PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy Comarch maczał palce w zlikwidowaniu pracownicy.com ?

  • 1. Data: 2006-07-29 10:22:58
    Temat: Czy Comarch maczał palce w zlikwidowaniu pracownicy.com ?
    Od: "Marek" <m...@W...com>

    O serwisie
    Dodaj pracodawcę
    Szukaj pracodawcy
    Regulamin
    Powiadom znajomego
    OPINIE O FIRMIE COMARCH S.A.
    Kraków, ul. Al. Jana Pawła II, http://www.comarch.pl
    (dodaj swoją opinię)

    Liczba opinii: 85
    Oceny (od 1 do 6):Ocena Ile razy Wykres
    4
    7
    14
    32
    22
    6

    Podsumowanie opiniiPytanie Liczba odpowiedzi Wykres TAK/NIE
    Wynagrodzenie w terminie 82 81/1
    Składki na ZUS w terminie 64 61/3
    Podwyżka 82 61/21
    Premia finansowa 82 61/21
    Dodatkowe przywileje 81 58/23
    Wynagrodzenie za nadgodziny 81 19/62
    Stabilne zatrudnienie 80 16/64
    Awans ze stażu 59 24/35
    Urlopy bez problemów 79 34/45
    Urlopy 2-tygodniowe bez problemów 73 22/51
    Urlopy macierzyńskie bez problemów 21 16/5
    Praca interesująca 81 59/22
    Dobra organizacja pracy 82 9/73
    Dobra atmosfera 83 53/30
    Projekty ambitne, rozwojowe 78 48/30

    Wszystkie opinie

    Ocena firmy: 2006-04-03 22:35:49
    Czy zatrudnienie jest stabilne: NIE
    Czy jest dobra organizacja pracy?: NIE
    Opinia o firmie: Firma kiedys zbankurutuje placac gigantyczne odszkodowania
    klientom ktorych oszukala. Jesli ktos ma ochote pracowac w czyms takim
    ..prosze bardzo. Apropos : ": ja również jestem bardzo zadowolony -
    niestety, ale 99% ..." Chetnie Cie poznam osobiście, poziom tego co pieszesz
    jest niekomentowalny ale chetnie pogadalbym w cztery oczy, zwlaszcza o tych
    tlumokach.

    Ocena firmy: 2006-04-03 21:09:14
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2005-2005
    Stanowisko: specjalista
    Czy wynagrodzenie wypłacane jest zwykle w terminie: TAK
    Czy w terminie uiszczane są składki na ZUS: TAK
    Czy dostałeś kiedyś podwyżkę: TAK
    Czy dostałeś kiedyś premię finansową: TAK
    Czy miałeś jakieś dodatkowe przywileje: TAK
    Czy za nadgodziny wypłacane jest wynagrodzenie lub czy można odebrać dni
    wolne: NIE
    Czy zatrudnienie jest stabilne: NIE
    Jeśli pracowałaś/eś początkowo jako stażysta/praktykant to czy zostałaś/eś
    potem zatrudniona/y na umowę o pracę: NIE
    Czy urlopy przyznawane są bez problemów: NIE
    Czy bez problemu przyznawane są urlopy 2-tygodniowe: NIE
    Czy praca jest interesująca?: NIE
    Czy jest dobra organizacja pracy?: NIE
    Czy jest dobra atmosfera w pracy?: NIE
    Czy projekty realizowane w firmie są ambitne, rozwojowe?: NIE
    Opinia o firmie: Pracuję tu i ostatnia opinia mnie zszokowała. Nie chcę mi
    się wierzyć aby napisał ją 'normalny' pracownik. Myśle że dział Public
    Relations lub Marketing wziął się do pracy (Nie zdziwiłbym się gdyby takich
    opinii przybyło tu). Co tydzień wysyłają pracownikom biuletyn w którym
    opisują jaka to super firma ..., podają przykład że ktoś kiedyś gdzieś
    awansował ..., że profesor rozdał medale dla tych co przepracowali 10 lat
    .., ze najlepsze systemy piszemy .. itp. Ja co na codzień widze co się
    dzieje, powidziałbym raczej, że wiekszość opinii tutaj jest obiektywnych, w
    firmie większość ludzi jest niezadowolona lecz zdażają się działy w których
    jest można powiedzieć nawet bardzo dobrze. A krytyczne opinie o firmie są
    raczej od pracowników, którzy sami odeszli do konkurencji (głównie
    Motorola), bo firma nie zwalnia tylko cały czas przyjmuje nowych ludzi -
    niestety często o tak niskich kwalifikacjach, że się ciężko z nimi pracuje.

    Ocena firmy: 2006-04-03 20:53:32
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2003-2006
    Stanowisko: Lider grupy
    Czy wynagrodzenie wypłacane jest zwykle w terminie: TAK
    Czy w terminie uiszczane są składki na ZUS: TAK
    Czy dostałeś kiedyś podwyżkę: TAK
    Czy dostałeś kiedyś premię finansową: TAK
    Czy miałeś jakieś dodatkowe przywileje: NIE
[...]
    potem zatrudniona/y na umowę o pracę: TAK
    Czy urlopy przyznawane są bez problemów: NIE
    Czy bez problemu przyznawane są urlopy 2-tygodniowe: NIE
    Czy praca jest interesująca?: TAK
    Czy jest dobra organizacja pracy?: NIE
    Czy jest dobra atmosfera w pracy?: TAK
    Czy projekty realizowane w firmie są ambitne, rozwojowe?: TAK
    Opinia o firmie: Praca dobra dla studentów, żeby się czegoś nauczyć i
    zobaczyć jak nie należy prowadzić projektów informatycznych. Fatalna
    organizacja pracy, złe zarządzanie ludźmi. To mój ostatni miesiąc tutaj :)

    Ocena firmy: 2006-04-03 20:29:25
[...]
    wolne: TAK
    Czy zatrudnienie jest stabilne: TAK
    Jeśli pracowałaś/eś początkowo jako stażysta/praktykant to czy zostałaś/eś
    potem zatrudniona/y na umowę o pracę: TAK
    Czy urlopy przyznawane są bez problemów: TAK
    Czy bez problemu przyznawane są urlopy 2-tygodniowe: TAK
    Czy bez problemu przyznawane są urlopy macierzyńskie?: TAK
    Czy praca jest interesująca?: TAK
    Czy jest dobra organizacja pracy?: TAK
    Czy jest dobra atmosfera w pracy?: TAK
    Czy projekty realizowane w firmie są ambitne, rozwojowe?: TAK
    Opinia o firmie: ja również jestem bardzo zadowolony - niestety, ale 99%
    wpisywanych tu opinii to zgraja nieudacznikow, ktorzy albo juz wylecieli,
    albo wlasnie sa na wylocie z firmy. Zal mi ich, bo jedyne co potrafia
    zrobic, to nawrzucac za swoje niudacznictwo pracodawcy - ale ja sie ciesze,
    ze nie bedzie tych tłumoków, ktorzy nie potrafia absolutnie nic, a zadania
    maja ogromne!

