisał(a):

> [...]
    > absurd, a kontrolerzy nawet się nie zająknęli że powinno być
    > inaczej. Mandat dostałem wprawdzie ale za coś zupełnie innego.

    Ja we wrześniu miałem kontrolę ze ZUSu za okres 2001, 2002, 2004 i 2005r.
    Jak przechodziłeś kontrolę, to wiesz że osoby kontrolujące są bardzo
    inteligentne i spostrzegawcze, wiedzą czego "szukają". Na jednej z list
    płac nie było podpisu któregoś z pracowników - kontrolerka stwierdziła że
    "ze względu" iż ten pracownik nie odebrał wynagrodzenia - płatnik nie miał
    podstaw by zaliczyć jego wynagrodzenie do KUP. Oczywiście wynagrodzenie to
    było wypłacone, i w opisywanej sytuacji wystarczyło poproszenie tego
    pracownika i złożenie przez niego podpisu na tej liście płac.

    > Wypadałoby żebyś jednak podał tą podstawę prawną albo
    > przyznał, że sobie to wymyśliłeś.

    Powiadasz - wymyśliłem?
    Poczytaj pl.osc.prawo.podatki ;)
    A na początek to: http://www.vat.pl/pages/i/2342.php
    Podpis pracownika dotyczy *potwierdzenia* faktu jego odebrania przez niego.
    Potrafisz sobie wyobrazić że np. pracownik z którym nie "przedłużyłeś"
    umowy wnosi sprawę do SP o wypłacenie zaległych wynagrodzeń za ... 2,5
    roku?
    Czym obronisz się przed sądem że Ty jednak wypłaciłeś owe wynagrodzenie nie
    mając podpisu tego pracownika? Potulnie byś wypłacił je po raz drugi.
    Ponadto, podstawą do zaliczenie wypłaconego, albo *postawionego" do odbioru
    wynagrodzenia jest właśnie odbiór albo "postawienie" - temat wielokrotnie
    wałkowany na p.s.p.p.
    Podobna sytuacja jest z ewidencją czasu pracy - pracodawca ma ją prowadzić
    a pracownicy wypełniać i podpisywać. To również jest "dupochron" - bo
    ustaniu stosunku pracy, były pracownik "idzie do sądu" po wynagrodzenie za
    pracę w nadgodzinach .... ;)
    Bo ma je zapisane na karteczce, ale pracodawca nie wypłacił mu
    wynagrodzenia. Bez ewidencji czasu pracy, na których widnieje podpis
    pracownika nie miałbyś zbyt dużej szansy na obronę swojej pozycji.
    Określa to zresztą jedno z rozporządzeń - ale nie każ mi proszę teraz tego
    odszukiwać :)