PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na Bialorusi

  • 1. Data: 2004-12-03 17:17:03
    Temat: praca na Bialorusi
    Od: "student" <a...@d...zz>

    Mysle nad wyjazdem za praca do Bialorusi. Ma ktos jakies doswiadczenia na
    tym terenie?

  • 2. Data: 2004-12-03 18:09:35
    Temat: Re: praca na Bialorusi
    Od: misman <z...@g...bet.cy.rot13>

    On Fri, 03 Dec 2004 18:17:03 +0100, student wrote:

    > Mysle nad wyjazdem za praca do Bialorusi. Ma ktos jakies doswiadczenia na
    > tym terenie?

    Uważam, że powinieneś lepiej dać sobie spokój.
    Tak tylko wpadłeś na taki pomysł, czy masz jakiś PLAN ?
    Dużej kasy raczej nie zarobisz - ogólnie niebogato tam, a i jako
    człowiek "z zewnątrz" - innostraniec - nie zdobędziesz (przynajmniej
    przez pierwsze lata) odpowiedniego zaufania lokalesów, aby powierzyli Ci
    bardziej odpowiedzialne stanowiska i dali lepsze apanaże. Generalnie
    wszyscy Białorusini na takie pomysły jak Twój (przerabiałem to)
    patrzą jak na przylot UFO :) I nie dostaniesz normalnej pracy, bo będą
    uważać, że jesteś stuknięty aby przyjeżdżać _dobrowolnie_ z UE na
    Białoruś _pracować_ wg ich stawek :)
    Dodatkowym ograniczeniem będzie znajomośc języka (chociaż zakładam,
    że przynajmniej podstawy masz, skoro zdecydowałeś się tam pchać ? )
    Zupełnie inna kultura. Ludzie fajni, kraj ciekawy.. Ale pracować tam ?
    Chyba tylko czasowo, celem dogłębniejszych studiów nad językiem - a
    potem zwinąć się stamtąd ;P
    Ewentualnie pomyśl nad jakimś geszeftem aby wykorzystać znajomość
    polskiego rynku i realiów - lub zahaczyć się w firmie mocno związanej
    henlem z Polską. Ale to nie będzie łatwe. Mentalność tamtejszych
    ludzi jest mocno osadzona w komuniźmie - pomimo deklarowanego
    pro-demokratycznego nastawienia... :)

    --
    Pozdrawia m.

  • 3. Data: 2004-12-03 18:11:59
    Od: misman <z...@g...bet.cy.rot13>

    On Fri, 03 Dec 2004 19:09:35 +0100, misman wrote:

    > Ewentualnie pomyśl nad jakimś geszeftem aby wykorzystać znajomość
    > polskiego rynku i realiów - lub zahaczyć się w firmie mocno związanej

    Oczywiście chodziło o _handel_

    --
    Pozdrawia m.

  • 4. Data: 2004-12-03 18:24:00
    Od: "student" <a...@d...zz>

    Użytkownik "misman" <z...@g...bet.cy.rot13> napisał w wiadomości
    t13...

> [...]
    > henlem z Polską. Ale to nie będzie łatwe. Mentalność tamtejszych
    > ludzi jest mocno osadzona w komuniźmie - pomimo deklarowanego

    ogolnie chodzi o to, ze tu po studiach moge jedynie siedziec na kasie w
    jakims markecie, a na bialorusi podobno biedno sie zyje ale kazdy prace ma
    i nie ma sie frustracji ze wokolo ludzie bogaci. w sumie taki spokoj i
    dostep do internetu i nic wiecej od zycia nie chce.
    tak w ogole to troche dla jaj pisze ale nei do konca.

  • 5. Data: 2004-12-03 18:26:56
    Od: "student" <a...@d...zz>

    Użytkownik "student" <a...@d...zz> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostep do internetu i nic wiecej od zycia nie chce.
    > tak w ogole to troche dla jaj pisze ale nei do konca.

    no a ruskiego kiedys sie uczylem. tam po rusku wszyscy gadaja, a po
    bialorusku tylko 10% i to na wsi,nie? mysle ze przez rok sie naucze ruska i
    pojade do bialorusi.w stanach i na zachodzie tez nie ma nic za darmo i tez
    trza zapieprzac,a ja raczej nie lubie zapieprzac. a bialorus,blisko polski i
    wole bialorusinow od ruskow.

  • 6. Data: 2004-12-03 18:36:18
    Od: "Toma" <t...@W...neostrada.pl>

> [...]
    > dostep do internetu i nic wiecej od zycia nie chce.
    > tak w ogole to troche dla jaj pisze ale nei do konca.

    zajebiste podejscie do zycia....
    dla jaj proponuje udac si w druga stone - na zachod :)

    Toma

  • 7. Data: 2004-12-03 18:40:57
    Od: "student" <a...@d...zz>

    Użytkownik "Toma" <t...@W...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:coqbmv$g05$1@korweta.task.gda.pl...
    > Użytkownik "student" <a...@d...zz> napisał w wiadomości

    Ci

    > zajebiste podejscie do zycia....
    > dla jaj proponuje udac si w druga stone - na zachod :)

    na zachodzie wszyscy sa piekni i bogaci,noo albo zapierdalaja zeby takimi
    byc, a mi to nie pasuje,bo i tak wiele nie osiagne w zyciu.mi chodzi tylko o
    zapewnienie egzystencji - jedzenia, oplaty na czynsz,prad,internet.

  • 8. Data: 2004-12-03 18:53:37
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 12/3/2004 7:24 PM, student wrote:

> [...]
    > dostep do internetu i nic wiecej od zycia nie chce.
    > tak w ogole to troche dla jaj pisze ale nei do konca.

    Ja też myślę, że to rewelacyjny pomysł. Myślę, że trochę jednak
    przeceniasz tę "biedę" w wydaniu białoruskim. To, obawiam się, nie
    polega raczej na tym, że idziesz na osiem godzin do fabryki a potem w
    ciepłym domku oglądasz panienki z satelity i siedzisz na czacie w
    internecie.

    Ale jedź koniecznie. Pomieszkasz miesiąc-dwa w jakimś mieszkaniu ze
    średnią temperaturą 10 stopni i ciepłą wodą przez 2 godziny dziennie,
    pooglądasz w telewizji jak Pan Prezydent Białorusi odwiedził z
    gospodarską wizytą kolejny kołchoz, postoisz pół nocy w kolejkach za
    jakimś ochłapem tłuszczu, może zgarniesz parę razy pałą od milicjaniera
    za nieprawomyślny uśmiech i szpiegostwo. Mam tylko nadzieję, że masz
    dobre zdrowie, bo jak, nie daj Boże, trafisz do szpitala, to nie wróżę
    Ci długiego życia...

    Ale za to jak wrócisz stamtąd, to będziesz TAAKI happy, że będziesz
    ziemię polską całował jak minister Kalisz...

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Kiedy już o tym mowa, to ja chciałbym usłyszeć, jak się śmieje pan

  • 9. Data: 2004-12-03 18:59:18
    Od: "student" <a...@d...zz>

    Użytkownik "Mariusz 'BB' Trojanowski" <m...@a...in.sig> napisał w
    wiadomości news:coqcjv$ajh$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > Ale jedź koniecznie. Pomieszkasz miesiąc-dwa w jakimś mieszkaniu ze
    > średnią temperaturą 10 stopni i ciepłą wodą przez 2 godziny dziennie,

    ee 2h cieplej wody dziennie to nie tragedia, a 10 stopni hmm znajde sobie
    mieszkanie z lepszym ogrzewaniem

    > pooglądasz w telewizji jak Pan Prezydent Białorusi odwiedził z
    > gospodarską wizytą kolejny kołchoz,

    nie bede ogladal ich telewizji.

    >postoisz pół nocy w kolejkach za
    > jakimś ochłapem tłuszczu,

    ee tu mnie troche zmartwiles. moze ktos potwierdzic czy sa problemy z
    dostepnoscia zywonosci w sklepie na bialorusi?

    > może zgarniesz parę razy pałą od milicjaniera
    > za nieprawomyślny uśmiech i szpiegostwo.

    e tam ja wygladam niewinnie,zachowuje sie grzecznie na ulicy i nie wzbudzam
    podejrzen,zasymiluje sie syzbko do apatycznmego spoleczenstwa bialorusi.

    > Mam tylko nadzieję, że masz
    > dobre zdrowie, bo jak, nie daj Boże, trafisz do szpitala, to nie wróżę
    > Ci długiego życia...

    no na razie nie bylem nigdy w szpitalu.

  • 10. Data: 2004-12-03 19:01:02
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

    > Ale za to jak wrócisz stamtąd, to będziesz TAAKI happy, że będziesz
    > ziemię polską całował jak minister Kalisz...

    Całował Siwiec a nie Kalisz

    Paweł