PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca magisterska (informatyka) dla firmy? › Re: praca magisterska (informatyka) dla firmy?
    From: amfora <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca magisterska (informatyka) dla firmy?
    Date: 17 Aug 2003 18:54:30 GMT

    KCH <k...@a...waw.pl> wrote:
    > Użytkownik "amfora" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie mówiłem o promotorze. Właścicielem jest uczelnia.

    Komentowałam również wypowiedź Izy.

    > Wydaje mi się że uczelnia jest współwłaścicielem pracy razem z jej autorem.

    Prawa autorskie przysługują autorowi. Koniec. Ustawa przewiduje, że
    mogą również przysługiwać pracodawcy, ale student nie jest pracownikiem
    uczelni. Uczelnia może mieć prawa majątkowe do pracy jeśli student
    takie prawa przekaże w stosownym oświadczeniu (czasem przymusowym).

    > Więc wracamy po raz 3 do dyskusji. Jak to w końcu jest: mogę sprzedać swoją
    > pracę lub jej fragment i dlaczego?

    Mam znajomego, który pisał pracę "na zlecenie" pewnego wydawnictwa.
    Tekst po obronie został przekazany do druku.
    Moja promotorka pyta mnie o pozwolenie na udostępnienie komuś pracy,
    co wskazuje na to, że nie czuje się uprawniona do rozporządzania nią
    w sposób nieograniczony. Ponadto sama zaproponowała publikację i to
    nie z ramienia uczelni...
    W moim odczuciu owszem - pracę można sprzedać.

    amf.

    PS. Nie jestem prawnikiem tylko ekonomistą. ;)

    --
    ./|\. http://akson.sgh.waw.pl/~ad20082/ ./|\.
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,