PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca - czy to koniec?

  • 161. Data: 2006-08-01 12:13:17
    Temat: Re: praca - czy to koniec?
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 01 Aug 2006 08:20:46 +0200, użyszkodnik Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> napisał:

    > Problem w tym, ze chocbys zapier***al nie wiem jak, to jak masz
    > kiepskiego szefa to i tak g dostaniesz.

    co jak co ale zakład fryzjerski otworzyć mozna samemu

    \
    --
    futszaK
    601061867

  • 162. Data: 2006-08-01 12:17:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    futszaK wrote:

    > co jak co ale zakład fryzjerski otworzyć mozna samemu

    Zaklad fryzjerski - tak, można założyć, tylko, ze ja pisalem ogólnie, a
    nie o konkretnym zawodzie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 163. Data: 2006-08-01 14:05:38
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <c9f97$44ce63a9$d99bc06a$733@news.news-service.com> Bronek Kozicki
    napisal(a):

    > Żyje mi się całkiem spokojnie i przyjemnie, ale spodziewam się małego
    > trzęsienia ziemi gdy urodzi się drugi potomek.

    No to gratulacje i nie poprzestawaj, niech Ci Bozia w dziaciach wynagrodzi :)

    > A co konkretnie chciałbyś wiedzieć?

    Co prawda się na razie nigdzie nie wybieram, ale trzymam oczy i uszy
    szeroko otwarte. A informacja od Ciebie, że żyje Ci się spokojnie
    i przyjemnie jest więcej warta niż od jakiegoś Gala Anonima jadącego
    do Tesco, nie obrażając oczywiście pracowników Tesco. Z tego co pamiętam
    na Twój wyjazd miały wpływ także kwestie zawodowe - kierownicy robiący
    wielki oczy słysząc Boost itp. Jestem ciekaw jak wychodzi porównanie
    pracy w PL a w UK? No i jaka jest relacja siły nabywczej inżyniera
    oprogramowania tam a tu?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kuć

  • 164. Data: 2006-08-01 14:54:05
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    YaaL w news:slrnecsst3.bc9.yaal+news@hell.pl napisał(a):

    > No popatrz, to zupełnie tak, jak u nas na wsi liczne rodziny
    > miewają...

    Kolejna kula poszła w płot. Wiem jak mają rodziny na wsi. Także te, w
    których kuchnia i pokój to czasem jedno i to samo pomieszczenie. W rodzinie
    o której wspominałem sytuacja wyglądała nieco inaczej. Także samo
    wyposażenie znacząco odbiegało od standardu biednej rodziny w Polsce.

    Naprawdę muszę pisać elaborat omawiający każdy szczegół aby było wiadomo o
    co chodzi?

    pozdrawiam
    Greg

  • 165. Data: 2006-08-01 15:11:57
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    Piotr M Kuć <k...@n...invalid> wrote:
    > No to gratulacje i nie poprzestawaj, niech Ci Bozia w dziaciach
    > wynagrodzi :)

    a dziękuję :)

> [...]
    > pamiętam
    > na Twój wyjazd miały wpływ także kwestie zawodowe - kierownicy robiący

    tak. A dokładniej chodziło tylko o sprawy zawodowe. Nie tyle o
    przełożonych czy klientów (wszyscy dawali mi tyle swobody ile
    potrzebowałem), ale raczej o trudności w znalezieniu zespołu dobrych
    programistów C++, wśród których mógłbym szlifować swoje umiejętności na
    wysokim poziomie i do tego utrzymać rodzinę. Owszem, takich firm jest w
    Polsce kilka (niewiele, ale więcej od zera), ale po zobaczeniu
    (rozczarowującego) fragmentu "wykształcenie" w moim CV obracali się
    plecami. BTW: na wyjeździe wyszedłem bardzo dobrze również pod tym
    względem, bo dzięki współpracy z BSI mogę dopisać sobie parę
    interesujących pozycji do CV.

    > Jestem ciekaw jak wychodzi porównanie
    > pracy w PL a w UK? No i jaka jest relacja siły nabywczej inżyniera
    > oprogramowania tam a tu?

