PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca magisterska (informatyka) dla firmy?

  • 1. Data: 2003-08-17 02:11:55
    Temat: praca magisterska (informatyka) dla firmy?
    Od: "Maciek Żywno" <m...@N...gazeta.pl>

    witam

    pomyslalem ze skoro wloze troche wysilku w prace magisterska to moze
    zaproponowac "wspolprace" firmie komputerowej i napisac cos dla niej?
    wydaje mi sie ze zdarza sie to "na zachodzie", u nas chyba rzadko?
    temat pracy jest sformulowany ogolnikowo wiec wlasciwie duzo rzeczy daloby
    sie podpiac pod to :)

    czy ktos z was cos takiego moze praktykowal?jak firmy patrza na takie
    propozycje? moze jakies wskazowki? jest w ogole sens wychodzic z taka
    propozycja do firm?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-08-17 16:09:23
    Temat: Re: praca magisterska (informatyka) dla firmy?
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik zwany Maciek Żywno, ukrywający się pod adresem:
    <m...@N...gazeta.pl> napisał:
> [...]
    >
    > czy ktos z was cos takiego moze praktykowal?jak firmy patrza na takie
    > propozycje? moze jakies wskazowki? jest w ogole sens wychodzic z taka

    Wiesz - obawiam sie, że firmy mogą potraktować Cię jak w tym ogłoszeniu
    kilka postów wyżej (z pl.praca.oferowana)... Oby nie...

    Marek
    (wytnij NOSPAM z adresu)

  • 3. Data: 2003-08-17 16:28:44
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Marek A. Czepil" <m...@m...to> napisał w
    wiadomości news:bho9bq$c95$1@news.onet.pl...

    Ostrzegam że praca dyplomowa jest także własnością uczelni i tu mogą być
    problemy z prawami autorskimi.

  • 4. Data: 2003-08-17 16:37:32
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Wyalienowana jednostka przedstawiająca się jako
    * KCH *<k...@a...waw.pl>
    napisała:
    > Użytkownik "Marek A. Czepil" <m...@m...to> napisał
    > w wiadomości news:bho9bq$c95$1@news.onet.pl...

    > Ostrzegam że praca dyplomowa jest także własnością uczelni i tu
    > mogą być problemy z prawami autorskimi.

    A prawa autorskie przynależa promotorowi ( chyba że sie z nim dogadasz
    i podzielisz)

    --
    Iza z Daniela w Ustroniu
    www.hoteldaniel.com.pl

  • 5. Data: 2003-08-17 16:54:35
    Od: amfora <a...@i...pl>

    Iza z DANIELA <i...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Wyalienowana jednostka przedstawiająca się jako
    > * KCH *<k...@a...waw.pl>

    > A prawa autorskie przynależa promotorowi ( chyba że sie z nim dogadasz
    > i podzielisz)

    Nie wydaje mi się. Poproszę podstawę prawną tych rewelacji.

    Teoretycznie praca magisterska ma być pisana samodzielnie, zatem
    ma charakter unikalny. Ustawa przewiduje, że autorowi przysługują
    prawa majątkowe do dzieła (które mogą być przeniesione np. na
    uczelnie - czasem podpisanie takiego świstka jest wymagane). Poza
    tym autorowi przysługują autorskie prawa osobiste, których nie
    można przenieść.

    Jestem absolutnie pewna, że praca promotora nie jest współautorstwem.
    Stąd znikąd on praw autorskich mieć nie może.

    amf.

    PS. Moja promotorka pytała, czy może pokazać zainteresowanym moją
    pracę (tylko do wglądu).

    --
    ./|\. http://akson.sgh.waw.pl/~ad20082/ ./|\.
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,

  • 6. Data: 2003-08-17 17:24:09
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "amfora" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jestem absolutnie pewna, że praca promotora nie jest współautorstwem.
    > Stąd znikąd on praw autorskich mieć nie może.

    Nic nie mówiłem o promotorze. Właścicielem jest uczelnia.
    Btw dwa razy pytałem się o to na tej grupie i tak to zostało skomentowane.
    Poszukaj w archiwum.
    Wydaje mi się że uczelnia jest współwłaścicielem pracy razem z jej autorem.
    Sam szukałem podstaw prawnych "tych rewelacji" jak to nazwałaś i nie
    znalazłem żadnych :-(
    Co do promotora to się zgodzę, nie powinien on być współautorem, ale prawa
    te mogą być przeniesione na uczelnię.

    Więc wracamy po raz 3 do dyskusji. Jak to w końcu jest: mogę sprzedać swoją
    pracę lub jej fragment i dlaczego?

  • 7. Data: 2003-08-17 17:40:04
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Wyalienowana jednostka przedstawiająca się jako
    * amfora *<a...@i...pl>
    napisała:
    > Jestem absolutnie pewna, że praca promotora nie jest
    > współautorstwem. Stąd znikąd on praw autorskich mieć nie może.

    dawno temu niektórzy promotorzy (nazwisk nie wspominam) uzurpowali
    sobie prawo do praw ale to było faktycznie dawno

    poniżej cytat z dokumentu na temat praw autorskich na wydziale ETI PG

    4.9 Prawa autorskie i samodzielność wykonania pracy dyplomowej

    Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, wyłącznym właścicielem tekstu
    pracy dyplomowej jest jej autor. Ponieważ w bardzo wielu przypadkach
    dyplomanci realizują w swoich pracach elementy prac naukowo-badawczych
    swoich opiekunów, zatem kierujący pracą dyplomową oraz konsultant
    powinni szczególną uwagę zwrócić na to, aby w tekście pracy dyplomowej
    było wyraźnie zaznaczone, które fragmenty zawierają informacje
    przekazane przez nich studentowi

    biję sie w piersi

  • 8. Data: 2003-08-17 18:54:30
    Od: amfora <a...@i...pl>

    KCH <k...@a...waw.pl> wrote:
    > Użytkownik "amfora" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie mówiłem o promotorze. Właścicielem jest uczelnia.

    Komentowałam również wypowiedź Izy.

    > Wydaje mi się że uczelnia jest współwłaścicielem pracy razem z jej autorem.

    Prawa autorskie przysługują autorowi. Koniec. Ustawa przewiduje, że
    mogą również przysługiwać pracodawcy, ale student nie jest pracownikiem
    uczelni. Uczelnia może mieć prawa majątkowe do pracy jeśli student
    takie prawa przekaże w stosownym oświadczeniu (czasem przymusowym).

    > Więc wracamy po raz 3 do dyskusji. Jak to w końcu jest: mogę sprzedać swoją
    > pracę lub jej fragment i dlaczego?

    Mam znajomego, który pisał pracę "na zlecenie" pewnego wydawnictwa.
    Tekst po obronie został przekazany do druku.
    Moja promotorka pyta mnie o pozwolenie na udostępnienie komuś pracy,
    co wskazuje na to, że nie czuje się uprawniona do rozporządzania nią
    w sposób nieograniczony. Ponadto sama zaproponowała publikację i to
    nie z ramienia uczelni...
    W moim odczuciu owszem - pracę można sprzedać.

    amf.

    PS. Nie jestem prawnikiem tylko ekonomistą. ;)

  • 9. Data: 2003-08-17 22:30:41
    Od: "Mariusz Czurejno" <c...@g...pl>

> [...]
    > nie z ramienia uczelni...
    > W moim odczuciu owszem - pracę można sprzedać.

    Czasami zdarza się tak iż mamy zastrzeżenie iż praca moze być
    rozpowszechniana jedynie w całosci z czym sam się osobiscie spotkałem

  • 10. Data: 2003-08-18 05:39:19
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

> [...]
    > nie z ramienia uczelni...
    > W moim odczuciu owszem - pracę można sprzedać.

    Też mi się tak wydawało. Cóż, jeśli będę sprzedawał potem pracę to na
    wszelki wypadek zapytam się w dziekanacie jak z tym jest.