    Ocena firmy: 2006-03-31 20:03:52
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o dzieło
    Lata pracy: 2004-2006
    Stanowisko: Starszy pracownik
[...]
    Opinia o firmie: Firma jest po prostu żenująca. Niskie wynagrodzenie (gwoli
    uczciwości trzeba dodać, że rekompensowane czasem premią - aczkolwiek
    przyznawaną wg kryterium: dobre układy z przyznającym), jakość produkowanego
    tam, hmm, oprogramowania (przepraszam wszystkich piszących programy) jest
    dramatycznie niska, od powstaje bez ładu i składu, w myśl zasady - im
    szybciej tym lepiej. Współpraca z klientem to osobne pole rozpraw: dominuja
    dwa trendy - początkowy kiedy co bardziej "lojalni" przedstawiciele chwalą
    się jak to cudownie dla klienta, że współpracuje właśnie z nimi, po nim
    wkrótce przychodzi okres chamskiego okłamywania klienta (to nie nasza wina,
    jutro będzie dobrze itp.) połączony z wykłócaniem się o szczegóły, tak żeby
    wydawało się, że to klient postępuje niezgodnie z ustaleniami. Pracownicy są
    niedoceniani i traktowani jak konie pociągowe, podwyzkę trzeba sobie
    wywalczyć strzelając z broni cięzkiej, gdyż powszechną zasadą jest: nie
    prosi o więcej, widać nie potrzebuje. Organizacja projektu wygląda mniej
    więcej tak - wycena zadania x dni, "kierownik" mówi: scinamy do x/2, a w
    miedzyczasie wpada 5.000 innych zadań, związanych z tym, że trzeba
    serwisować jakieś niemożebne g... wyprodukowane przez firmę wcześniej -
    rozwiązanie jest jedno, siedzieć do oporu - jakby było za co. Zapytania
    ofertowe to kolejny powód do rozpaczy - zazwyczaj to co wysyła ComArch jest
    jednym wielkim kłamstwem, jeśli dołączane są jakieś CV to powstają na
    zasadzie - przełożony każe napisać CV gdzie znajdzie się to i to, albo
    podpisujemy się pod CV innych osób (które już nie pracują w CA od 100 lat).
    Wszystko to przy akompaniamencie "góry" zapewniającej, że "u nas bedzie
    druga Japonia". Przy okazji łamanie prawa - crackowane jest wszystko na lewo
    i prawo, bo softu potrzebnego do pracy nikt nie kupuje ze skąpstwa i mamy
    cały obraz. Wstyd i hańba... Tfu

    Ocena firmy: 2006-03-26 20:34:58
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2002-2005
    Stanowisko: Starszy pracownik
    Czy wynagrodzenie wypłacane jest zwykle w terminie: TAK
    Czy w terminie uiszczane są składki na ZUS: TAK
    Czy dostałeś kiedyś podwyżkę: TAK
    Czy dostałeś kiedyś premię finansową: NIE
[...]
    Opinia o firmie: Czytałem opinie poniżej i z jednym się niestety nie
    zgadzam, że to dobra firma dla studentów. Pracowałem tam przez 3 lata.
    Trafiłem jak się potem dowiedziałem z łapanki, tj. tzw. staży wakacyjnych.
    Comarch reklamuje bardzo mocno swoje coroczne staże wakacyjne na AGH wśród
    studentów informatyki. Miałem wtedy do wyboru 2 firmy amerykańskie i właśnie
    CA. Wybrałem niestety tą ostatnią opcję. Rzeczywistość okazuje się później
    dużo mniej kolorowa, a obiecywane nagrody stazowe są rozdawane według
    niejasnych kryteriów - zresztą i tak zamiast wybranego tematu klepaliśmy z
    kumplami głupie raporty na potrzeby wdrożenia, ktore było akuratnie w
    tarapatach . Po stażu miałem rozmowę z moim kierownikiem, który obiecał mi
    złote góry w przyszłości i tłumaczył, że na początek musze zadowolić się
    pensją około 2 brutto. Niestety przez 3 lata dorobiłem się podwyżki rzędu
    20% tyrając jak wół i nie jeden raz ratując tyłek firmie. Na szczęście
    mieszkam razem z kolegami z roku, którzy wybrali firmę z US. Pół roku temu z
    ich pomoca zmieniłem pracę. Teraz żal mi jedynie tych 3 lat, które straciłem
    w CA. Moi koledzy w tym czasie zarobili dużo więcej, a ich firmy inwestowały
    w ich szkolenie. Comarch to firma dla strudentów kierunków
    "nieinformatycznych", którzy chcieliby pracować w IT. Dużo jest tam ludzi po
    ekonomii i innych, dziwnych kierunkach nie mających nic wspólnego z
    komputerami. Głupiego klepania formatek w formsach można wyuczyć nawet
    małpę. Zresztą z tego co się orientuję, nikt z tych co kończą teraz
    informatykę na AGH nie pcha się do CA, no i łatwowiernych na staże w CA też
    raczej nie ma. Po prostu się nie opłaca bo na rynku są lepsze firmy. Z
    plusów: w firmie jest coraz więcej dziewczyn.

    Ocena firmy: 2006-03-22 13:52:20
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2003-2005
    Stanowisko: Lider grupy
[...]
    Opinia o firmie: Straszny chaos i spychologia. Projekty wykonywane sa na
    hura. Początkowo w ramach oszczędności do projektu przydzielana jest mała
    ilość osob, których obciążenie w pierwotnie projektplanie jest bardzo duze,
    wiec od początku wiadomo ze będzie bardzo ciężko. W momenci gdy zaczyna byc
    goraco, terminy uciekają a klient narzeka, rzucani sa do projtku osobnicy
    mający niewielkie doświadczenie, bez przygotowania rzucani sa na gleboka
    wode by sie mogli dopiero czegoś nauczyc. Oczywiście ich wkład jest
    niewielki. Nikłe szanse na podwyżki zależne nie od wkładu pracy lecz
    autoreklamy. Plusem jest dobra atmosfera i młody zespół. Generalnie świetna
    praca na początek. Można dostac odpowiedzialne stanowisko o jakie w innych
    firmach trudo, tutaj jednak chętnych brak, bo z 'awansem' nie płyną
    gratyfikacje , jedynie zwiększa się ilość pracy do wykonania.

    Ocena firmy: 2006-03-19 18:15:48
[...]
    Opinia o firmie: Wielki sz(pejo)pecjalisto wyrażający się o swoich kolegach
    "...kombinatorzy, lenie i cieniasy", może powiesz coś na swój temat jakie
    stanowisko piastujesz, co realizujesz i czym sie wykazałeś w tej firmie ? A
    może potrafisz tylko kłamać jak większość w tej firmie i oszukiwać swoich
    podwładnych ? Nie spotkałeś się, że w Twojej niby wyśmienitej firmie jest
    crack-owane oprogramowanie za tysiące dolarów ? - zalecane zresztą przez
    górę. Ciekaw jestem kiedy sprawdzą ten kołhoz pracy ? Czy potrafisz pokazać
    procentowo jaki jest udział dobrze zrealizowanych projektów, gdzie obyło się
    bez problemów ? A może mam Ci wymienić projekty, które ca zawaliło i po
    cichu umizgiwało do klienta, niektórzy Klienci sie nie zgodzili no i tak
    trzymać ? Czy propaganda siana w pracy Twoim zdaniem jest ok ? Czy jesteś
    vice-gnojem i uważasz się za super ważnego ? Idź do innej firmy najlepiej
    rodem z USA i ci pokażą jak się pracuje, jakie produkty się tworzy, jaka
    jest kultura pracy i nie gadaj bzdur. A może prezez zapłacił Ci za Twoją
    opinię i dostaniesz super premię ? Ca zaczyna być wielkim skupiskiem złomu,
    a ludzie, ktorzy odchodzą są zazwyczaj specjalistami i ca traci bardzo na
    tym, zatrudniając w to miejsce studentów spoza Krakowa i z uczelni
    wsizopochodnych.

    Ocena firmy: 2006-03-19 17:48:17
[...]
    Opinia o firmie: Nie rozumiem większości opinii. Produkty firmy są bardzo
    dobre, giełda i rynek wyceniają i oceniają firmę wyśmienicie. Na tym
    serwisie swoje opinie wypisują prawdopodobnie w większości kombinatorzy,
    lenie i cieniasy, którzy zazdroszczą swoim kolegom. Ja jestem bardzo
    zadowolony.

    Ocena firmy: 2006-03-19 16:30:33
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2000
[...]
    Opinia o firmie: Firma traktuje swoich ludzi jak ograniczonych debili. Od
    kiedy tam pracuję to pamiętam, że zawsze, na każdym kroku spotykało się
    głoszoną zewsząd propagandę. Prezes wciska kit w zależności od swoich
    aktualnych potrzeb na spotkaniach z załogą, dyrektorzy centrów wciskają kit
    swoim pracownikom żeby zmusić ich do cięższej pracy za marne wynagrodzenie
    itp. Z jednej strony wypisują propagandowe maile o rekordowych zyskach a z
    drugiej gdy przychodzi im rozmawiać o podwyżkach, mówią że nie ma pieniędzy.
    Obłuda i zakłamanie ..... Ostatnio się załamałem. Góra wymyśliła sposób
    walki z opinią (zresztą zgodną z prawdą) o tym, że w firmie nie ma szczebli
    awansu. Zamieściła opis kariery "psełdodyrektora" w gazetce pracowniczej
    (założę się, że w następnym numerze będzie kolejny... Przypomniały mi się
    czasy PRL'u i wywiady z przodownikami pracy). Myślę, że oni naprawdę mają
    nas za półgłówków, których można karmić takim chłamem, i którzy nie są w
    stanie pokojarzyć faktów i połkną każdą brednię. Ja wiem, że firma nie chcąc
    płacić takich pieniędzy jak firmy amerykańskie (na podobnych stanowiskach w
    tamtych firmach można zarobić o 40% więcej) musi wciskać kit. Ale litości -
    nie w taki brutalny sposób. Można to zrobić inteligentniej, no chyba że się
    mówi do ludzi prostych, którzy się w tym nie połapią. Jak jeszcze raz obrażą
    moją inteligencję to W końcu ja się na nich obrażę ;)

    Ocena firmy: 2006-03-19 16:01:47
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2001-2006
    Stanowisko: Lider grupy
[...]
    Opinia o firmie: Grupka zarządu i handlowców zjadająca kasę. Na dole
    studenci na umowe o dzieło po 800-1500 brutto. Wielka rotacja, brak
    odpowiedzialnosci i nadzoru. Wieczne projekty na wczoraj i przedwczoraj.
    Byle piłkarz w Cracovii dostaje w miesiac tyle co pracownik po 5 latach
    pracy. Ech ...

    Ocena firmy: 2006-03-15 22:28:31
[...]
    Opinia o firmie: W tej firmie nie mają co szukać specjaliści, przepraszam
    tych, którzy jeszcze tam pracują(jest ich już naprawdę mało). Każdy
    szanujący się specjalista (należy zdecydowanie odróżnić tych co są
    specjalistami, od tych co się uważają za specjalistów) ucieka co sił w
    nogach do konkurencji. Z każdym miesiącem jest coraz gorzej ze wszystkim,
    chwalą się że mają ogromne zyski, ale nie chwalą jaki soft jest produkowany
    (nie ma czym - to prawda;-)), soft już nie dla ludzi 3-go świata, tylko
    jeszcze dalej. Duża firma z kilkoma marnymi produktami, taka firma powinna
    posiadać szlagierowe produkty, a nie produkty rodem projektów studenckich
    realizowanych na zaliczenie, a czasami jeszcze gorszej jakości. Prezes
    zakochany w swoich maskotkach i niedostrzegający, że traci inteligencję i
    doświadczenie (sam kiedyś mówił "firma to ludzie", teraz już może swobodnie
    powiedzieć, że firma to studenci - ale w dużej mierze już nie studenci AGH),
    która po wyjściu z tego syfu nie wraca już nigdy. Uciekajcie dopóty
    jesteście jeszcze pełni sił i werwy fizycznej i umysłowej - potrafią zgnoić
    każdego, mówię o niektórych co i ich dyrektorach.

    Ocena firmy: 2006-03-15 22:10:51
[...]

    Ocena firmy: 2006-03-15 14:20:18
    Płeć: Kobieta
    Forma zatrudnienia: Umowa o dzieło
    Lata pracy: 2004-2006
    Stanowisko: specjalista
    Czy wynagrodzenie wypłacane jest zwykle w terminie: TAK
    Czy w terminie uiszczane są składki na ZUS: NIE
    Czy dostałeś kiedyś podwyżkę: NIE
[...]
    Czy bez problemu przyznawane są urlopy macierzyńskie?: NIE
    Czy praca jest interesująca?: NIE
    Czy jest dobra organizacja pracy?: NIE
    Czy jest dobra atmosfera w pracy?: NIE
    Czy projekty realizowane w firmie są ambitne, rozwojowe?: NIE

    Ocena firmy: 2006-03-14 11:30:48
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o dzieło
    Lata pracy: 2004-2005
    Stanowisko: Młodszy pracownik
[...]
    Opinia o firmie: Chujozia na maxa, trzeba stamtąd spier...., ihaaa....

