PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na 1/2 etatu konsekwencje zmiany etatu › Re: praca na 1/2 etatu konsekwencje zmiany etatu
    From: "Andrzej Wroblewski" <c...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na 1/2 etatu konsekwencje zmiany etatu
    Date: Tue, 15 Jul 2003 11:10:54 +0200

    > wczoraj prezes wręczył nam coś takiego, zawiadamiając że jeżeli nie
    podpiszemy
    > dostajemy od razu wypowiedzenie i chciałbym się dowiedzieć jakie czekają
    mnie
    > konsekwencje pracuję w tej firmie 3 lata

    Jesli masz umowe, to nie musisz niczego nowego podpisywac.

    Oznacza to ni mniej ni wiecej to, ze firma tnie koszty jak tylko moze, a
    jeszcze bardziej prawdopodobne jest to, ze chce sobie "ubic ziemie" pod
    niedlugo zaplanowane zwolnienia. Podpisawszy nowa umowe tracisz prawo do
    wypracowanego przez te lata okresu wypowiedzenia (o ile sie nie myle -
    3-miesiecznego), za ktory musza Ci zaplacic albo wyplacic ekwiwalent... i
    moga Cie zwolnic z (zalozmy) 2-tygodniowym okresem... a moze nawet bez?

    Najlepiej nie podpisuj i od zaraz szukaj nowej pracy... Mozesz tez
    porozmawiac z szefem, powiedziec mu o tym ze wiesz, ze w takim wypadku
    tracisz prawo do okresu wypowiedzenia - i ze widzisz dwa wyjscia - albo
    prezes uzna, ze jestes firmie niezbedny i w Twoim wypadku, w drodze wyjatku,
    nie bedzie zmienial umowy - albo tez - mozesz podpisac nowa umowe, pod
    warunkiem, ze wyplaci ci premie uznaniowa w wysokosci 3-miesiecznej pensji,
    co bedzie rekompensata utraconego prawa do okresu wypowiedzenia. Jesli sie
    zacznie oburzac - powiedz wprost: "znam swoja wartosc w tej firmie i moja
    propozycja uwzglednia moje poczucie przydatnosci dla pana firmy...". Ofkors
    to tylko sugestie, a zrobisz jak chcesz.

    W razie czego pozostaje Ci jeszcze 3-miesieczny okres na znalezienie nowej
    pracy. ;-)

    Andrzej 'Caramoon' Wróblewski
    www design freelancer --==|@\
    caramon[at]acn.waw.pl --==|@\