PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na 1/2 etatu konsekwencje zmiany etatu

  • 1. Data: 2003-07-15 07:06:41
    Temat: praca na 1/2 etatu konsekwencje zmiany etatu
    Od: d...@p...onet.pl

    wczoraj prezes wręczył nam coś takiego, zawiadamiając że jeżeli nie podpiszemy
    dostajemy od razu wypowiedzenie i chciałbym się dowiedzieć jakie czekają mnie
    konsekwencje pracuję w tej firmie 3 lata

  • 2. Data: 2003-07-15 08:23:31
    Temat: Re: praca na 1/2 etatu konsekwencje zmiany etatu
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mnie
    > konsekwencje pracuję w tej firmie 3 lata

    Coś takiego - co to znaczy dokładniej: jak to zostało napisane , jak
    umotywowane, co to jest to coś?
    JO

  • 3. Data: 2003-07-15 08:53:03
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    d...@p...onet.pl napisał:

    > wczoraj prezes wręczył nam coś takiego, zawiadamiając że jeżeli nie podpiszemy
    > dostajemy od razu wypowiedzenie i chciałbym się dowiedzieć jakie czekają mnie
    > konsekwencje pracuję w tej firmie 3 lata

    Praca na cały etat i wynagrodzenie jak za 1/2 etatu? ;)

    Flyer

  • 4. Data: 2003-07-15 09:10:54
    Od: "Andrzej Wroblewski" <c...@a...waw.pl>

> [...]
    mnie
    > konsekwencje pracuję w tej firmie 3 lata

    Jesli masz umowe, to nie musisz niczego nowego podpisywac.

    Oznacza to ni mniej ni wiecej to, ze firma tnie koszty jak tylko moze, a
    jeszcze bardziej prawdopodobne jest to, ze chce sobie "ubic ziemie" pod
    niedlugo zaplanowane zwolnienia. Podpisawszy nowa umowe tracisz prawo do
    wypracowanego przez te lata okresu wypowiedzenia (o ile sie nie myle -
    3-miesiecznego), za ktory musza Ci zaplacic albo wyplacic ekwiwalent... i
    moga Cie zwolnic z (zalozmy) 2-tygodniowym okresem... a moze nawet bez?

    Najlepiej nie podpisuj i od zaraz szukaj nowej pracy... Mozesz tez
    porozmawiac z szefem, powiedziec mu o tym ze wiesz, ze w takim wypadku
    tracisz prawo do okresu wypowiedzenia - i ze widzisz dwa wyjscia - albo
    prezes uzna, ze jestes firmie niezbedny i w Twoim wypadku, w drodze wyjatku,
    nie bedzie zmienial umowy - albo tez - mozesz podpisac nowa umowe, pod
    warunkiem, ze wyplaci ci premie uznaniowa w wysokosci 3-miesiecznej pensji,
    co bedzie rekompensata utraconego prawa do okresu wypowiedzenia. Jesli sie
    zacznie oburzac - powiedz wprost: "znam swoja wartosc w tej firmie i moja
    propozycja uwzglednia moje poczucie przydatnosci dla pana firmy...". Ofkors
    to tylko sugestie, a zrobisz jak chcesz.

    W razie czego pozostaje Ci jeszcze 3-miesieczny okres na znalezienie nowej
    pracy. ;-)

    Andrzej 'Caramoon' Wróblewski
    www design freelancer --==|@\
    caramon[at]acn.waw.pl --==|@\

  • 5. Data: 2003-07-15 11:04:49
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wczoraj prezes wręczył nam coś takiego, zawiadamiając że jeżeli nie
    podpiszemy
    > dostajemy od razu wypowiedzenie

    Ojoj autor się nie odzywa, nie precyzuje co tam dostał od prezesa. Obawiam
    się, że nie podpisał, a ciąg dalszy jak wyżej i to może jeszcze w trybie
    natychmiastowym, bez świadczenia pracy :(
    JO

  • 6. Data: 2003-07-16 07:20:04
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > się, że nie podpisał, a ciąg dalszy jak wyżej i to może jeszcze w trybie
    > natychmiastowym, bez świadczenia pracy :(
    do umowy zawartej bla bla bla wprowadzją następujące zmiany:
    zmiana wynagrodzenia na......
    oraz wymiar czasu pracy na 1/2 etatu
    pozostałe warunki pracy nie ulegają zmianie
    czy z czymś takim może mi dać 2 tygodnie wypowiedzenia
    pzdr.
    Darek

  • 7. Data: 2003-07-16 08:21:52
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    d...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > oraz wymiar czasu pracy na 1/2 etatu
    > pozostałe warunki pracy nie ulegają zmianie
    > czy z czymś takim może mi dać 2 tygodnie wypowiedzenia

    To jeszcze wyjam jaką masz umowę - na czas określony czy na czas
    nieokreślony - jak na czas nieokreslony, to przy trzech latach pracy u
    pracodawcy, wypowiedzenie wynosi 3 miesiące, jak na czas określony
    [sugeruję, że umowa taka MUSI zawierać klauzulę o możliwości
    wcześniejszego rozwiązania] - 2 tygodnie, niezależnie od stażu pracy u
    pracodawcy.

    Flyer

  • 8. Data: 2003-07-16 09:36:35
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

> [...]
    > oraz wymiar czasu pracy na 1/2 etatu
    > pozostałe warunki pracy nie ulegają zmianie
    > czy z czymś takim może mi dać 2 tygodnie wypowiedzenia

    To wcale nie takie niestety. Masz pracę i czas na szukanie innej lepiej
    płatnej albo drugiej na 1/2 etatu. Zmniejszenie wymiaru czasu pracy nie ma
    wpływu na Twój staż pracy u danego pracodawcy i wynikające z niego terminy
    wypowiedzenia, długość urlopu i in. Termin wypowiedzenia masz taki jaki jaki
    przysługiwał ci zanim podpisałeś przejście na 1/2 etatu ale to już napisał
    Flyer
    pozdrawiam
    JO

  • 9. Data: 2003-07-16 10:00:21
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jaki
    > przysługiwał ci zanim podpisałeś przejście na 1/2 etatu ale to już napisał

    jesli wynagrodzenie na pol etatu bedzie ponizej kwoty najnizszego
    minimalnego wynagrodzenia pelnoetatowego, to nie masz szans na zasilek dla
    bezrobotnych w razie czego...

    pzdr
    Krzysztof