    Ocena firmy: 2006-03-14 11:22:09
[...]
    Opinia o firmie: Specjaliści absolutnie nie doceniani, za to
    pseudomanagerowie wespół z wdrożeniowcami nieumiejącymi Oracla pod Solarisem
    postawić zbierają wszystie premie. Filipiak woli ładować nadwyżki finansowe
    w Cracovię i ostanio w hokeistów niż dać premię czy podwyżkę specjalistom
    którzy pracują na jego maskotki i zabawki, nie wspominam o nadgodzinach bo
    nie ma o czym. Krakowski żydowski spryt zarządu pozwala jednak na wciskanie
    niedziałających systemów za miliony dolarów krajom 3-ego świata, wiadomo w
    Europie nikt takiego szajsu nawet za darmo nie weźmie chociaż znajdą się
    frajerzy którzy się skuszą na kolorowe broszury. Cóż taka polityka firmy...
    Podsumwując: zdobyć doświadczenie, popracoawać max dwa lata i spier.....
    póki psycha cała.

    Ocena firmy: 2006-03-14 10:57:10
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2005-2006
[...]

    Ocena firmy: 2006-03-14 10:44:53
[...]
    Opinia o firmie: informatyczna "Biedronka" - taka opinia powinna wszystko
    wyjaśniać

    Ocena firmy: 2006-03-14 10:40:26
[...]

    Ocena firmy: 2006-03-11 22:51:50
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 1997-2006
[...]
    Opinia o firmie: Chujnia.

    Ocena firmy: 2006-03-11 22:26:26
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2001-2004
[...]
    Opinia o firmie: Wspaniała firma, pracowało mi się świetnie, byłem
    programistą w produkcji. Fajni ludzie i ciekawe projekty. Nie zauważyłem
    żadnych mankamentow odnośnie zarządzania czy organizacji, zawsze były na
    rozsądnym poziomie. Jedyne, czego żałuję to własnych błędow - teraz niektore
    rzeczy zrobilbym lepiej.

    Ocena firmy: 2006-03-10 07:09:30
[...]
    Opinia o firmie: Faktycznie, sporo studentow pracujacych na umowe o dzielo
    (co tu gadać, sam bym tak chciał). Z przywilejow - zajecia sportowe.

    Ocena firmy: 2006-03-08 12:14:03
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 1997-2000
[...]
    Opinia o firmie: Grupa kapt. jest b. duża i dlatego zróżnicowana. Od
    szcześcia zależy czy trafi się do dobrego zespołu czy złego. Ja trafiłem do
    b. złego. Zachowania 3 współpracowników i szefa działu było dla mnie
    nieakceptowalne i ostatecznie przyczyną zmiany pracy. Szybki rozrost firmy
    odbił się b. negatywnie na organizacji pracy.

    Ocena firmy: 2006-03-07 23:44:29
[...]
    Opinia o firmie: smieszna firma

    Ocena firmy: 2006-03-07 21:33:15
    Płeć: Kobieta
[...]
    Opinia o firmie: Świetna atmosfera wśród równych sobie pracowników, niestety
    schody zaczynają się już od stopnia wyżej i postępują "wraz z ilością
    schodów ;)" Dobrze wygląda w CV, oczywiście jeżeli sam odejdziesz przed tym
    jak oni zechcą zwolnić ciebie - co akurat jest na porządku dziennym - z taką
    rotacją i zastraszniem pracowników zwolnieniami nie spotkałam się w zadnej
    innej firmie. No więc chłopcy i dziewczęta GOOD LUCK

    Ocena firmy: 2006-03-07 11:26:39
[...]
    Opinia o firmie: Firma dobra na początek, niestety ponieważ firma nie
    inwestuje w pracowników w dłuższym okresie czasu, również nie ma sensu w nią
    inwetować swojego czasu. minusy: - płace śrenio 30% - 40 % niższe niż na
    porównywanych stanowiskach w innych firmach, - praktycznie brak szkoleń. -
    problemy z wykożystaniem urlopu, - praca często stresująca, - zdaża sie
    wiele nadgodzin które nie są płatne - niejasne zasady przyznawania premi, -
    brak planowania kariery pracownika, wrażanie bycia wykożystywanym które
    pojawia się po pewnym czasie. plusy: - sympatyczni ludzie, miła atmosfera
    "po godzinach" - ciekawa praca w kontekście technologii i wyjazdów
    zagranicznych, - możliwość zdobycia doświadczenia, dobra pozycja w CV (
    pracownik który przepracował parę lat w CA poradzi sobie chyba wszędzie )

    Ocena firmy: 2006-03-05 23:31:55
[...]
    Opinia o firmie: Chaos, brak perspektyw, wykorzystywanie. Absurdalny system
    premiowania handlowców. Na osłodę - fajni współpracownicy szeregowi.

    Ocena firmy: 2006-03-01 16:22:44
[...]
    Opinia o firmie: Firme polecam studentom i absolwentom bez zadnego
    doswiadczenia. Generalnie w firmie trzeba o wszystko walczyc.

    Ocena firmy: 2006-02-27 10:16:28
[...]
    Opinia o firmie: szkoda słów, karierę zawodową robią tam wyłącznie cwaniaki,
    którzy potrafią okradać swoich współpracowników i podwładnych, potrafią
    najmniej z całego zespołu, za to znakomicie się promują. Spychologia i
    preparowanie dupochronów. Połowa firmy obija się przez pół dniówki, reszta
    haruje 12 godzin na dobę - wynagrodzenie jest odwrotnie proporcjonalne.
    Handlowcy żyją na koszt firmy (samochody, paliwo, hotele, kolacje w
    restauracjach) a produkcja i wdrożenie zarabiają najmniej i nie mają co
    liczyć na dodatkowe gratyfikacje. Projekty na ogół są zawalane, rzadko kto
    wie, o co w ogóle chodzi w tej robocie. Kierownik projektu czasem ma
    mniejszą wiedzę, niż ten, kim ma kierować, żenada. Na porządku dziennym jest
    straszenie, szantaż i grożenie zwolnieniem, bo na twoje miejsce jest 100
    innych (nic to, że o niższych kwalifikacjach). Trzymać się z daleka od tej
    firmy

    Ocena firmy: 2006-02-24 09:38:53
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2003
[...]

