PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak rozwiązac taką umowę o pracę?

  • 1. Data: 2004-12-03 13:46:30
    Temat: Jak rozwiązac taką umowę o pracę?
    Od: "Daru" <i...@g...pl>

    Otóz pracuje - nazwijmy to firmią - ponad dwa lata. Pierwsze dwie umowy o
    prace po roku i ostatnio na 6 miesiecy.
    Podpisujac tą umowę nie byłem świadowmy że nie mozna jej rozwiązać za
    wypowiedzeniem.
    Obecnie mam inna propozycję i chciałem pożegnac sie z moim obecnym
    pracowdawca a tu sie okazuje że pewnie nie bardzo moge.
    Rozwiazanie umowy za porozumienem stron nie wchodzi w rachubę.
    Czy mając staż pracy ponad 2 lata ma to jakieś znaczenie i jest jakis sposób
    abym mógł wypowiedzieć umowę o pracę.
    Proszę o ewentulane sugestie i porady .
    Z góry dziekuję

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-03 13:54:35
    Temat: Re: Jak rozwiązac taką umowę o pracę?
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-03, Daru <i...@g...pl> wrote:
    > Otóz pracuje - nazwijmy to firmią - ponad dwa lata. Pierwsze dwie umowy o
    > prace po roku i ostatnio na 6 miesiecy.
    Czyli ta jest trzecia, tak? Czy wszystkie trzy umowy są umowami o pracę
    na etat?
    Jeśli tak, to trzecia umowa z mocy prawa jest umową na czas
    _nieokreślony_...

    > Podpisujac tą umowę nie byłem świadowmy że nie mozna jej rozwiązać za
    > wypowiedzeniem.
    ... co oznacza, że możesz ją rozwiązać za wypowiedzeniem.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://www.shibumi.org/eoti.htm

  • 3. Data: 2004-12-03 14:00:54
    Od: mj <m...@l...localdomain>

    Artur R. Czechowski wrote:

    > Czyli ta jest trzecia, tak? Czy wszystkie trzy umowy są umowami o pracę
    > na etat?
    > Jeśli tak, to trzecia umowa z mocy prawa jest umową na czas
    > _nieokreślony_...

    ... o ile nie jest to aneks do umowy pierwszej, co niektore firmy
    praktykuja. Chociaz nie mam pewnosci, czy aneksowac mozna okreslony czas
    pracy...

    mj

  • 4. Data: 2004-12-03 14:09:59
    Od: "Daru" <i...@g...pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli ta jest trzecia, tak? Czy wszystkie trzy umowy są umowami o pracę
    > na etat?
    > Jeśli tak, to trzecia umowa z mocy prawa jest umową na czas
    > _nieokreślony_...

    Jest to kolejna umowa o prace a przepisy po wejsciu do uni kwalifikuja tę
    umowe jako pierwszą.

    > ... co oznacza, że możesz ją rozwiązać za wypowiedzeniem.

    W umowie mam podane co przepisy bez wyjaśnien jednak o okresie wypowiedzenia
    w samej umowie - w poprzednich na rok taki zapis posiadałem

  • 5. Data: 2004-12-03 14:11:09
    Od: "Daru" <i...@g...pl>

    Użytkownik "mj" <m...@l...localdomain> napisał w wiadomości

    > ... o ile nie jest to aneks do umowy pierwszej, co niektore firmy

    Nie sa to aneksy a kolejna umowa, zreszta aneksy obecnie traktuje sie jak
    koleją umowe i trzeci anek też jest automatycznie umową na czas
    nieokreślony.

  • 6. Data: 2004-12-03 14:22:42
    Temat: Re: Jak rozwiÂązac takÂą umowĂŞ o pracĂŞ?
    Od: "MAJSTER_OF_OOOOZ" <szfagropol@wp_nospam.pl>

    >Podpisujac t? umow? nie by?em ?wiadowmy ?e nie mozna jej rozwi?zaae za
    >wypowiedzeniem.

    ze co? jak to nie mozna? a kto ci zabroni?:D

    >Obecnie mam inna propozycj? i chcia?em po?egnac sie z moim obecnym
    >pracowdawca a tu sie okazuje ?e pewnie nie bardzo moge.

    dlaczego nie mozesz? lubisz go?;)

    >Czy maj?c sta? pracy ponad 2 lata ma to jakie? znaczenie i jest jakis sposób
    >abym móg? wypowiedzieae umow? o prac?.

    wypowiedzenie na pismie, jak zawsze.
    Kazda umowa ma okres wypowiedzenia i kazda umowe mozna wypowiedziec.
    Jezeli jest to umowa
    na czas okreslony i nie ma wpisanego takiego okresu, wowczas ustawowo
    wynosi on dwa tygodnie.

    ---

  • 7. Data: 2004-12-03 14:24:13
    Temat: Re: Jak rozwiÂ?zac takÂ? umowAa o pracAa?
    Od: "Daru" <i...@g...pl>

    Użytkownik "MAJSTER_OF_OOOOZ" <szfagropol@wp_nospam.pl> napisał w wiadomości

    > ze co? jak to nie mozna? a kto ci zabroni?:D

    Ta umowa mnie blokuje

    > dlaczego nie mozesz? lubisz go?;)

    Lubie ale mnie lekoo zdenerwował

> [...]
    > Jezeli jest to umowa
    > na czas okreslony i nie ma wpisanego takiego okresu, wowczas ustawowo

    Otóz umowy do 6 mies nie mozna rozwiązać za wypowiedzeniem i tu cały problem

  • 8. Data: 2004-12-03 14:25:21
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-03, Daru <i...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Nie sa to aneksy a kolejna umowa, zreszta aneksy obecnie traktuje sie jak
    > koleją umowe i trzeci anek też jest automatycznie umową na czas

    A chwilę później:
    > Jest to kolejna umowa o prace a przepisy po wejsciu do uni kwalifikuja tę
    > umowe jako pierwszą.

    Odczuwam dysonans poznawczy :>

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Wyjaśnienie odwołujące się do przetrwania, niczego nie wyjaśnia,
    dopóki nie wyjaśni się, dlaczego przetrwanie przetrwało

  • 9. Data: 2004-12-03 14:28:56
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-03, MAJSTER_OF_OOOOZ <szfagropol@wp_nospam.pl> wrote:
    > ze co? jak to nie mozna? a kto ci zabroni?:D
    Przepisy.

    > dlaczego nie mozesz? lubisz go?;)
    Bo przepisy...

    > wypowiedzenie na pismie, jak zawsze. Kazda umowa ma okres wypowiedzenia
    > i kazda umowe mozna wypowiedziec.
    Ale przepisy mówiąc inaczej!

    > Jezeli jest to umowa na czas okreslony i nie ma wpisanego takiego okresu,
    > wowczas ustawowo wynosi on dwa tygodnie.
    A co na to przepisy? Sprawdzałeś?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    meine trabant ist fantastik, zwei cylinder und nur plastik

  • 10. Data: 2004-12-03 14:42:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 3 Dec 2004 13:54:35 +0000 (UTC), "Artur R.
    Czechowski" <a...@h...pl> zakodował:

    >Je?li tak, to trzecia umowa z mocy prawa jest umow? na czas
    >_nieokre?lony_...

    Nie, bo przynajmniej jedna z nich została zawarta gdy ten przepis nie
    obowiązywał. IMO liczy się od nowa gdy przepis wprowadzono od nowa -
    czyli jest to dopiero pierwsza albo druga umowa na czas określony.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded