PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca magisterska (informatyka) dla firmy? › Re: praca magisterska (informatyka) dla firmy?
    From: "KCH" <k...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca magisterska (informatyka) dla firmy?
    Date: Sun, 17 Aug 2003 19:24:09 +0200

    Użytkownik "amfora" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bhoc0b$qmm$1@absolut.sgh.waw.pl...
    > Nie wydaje mi się. Poproszę podstawę prawną tych rewelacji.
    >
    > Teoretycznie praca magisterska ma być pisana samodzielnie, zatem
    > ma charakter unikalny. Ustawa przewiduje, że autorowi przysługują
    > prawa majątkowe do dzieła (które mogą być przeniesione np. na
    > uczelnie - czasem podpisanie takiego świstka jest wymagane). Poza
    > tym autorowi przysługują autorskie prawa osobiste, których nie
    > można przenieść.
    >
    > Jestem absolutnie pewna, że praca promotora nie jest współautorstwem.
    > Stąd znikąd on praw autorskich mieć nie może.

    Nic nie mówiłem o promotorze. Właścicielem jest uczelnia.
    Btw dwa razy pytałem się o to na tej grupie i tak to zostało skomentowane.
    Poszukaj w archiwum.
    Wydaje mi się że uczelnia jest współwłaścicielem pracy razem z jej autorem.
    Sam szukałem podstaw prawnych "tych rewelacji" jak to nazwałaś i nie
    znalazłem żadnych :-(
    Co do promotora to się zgodzę, nie powinien on być współautorem, ale prawa
    te mogą być przeniesione na uczelnię.

    Więc wracamy po raz 3 do dyskusji. Jak to w końcu jest: mogę sprzedać swoją
    pracę lub jej fragment i dlaczego?