    Ocena firmy: 2006-02-22 01:23:06
[...]
    Opinia o firmie: Bardzo wielki bałagan, bardzo niejasny system wynagrodzeń,
    projekty w większości marnej jakości. Często zdarzają się w działach
    donosiciele (kapusie, są motywowani poprzez premie - fakty z życia wzięte).
    Prezes to cham, wyznaje kilka zasad "1. student wszystko zrobi za marne
    grosze, 2. jeśli się nie podoba to wypierdalać" - sądze, że nie przystoi
    człowiekowi z tytułem profa w ten sposób się wypowiadać i zachowywać,
    zapewne opuszczał zajęcia dodatkowe z kultury na studiach, możliwe, że w
    czasach socjalizmu nie było takich ;-). Specjaliści nie mają tutaj miejsca
    dla siebie, no chyba, że sa wygadani i pchają się jak w rządzie RP. Kadra
    managerska? - comarch nie posiada takiej. Są za to bajkopisarze, uznający
    się za wielkich specjalistów, kit mogą wciskać tylko ludiom nie mającym z
    informatyką nic wpólnego - mówię tutaj o handlowcach i konsultantach.
    Atmosfera w zależności od działu - zazwyczaj fajna, czasami trzeba uważać na
    kapusiów - jak się nie posiada wiedzy, trzeba na zycie jakoś zarobić. Była
    to fajna firma, szkoda, że w czasie przesżłym, za niedługo, a może już w
    chwili obecnej na programistów będą zatrudniać historyków. Ostatnia anegdota
    to wypowiedź prezesa, że w Krakowie nie ma już specjalistów i nowe centra
    muszą być tworzone w innym miastach - ja sprostuje, nie ma specjalistów
    "jeleniów", albo jest ich coraz mniej i tak trzymać. Jeśli chcecie pracować
    w dobrej firmie o ugruntowanej pozycji, chcecie tworzyć dobre projekty z
    dobrą strukturą techniczną i zapleczem to osobiście odradzam i nie ja sam,
    łącznie ze swoimi znajomymi, którzy podobnie jak ja wynieśli się już z tego
    obozu pracy dla informatyków.

    Ocena firmy: 2006-02-21 23:56:27
[...]
    Opinia o firmie: Firma zasluguje na ocene db+. Podsumowujac jak na
    pracodawce ze 100% kapitalem polskim nie jest zle, ale bynajmniej nie jest
    cudownie. Oczywiscie firma slabiej wypada w porownaniu z pracodawcami
    zagranicznymi szczegolnie z anglosaskim stylem kultury firmowej. Duzym
    mankamentem jest spora rotacja, ktora przy silnym rozroscie organizacji
    powoduje powstawanie chaosu. Niewatpliwie przyczyna tego stanu jest zle
    prowadzona polityka kadrowo placowa, brak jasnego systemu wynagrodzen,
    systemu oceny pracowniczej, ktory pozwalalby wiekszosci pracownikow realnie
    zobaczyc jak sa wyceniani, a nie czasami probowac zmiany pracy "na czuja".
    System plac powinien byc bardziej splaszczony, gdyz niestety olbrzymie
    roznice pomiedzy "gorka a dolem" rodza u wielu pracowniow frustracje a nie
    motywuja do ciezszej pracy. System premiowy powinien miec wprowadzone
    zmiany - dokladnie okreslonymi widelkami, ile moze kierownik zatrzymac dla
    siebie a ile powinien "odpalic" pracownikom. Podsumowujac rozsadnie
    poprowadzona polityka kadrowo-placowa moze stanowic panaceum na wiekszosc
    obecnych bolaczek firmy. Spadek rotacji zwieszy efektywnosc organizacji oraz
    ograniczy poczucie sporego chaosu, ktory zawsze sie pojawia w momencie
    intensywnego wzrostu firmy.

    Ocena firmy: 2006-02-15 18:57:46
[...]

    Ocena firmy: 2006-02-15 12:42:03
    Płeć: Kobieta
    Forma zatrudnienia: Kontrakt
    Lata pracy: 2001-2005
[...]
    Opinia o firmie: Pracowalam w firmie przez ponad cztery lata na stanowisku
    poniekąd administracyjnym. Moja odpowiedzialność za rzeczy które robiłam
    była duża. Nie powinnam była narzekań na pensję, choć o premie trzeba bylo
    sie ostro dopraszać i zawsze w takich sytuacjach człowiek czuł sie jakby
    błagał i dostawał jakieś pieniądze czy to z litości czy okradając biednego
    handlowca za którego odwalało sie zazwyczaj sporą część roboty. Nie chcę
    zagłębiać się w szczegóły działania i organizacji całej firmy, ale pragnę
    sptwierdzić następujące bezsprzeczne fakty: 1. Profesjonalne zarządzanie
    zespołami i budowanie zespołów leży, brak dobrych menagerów - wygrywa i
    promowane jest donosicielstwo, a zwlaszcza bezczelność, nie poparta wcale
    podstawami merytorycznymi; Szeroko rozpowszechniona niezdrowa konkurencja w
    zespolach, nawet miedzy zwierzchnikami a podwladnymi! 2. Kwitnie praktyka
    zwalania odpowiedzialnosci - tzw. dupochron na porządku dziennym + zasada że
    jeśli ty masz na kogo zwalić winę za błędy to jest ok, nie ważne że firma
    lub ktos inny może mieć problem, króluje ochrona wlasnego wizerunku; 3. Prak
    pozytywnej motywacji do pracy, nie mówiąc o pochwale. Motywuje sie ludzi
    negatywnie poprzez tałe uświadamianie że nikt nie jest niezastąpiony, a w
    razie sukcesu zawsze pojawia się "znikąd" powód do skarcenia (jak mniemam w
    celu zbalansowania nazbyt dobrego wizerunku danej osoby). 4. Kompletnie
    niejasne zasady promowania pracowników, aczkolwiek bynajmniej nie oparte o
    podstawy merytoryczne. 5. W sytuacjach podbramkowych lub problematycznych -
    brak jasnego i klarownego sposobu zalatwiania/wyjaśniania zaistnialych
    problemów. Uciekanie zwierzchników przed koniecznoscia tlumaczenia
    podwladnym czegololwiek. W to miejsce decyzje podejmowane są "za plecami"
    najżywiej zainteresowanych i bez ich udzialu ani mozliwosci wytlumaczenia
    sie. 6. dobrze widziane jest podlizywanie sie :) 7. itp, itp..... Miejsca
    szkoda. No ale za to atmosfera dobra. Tyle ze najciekawsi ludzie zbyt szybko
    ... odchodzą.

    Ocena firmy: 2006-02-15 11:24:11
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o dzieło
    Lata pracy: 2005-2006
    Stanowisko: Stażysta
[...]
    Opinia o firmie: Trafiłem tu na staż wakacyjny w ramach studiów i jak dotąd
    pracuję. Płaca jest raczej marna, ale nie to jest dla mnie najważniejsze (na
    chwilę obecną). Trafiłem do działu testów... jako developer. Atmosfera jest
    fajna, aczkolwiek wszyscy tutaj straszliwie zajęci i ciężko pogadać.
    Szefostwo nie ma czasu, aby kontrolować rozwój mojego projektu, trzeba się
    czasem mocno dobijać, żeby się zainteresowali czy wszystko idzie w dobrym
    kierunku. Więc niespecjalnie się dobijam, bo dzięki temu mam luz. Ponieważ
    godzę obowiązki na uczelni z pracą, nie zawsze udaje mi się wypracować 3/5
    etatu, ale nikt mi nie robi z tego tytułu problemów. Nie planuję tu zostawać
    na dłużej, traktuję tę pracę jako dodatkowe doświadczenie i rozgrzewkę przed
    zatrudnieniem docelowym i do takich celów praca tutaj jest super. Nie
    wypowiadam się o solidności kierownictwa szczebla wyższego niż kierownik
    centrum, ale na pewno do kitu jest serwis wewnętrzny, pewnie tam mają pracę
    w głębokim poważaniu. Co do organizacji pracy w centrum, albo trafiłem na
    okres przejściowy (zmiana na stanowiskach kierowniczych), albo ten okres
    przejściowy jest stanem permanentnym.

    Ocena firmy: 2006-02-15 09:01:17
[...]

    Ocena firmy: 2006-02-14 18:08:02
[...]
    Opinia o firmie: praca ogolnie OK, bywa interesujaca, rozwojowa oraz
    ambitna. minusami sa na pewno: brak sensownej polityki kadrowo-placowej
    (czytaj: podwyzka tylko jak rzucisz papierami lub oferta od konkurencji),
    problemy z urlopami (ale tez do przejscia) slaba organizacja pracy rowniez,
    (ale tu bym nie przesadzal, bo jak ktos ma wyzsze wyksztalcenie i nie
    potrafi sie w tym znalezc to tez o nim jakos swiadczy...). na pewno troche
    zalezy od tego gdzie sie wpadnie...

    Ocena firmy: 2006-02-14 10:29:03
[...]

    Ocena firmy: 2006-02-12 18:06:20
[...]
    Opinia o firmie: Firma niszczona od wewnątrz przez kierownictwo wyższego
    szczebla - sposób działania: zdobyć kontrakt, zgranąć premię - jak najwięcej
    jak najszybciej byle się tylko nachapać - dzięki temu produkcja i wdrożenie
    nie ma szans się wyrobić i sfrustrowani ludzie odchodzą. Do nagminnych
    zwyczajów należy łamanie prawa praca - zatrudnianie studentów na podstawie
    umowy o dzieło i wymaganie świadczenia pracy - w określonym miejscu i
    kontrolowanych godzinach; niewypłacanie nadgodzin; niechętnie przyznawane
    urlopy; wysyłanie w długoterminowe delegacje - tzw zsyłki. Zaczyna też
    zbierać skutki fatalna polityka kadrowa - zwalnianie doświadczonych ludzi i
    zatrudnianie w ich miejsce studentów - comarch cierpi na brak kadr a
    najlepsi studenci omijają z daleko CA. Do największych plusów pracy należy
    atmosfera - znakomita większość pracowników produkcji i część wdrożenia ma
    robotę głęboko w dupie (słusznie zresztą).

    Ocena firmy: 2006-02-11 14:14:43
    Opinia o firmie: Zgadzam się z poprzednikiem - cenzura postępuje. Hydepark
    zlikwidowali po tym, jak ktoś wysłał tego linka -
    http://dobreprogramy.com/index.php?dz=15&n=3245#kome
    ntarz z dopiskiem -
    'najlepszy jest trzeci komentarz:)' ("Tez znam osoby, ktore tam pracuja i
    wszystkie maja na ta firme jedno okreslenie: oboz pracy comarch...") Chyba
    nic więcej nie trzeba dodawać.

    Ocena firmy: 2006-02-10 18:57:12
[...]
    Opinia o firmie: To nie ta sama firma co 5 lat temu jak tu przychodziłem.
    Wraz z rozrostem firmy wkradł się chaos i bałagan. Ciąga rotacja ludzi i
    miejsc pracy. Ścieżki kariery zmieniają się co roku (totalnie) a w sumie i
    tak pozostają tylko na papierze. Podwyżki dostają tylko ci którzy się głośno
    o to upominają i grożą odejściem. Dobrzy pracownicy, nie umiejący się bić o
    swoje pracują za grosze. Jeśli nie lubisz się wykłucać o pieniądze to omijaj
    tą firmę z daleka. Strasznie dużo kredytów pozaciąganych na dziesiątki lat
    na budowę nowych budynków i nie tylko. Przez długie kolejne lata firma
    będzie je musiała spłacać - nie ma co liczyć na podwyżki. Dodatkowo
    stosunkowo słaba pozycja firmy na rynku sprawia, że firmę po prostu nie
    będzie w najbliższych latach stać na premiowanie dobrych pracowników.
    Obecnie firma ma problem z zatrudnianiem nowych osób. Nikt dobry się tu nie
    zgłasza. W związku z tym, że firma potrzebuje ludzi to przyjmie każdego.
    Jeśli nie masz wykształcenia informatycznego i doświadczenia lub jesteś za
    słaby merytorycznie żeby się zatrudnic w innych dobrych firmach to możesz tu
    przyjść. Przyjmą każdego. Nabierzesz doświadczenia, nauczysz się i za kilka
    lat możesz zbierać z tego profity w innych firmach. Plusem jest to, że można
    zmieniać działy jak się jest sprytnym i okradać firmę z wiedzy w różnych
    obszarach technologicznych. Należy jednak unikać działów typu serwis (tu nie
    nauczycie się nic tylko was wykrzystają a potem zwolnią lub obniżą pensję i
    zagonią do jeszcze podlejszej roboty) Jeśli chcesz tu zrobić karierę to
    musisz być dobrym cwaniakiem, umieć zrzucac robotę na innych - jak to umiesz
    to przychodz. Jeśli jesteś lub chcesz być dobrym informatykiem i chcesz
    znaleźć pracę na dłuższy czas rozwijając się merytorycznie to omijaj tą
    firmę z daleka - po prostu się nie opłaca - szkoda czasu. Techniczni goście
    nie mają szans na awans - tutaj tacy się nie liczą. Gdzie indziej zarobisz
    dużo lepiej i będziesz miał fajniejsza pracę a co najważniejsze szanse
    rozwoju i kariery. Z moich znajomych w Krakowie najwięcej dobrych osób po
    studiach idzie do Sabre, IBM i Motorola. Polityka premiowania promuje tylko
    gości "biznesowych". Prawdziwe premie dostają sprzedawcy i konsultanci.
    Produkcja praktycznie nie dostaje nic. Większe pieniądze dostają
    vice-prezesi i kierownicy centrów. Ci ostatni musza w zamian za to szukać
    łosi i jeleni którzy za marne pieniądze odwalą robotę. Firma nie chcąc
    tracić dobrych murzynów od roboty rozsiewa propagandę jakie to ryzykowne
    jest przejście do innych firm (ponoć nie ma powrotu ;). W praktyce do firm
    typu Sabre, Motorola działających już od kilku dobrych lat odchodzi masa
    osób natomiast z tamtąd nie przychodzi nikt....- ale tego się w firmie nie
    mówi. Firma ratuje się zatrudniając studentów. Ostatnio firma wymyśliła jak
    zatrzymać łosi którzy już długo pracują i zaczynają się domyślać że są
    wykorzystywani. Wymyśliła nową strukturę wprowadzając tzw.subcentra i biura,
    których teraz w firmie jest całe mnóstwo. Teraz każdy taki pracownik ma
    swoje subcentrum/biuro w którym pracuje jako "dyrektor" (tylko z nazwy) i
    dyrektoruje kilku zielonym studentom. Teraz tacy "dyrektorzy" mniej
    narzekają bo sami mają kogo powykorzystywać. Normą jest, że taki gość
    zagarnia większość premii przeznaczonej dla całego zespołu i mówi tym
    zielonym pod nim że to "góra" nic nie dała. Część dobrych pracowników radzi
    sobie dorabiając na boku dzięki elastycznemu czasowi pracy - niestety
    ostatnio firma wprowadziła karty rejestrujące czas pracy.

    Ocena firmy: 2006-02-09 09:16:09
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2000-2006
    Stanowisko: Lider grupy
[...]
    Opinia o firmie: 1. Podwyzke mozna wywalczyc jedynie szantazem, ew.
    rzuceniem papierami(kolega sie zwolnil, co mial jechac na wdrozenie, wiec ja
    jade i tym razem zlozone wiele miesiecy temu podanie zostaje rozpatrzone);
    Dyr. Sektora do ktorego najpierw trafiaja podania ,zawsze moze powiedziec
    "prof. JF nie zaakceptowal twojej podwyzkim", a w rezultacie nie wiesz jak
    jest naprawde... 2. Sciezki kariery ? To fikcja i PR na stronach WWW,
    calkowity brak pokrycia w rzeczywistosci. Mozna pracowac 6 lat i nie zostac
    kierownikiem ,a mozna zostac od razu przyjetym i pojechac jako kier. na
    wdrozenie (bo akurat zna sie jezyk np. hindu) - co kogo obchodzi
    doswiadczenie 3. Na wdrozenia wysyla sie calkowicie zielonych, bez
    przygotowania ludzi, nie nadajacych sie do tego 4. Stanowisko kier. proj. sa
    b. nisko oplacane (1k-2k wiecej) a pracy 2x tyle i odpowiedzialnosc ogromna
    5. Kierownicy czesto oszukuja czlonkow zespolu proj. arbitralnie przyznajac
    sobie 50% premii pod stolem, a oczekuja sami cudow...(sa wyjatki) 6.
    Sprzedawcy sprzedaja wirtualne funkcjonalnosci ktorych nie ma nawet w
    planach produkcji...obsuwy w terminach - wina wdrozen 7. Sprzedawcy nie chca
    dzielic sie premiami, ktore sobie wywalczyli wdrozeniowcy (change requesty);
    niektorzy klienci mowia wprost: "przyslijcie kogos do nas , ale nie pana B."
    8. Firma jest jak PiS, cenzura podstepuje: ostatnio zlikwidowali liste wewn.
    Hyde_Park celem oczywiscie "usprawnienia komunikacji w firmie".

    Ocena firmy: 2006-02-09 08:41:43
[...]
    Opinia o firmie: Polityka premiowania jest totalnie nieczytelna i nie ma
    żadnej kontroli. Jeszcze kilka spraw ... . Fajne CV, ale raczej szukam
    nowego pracodawcy.

    Ocena firmy: 2006-02-08 14:37:37
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa zlecenie
    Lata pracy: 1999-2001
[...]
    Opinia o firmie: Główne hasło Prezesa: "Jak się komuś nie podoba to może
    wypierdalać"

    Ocena firmy: 2006-02-07 21:35:18
[...]
    Opinia o firmie: Wszystko zalezy od dzialu.

    Ocena firmy: 2006-02-07 13:15:48
[...]
    Opinia o firmie: Obowiązuje prawo Janusza Filipiaka:"Każdy pracownik może
    być zastąpiony skończoną liczbą studentów."

    Ocena firmy: 2006-02-06 12:57:58
[...]

    Ocena firmy: 2006-02-03 16:22:55
[...]
    Opinia o firmie: Dobry dla studentow ;-)

    Ocena firmy: 2006-02-03 11:14:35
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2000-2006
    Stanowisko: kierownik
[...]

    Ocena firmy: 2006-02-02 21:13:47
[...]
    Opinia o firmie: Warunki pracy zależą od sektora w którym się jest. W
    sektorze usług jest niezła jazda jeśli chodzi o ilość pracy, ale częste są
    też premie, a i podstawowa płaca jest satysfakcjonująca. Ze względu na ilość
    zleceń ludzie są przerzucani pomiędzy projektami - ogólnie, organizacja
    pracy pozostawia wiele do życzenia. Mimo wszystko, jest lepiej niż gorzej :)

    Ocena firmy: 2006-02-02 20:43:15
[...]
    Opinia o firmie: Dobre miejsce dla studenta żeby się szybko coś nauczyć bo
    rąk do pracy zawsze tam brakuje i nawet nic nie umiejąc dostaje się od razu
    dość ambitne zadania. A na dłuższą mete taka praca jest męcząca - jedyne co
    się w firmie tak na prawde liczy to zysk.

    Ocena firmy: 2006-02-02 16:08:56
[...]
    Opinia o firmie: Pracodawca idealny dla studenta. Kadry wyzszego szczebla
    bez totalnej wiedzy o tym co sie dzieje na nizej. Totalnie niejasny system
    premiowania i awansu. Nierealne terminy, startowanie w bezsensownych
    przetargach, oklamywanie klientow, rotacja stanowisk na porzadku dziennym.
    Sprzedawanie nie istniejacych systemow tez sie zdarzalo. Sprzedaz ponad
    wszystko, zero organizacji.

