PracaGrupypl.praca.dyskusje › DZIALALNOSC GOSPODARCZA - Pilne !!! :)

  • 1. Data: 2003-08-17 07:37:34
    Temat: DZIALALNOSC GOSPODARCZA - Pilne !!! :)
    Od: "xjakubx" <j...@p...nospam.pl>

    Dzien dobry grupowicze.
    Mam takie pytanie...
    Jestem studentem informatyki w trybie zaocznym, i jednoczesnie do konca
    sierpnia tego roku mam status absolwenta szkoly sredniej. Planuje otworzyc
    dzialalnosc gospodarcza i tu pojawia sie problem.
    Czy ze wzgledu na to ze jestem studentem lub absolwenem przysluguje mi
    jakies prawo mowiace o tym ze w okresie pierwszych 12 miesiecy zwolniony
    jestem z uiszczania comiesiecznej skladki emerytalnej Zus a jedynie place
    skladke zdrowotna zus???? kiedys slyszalem o takim prawie ktore mialobyc
    szansa i ulatwieniem dla absolwentow chcacych otworzyc swoja DzG...Szukalem
    w internecie lecz nie udalo mi sie znalezc potwierdzenia tej informacji
    dlatego postanowilem spytac fachowcow :)
    Prosze, opiszcie mi jak ta sprawa wyglada. dziekuje i pozdrawiam.
    Jakub Jablonski

  • 2. Data: 2003-08-17 09:18:09
    Temat: Re: DZIALALNOSC GOSPODARCZA - Pilne !!! :)
    Od: "Marta" <m...@i...pl>

    Witam!

    Jestes zwolniony tylko ze skladki emerytalnej, czyli w obecnie 266 zlotych,
    natomiast skladke rentowa, zdrowotna i na Fundusz pracy placis znormalnie,
    wychodzi prawie 400 zlotych dla ZUS.
    Informacje jest sprawdzona, bo sama jestem w podobnej sytuacji i poruszylam
    niebo i ziemie, by dokladnie dowiedziec sie jaka znizka mi przysluguje.

    Pozdrawiam

    Marta

  • 3. Data: 2003-08-18 11:01:54
    Temat: Odp: DZIALALNOSC GOSPODARCZA - Pilne !!! :)
    Od: "Veronka" <v...@n...o2.pl>

> [...]
    > w internecie lecz nie udalo mi sie znalezc potwierdzenia tej informacji
    > dlatego postanowilem spytac fachowcow :)

    Nieba i ziemi nie poruszalam, a jedynie przeczytalam odpowiednie ogloszenie
    na tablicy z ZUS`ie:)) Zalatwienie tej formalnosci jest bardzo proste, a w
    zasadzie nic nie trzeba zalatwiac, tylko w formularzu zgloszeniowym do Zusu
    ZUA jako kod tytulu ubezpieczenia podajesz 05 50 00. Kod ten zawiera
    informacje, ze jestes absolwentem i automatycznie jestes zwolniony z
    oplacania skladki emerytalnej. Nie wiem tylko czy w Twoim Zusie beda chcieli
    ksero dyplomu, bo w moim nie chcieli.

    pozdrawiam
    Veronka

  • 4. Data: 2003-08-19 09:58:19
    Od: "Marta" <m...@i...pl>

    Ja niestety musialam poruszyc niebo i ziemie, bo w moim ZUSie ciagle
    uzyskiwalam wymiajajce odpowiedzi. Faktycznie w koncu nawet ksera dyplomu
    nie chcieli.
    Pozdrawiam

    M.