    liczba programistów w NIEWIELU firmach którym się przelotnie przyjrzałem
    sięga do kilkadziesięciu (zwykle wiele małych zespołów), a i zapewne
    poziom nieco wyższy niż w np. Prokomie. Chociaż duże jest nasycenie
    starym codebase, czyli jeszcze jest wszechobecne VC6 i źródła które
    zaczęły swój żywot ponad 5 lat temu. Dużo również jest "programistów
    C++" programujących w "C z klasami" albo w "kompilowanej Javie". Z
    drugiej strony powszechne jest odejście od waterfall (czyli maleje
    liczba miejsc pracy dla "analityków" którzy nie potrafią złożyć 5
    wierszy działającego programu) i przyjmują się elementy metodologii
    Agile (najczęściej testy i iteracje) która przenosi projektowanie na
    programistów (co znaczy że zapotrzebowanie na "koderów" również spada).
    Wynagrodzenie dla dobrych (doświadczonych) programistów zaczynają się
    spoooro (ile dokładnie, zależy od regionu) powyżej średniej krajowej,
    czyli wystarcza na odkładanie na emeryturę, wynajęcie wygodnego
    mieszkania, i normalne życie z rodziną - ale to oczywiście zależy od
    miejsca zatrudnienia (wysokość pensji) i zamieszkania (koszt wynajmu i
    żywności). Jest duże ssanie na rynku finansowym w Londynie (instytucje
    finansowe w City i Canary Wharf) na godnych zaufania (doświadczenie,
    testy praktyczne podczas rekrutacji itd.) programistów ktorych nie
    trzeba uczyć programowania wielowątkowego, boost, STL i paru innych
    rzeczy (zwykle) nieznanych początkującym i świeżym absolwentom, i pensje
    są większe niż gdzie indziej (a praca cięższa). Obawiam się, że
    początkujący programiści mieliby jednak problemy ze znalezienem pracy w
    tym sektorze. Gdzie indziej ssanie nie już takie duże - ale mimo
    wszystko, miejsce dla początkujących też jest, po prostu za mniejsze
    pieniądze (obrazowo - utrzymanie rodziny niekoniecznie będzie łatwe). Za
    to doświadczony programista znajdzie pracę bez problemów. Sądząc po
    ogłoszeniach (i znajomych), to samo dotyczy doświadczonych
    administratorów. Generalnie mam wrażenie że www.jobserve.com jest w
    miarę miarodajne jeżeli chodzi o liczbę miesc pracy i podawane pensje,
    oczywiście po dodaniu grama soli.

    Co do porówania siły nabywczej - trudno porównywać, gdy bochenek dobrego
    chleba kosztuje ponad ?2 . W UK nie ma dotowania żywności, czyli relacja
    cen żywność/reszta jest inna niż w Polsce i wielu krajach UE, ale z
    drugiej strony nieruchomości (w tym wynajem) są drogie, szczególnie w
    Londynie który przecież nie jest z gumy (mieszka tu już 12mln, głównie w
    "niskiej" zabudowie). Mówiąc krótko: jeżeli stać Cię na dobre jedzenie i
    odkładanie, to zazwyczaj coś zostaje również na "przyjemności" - albo
    spłatę zadłużenia karty kredytowej ;) Ja tu w każdym razie zostaję na
    stałe, ze względu na własny rozwój i stabilizację rodziny.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 166. Data: 2006-08-01 15:30:45
    Od: pwil <p...@k...pl.niedziala>

    Mumia nastukał(a):

    > Oczywiście, ale nie wszyscy w Polsce pracują za pomocą narzędzi i maszyn.
    > Multum ludzi pracuje własną głową. I tylko od nich samych zależy wydajność.

    Można zwiększyć wydajność takiego pracownika wysyłając go na przykład na
    szkolenia, zapewniając lepsze warunki pracy - klimatyzowane pomieszczenia w
    wakacje zdecydowanie zwiększają wydajność w pracy, w porównaniu z 30C
    upałami.

  • 167. Data: 2006-08-01 15:52:26
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <eanr00$pvs$1@inews.gazeta.pl> Bronek Kozicki napisal(a):

> [...]
    > zaczęły swój żywot ponad 5 lat temu. Dużo również jest "programistów
    > C++" programujących w "C z klasami" albo w "kompilowanej Javie".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    O a tego określenia nie znałem. W każdym razie dziękuję za informacje
    z pierwszej ręki.

  • 168. Data: 2006-08-02 07:43:33
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On 29 Jul 2006 23:21:29 +0200, "Tomek" <k...@o...pl> wrote:

    >Nie mylę się. Przykład z informatykami jest błędny. Tak naprwdę liczą się tylko
    >ci co fizycznie tworzą dobra. (...) Ale przeciętny informatyk nigdy nie zarobi
    >więcej niż połowę tego co przeciętny inżynier budowlaniec. Takie życie.
    >Informatyków dużo a tokarzy malo. Tomek

    Taa, jasne. To podobnie jak architekci czy notariusze. Nie wytwarzają żadnych
    dóbr fizycznych, więc nigdy nie zarobią nawet połowę tego co muraż czy ślusarz.

    rotfl.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 169. Data: 2006-08-02 07:43:53
    Temat: Re: Odp: praca - czy to koniec?
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Sun, 30 Jul 2006 17:27:30 +0200, "gromax" <gromax@_nospam_.interia.pl> wrote:

    >daj se koleś spokój. bo póki co to piszesz takie farmazony, że głowa boli od
    śmiechu.
    >daruj sobie to swoje zupełnie zbędne trolowanie

    Też mi to śmierdzi trolem. Ostatnio sporo ich na grupach obrodziło - sezon
    ogórkowy w pełni :-)
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 170. Data: 2006-08-02 11:37:54
    Od: YaaL <y...@f...hell.pl>

    On Tue, 1 Aug 2006 16:54:05 +0200,
    Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> wrote:
> [...]
    >o której wspominałem sytuacja wyglądała nieco inaczej. Także samo
    >wyposażenie znacząco odbiegało od standardu biednej rodziny w Polsce.

    Skoro wiesz, jak "mają rodziny na wsi", to czemu napisałeś o szczególnym
    przypadku, jakby to norma była?

    >Naprawdę muszę pisać elaborat omawiający każdy szczegół aby było wiadomo o
    >co chodzi?

    Jak się ciska kwantyfikatorami, to trzeba uważać, żeby samemu nimi nie
    oberwać.

    --
    (_/ (_( (_( (_, /- /-/ [ I'm unholy & I'm happy. Surprised? ] http://3cc.pl