    Ocena firmy: 2006-02-02 16:06:10
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o dzieło
    Lata pracy: 2003-2004
[...]
    Opinia o firmie: W firmie panuje opinia, ze kazdego pracownika mozna
    zastapic kilkoma studentami, takze jezel sie nie podoba to wynocha.

    Ocena firmy: 2006-02-02 16:00:32
    Płeć: Kobieta
[...]
    Opinia o firmie: Ja akurat bylam w tym "gorszym" dziale u "gorszego" szefa.
    W momencie jak doszlam do zespolu projekt juz byl mocno opozniony (to byl
    prawie jego poczatek). Wszyscy biegali jak zwariowani, atmosfera straszna.
    Studentow nie zatrudniano na umowy o prace, nie mialam zadnych swiadczen.
    Pensja wcale nie byla zadowalajaca. Management tragiczny. Nie bylo szkolen,
    wszystkiego sie trzeba bylo uczyc samemu, a jak powiedzialam "o co chodzi?"
    jak dostalam temat mojego zadania, to szef mi odpowiedzial: ja nie mam czasu
    ci tego tlumaczyc. Testerzy byli na szczescie w miare pomocni i koledzy z
    roku. Moze sie cos zmienilo do dzis, ale wtedy bylo nie za fajnie i ucieklam
    po pewnym czasie, bo mialam po prostu dosc. Wiekszosc studentow, ktorzy ze
    mna tam byli nie wytrzymala roku w tej firmie :)

    Ocena firmy: 2006-01-31 14:12:41
[...]
    Opinia o firmie: Grupa trzymająca władze czyli vice-prezesi i kierownicy
    centrów wysysaja całe pieniądze dla siebie. Nie sa zainteresowani rozwojem
    firmy tylko trzymaniem status-quo układu (procent od rentownosci plus
    awansowanie ludzi slabych zeby nie czuli oddechu na plecach).Prezes w ogole
    nie orientuje sie w sytuacji i szuka oszczednosci w .. funduszach socjalnych
    i w sprzedaży starych samochodów:). Zarządzanie ludzmi jest fatalne bo
    działa zasada kolesiostwa i promowania "talking heads". Generalnie firma
    jest przechowalnia ksiegowych, ekonomistów i bandy cwaniaczków robiących tu
    swoje interesy, bo specjalisci juz dawno sie pozwalniali.

    Ocena firmy: 2006-01-30 09:43:18
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2000-2005
    Stanowisko: kierownik
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-30 08:19:30
[...]
    Opinia o firmie: Kuźnia kadr... ale dla innych firm ;-) Dobry wpis do CV,
    ale nie firma, w której chce się pracować przez wiecej niz 5 lat.

    Ocena firmy: 2006-01-29 10:52:55
[...]
    Opinia o firmie: Tylko Chuck Norris potrafi wytrzymać w Comarchu

    Ocena firmy: 2006-01-27 17:02:29
    Płeć: Kobieta
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-27 16:27:24
    Płeć: Kobieta
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-27 15:28:11
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-27 13:36:08
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 1999-2006
[...]
    Opinia o firmie: Pierwsze kilka lat ok, potem coraz gorzej. Dryfowanie i
    strata czasu, brak rozwoju. Firma nie chce doksztalcac pracownikow,
    oszczedzaja na czym sie da. Po osiagnieciu pewnego pulapu, raczej nie ma
    szans na cos wiecej. Oczywiscie jednostkom sie to udaje, ale zdecydowana
    wiekszosc to tylko malutkie trybiki w wielkiej machinie, ktora toczy sie
    sila rozpedu. jak juz ktos pisal, nacisk jest na sprzedaz, nie wazne ze
    projekt z gory jest skazany na niepowodzeniei nierentowny, grunt zeby
    sprzdac i zeby sprzedawca dostal premie. To jest chore, ze sprzedawca
    dostaje premie zaraz po wcisnieciu kontraktu i potem raczki umywa. Gdyby
    mial premie za faktury, to by inaczej spiewali. Generalnie panuje ogolnie
    znana zasada "jak sie nie podoba to wyp%$#@&". I tak tez wlasnie robie:)

    Ocena firmy: 2006-01-24 17:25:01
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-20 10:44:46
[...]
    Opinia o firmie: Być może jest to kwestia działu i grupy (jednen z
    najstarszych działów firmy), ale pracuje mi się w tej firmie BARDZO FAJNIE.
    Nie narzekam na płacę ani na premie. Szefa mam sympatycznego, zdecydowanego
    i o bardzo dobrych kwalifikacjach. Koledzy z grupy (i wszyscy z całego
    piętra) są bardzo otwarci, serdeczni i pomocni. Owszem, może trochę dużo
    jest roboty, ale za to w końcu mi płacą. Być może w innych cześciach firmy
    nie jest tak różowo, jednak osobiście mam o tej firmie jak najlepsze zdanie
    (no może poza niektórymi ludźmi z serwisu wewnętrznego).

    Ocena firmy: 2006-01-20 02:40:38
[...]
    Opinia o firmie: Firma jest bardzo złozona ze względu na to iz jest to grupa
    kapitałowa złozona z róznych de facto byłych firm. Dla pracowników
    przejętego niedawno CDN organizacja pracy w Comarch była niezłym szokiem
    (niekorzystnym). Wielu dobrych specjalistów odeszło, a co za tym idzie
    działy, które wymagają pracy osób doświadczonych (nie studentów na których
    się stawia)mocno ucierpiały - praca po 15 godzin, w weekendy, za które
    oczywiście nikt nie płaci. Cierpią też na tym klienci, u których czasem
    wszystko się sypie, a którym nie jesteśmy w stanie pomóc ze względu na
    ograniczone zasoby ludzkie!! (paranoja w tak dużej firmie). Zarządzanie jest
    fatalne - chociazby flotą pojazdów. Są pracownicy, którzy ze względu na
    stanowisko mają auto do dyspozycji stojące zawsze pod firmą, gdy w tym samym
    czasie 7 osobowy dział przebywający non stop w trasie ma do dyspozycji 2
    auta!!. Oczywiście obiecuje się poprawę - z której wynika, że na papierze
    zostaje przypisany do kosztów działu samochód, którym tak naprawdę jeździ
    jakiś zaprzyjaźniony kierownik. Kiepska też jest współpraca pomiędzy
    działami wewnątrz firmy. Chodzi tu zwłaszcza o obsługę tzw. serwisu
    wewnętrznego - to cos jak wzywanie hydraulika ze spółdzielni mieszkaniowej w
    latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Jak zauważono w poprzednich
    komentarzach, coraz więcej cięć pojawia się w dodatkach socjalnych (teatr,
    siłownia, basen, itp..). Całość rekompensuje jednak bardzo dobra atmosfera w
    zespołach od szeregowych pracowników po kierownictwo średniego szczebla (co
    poniektórzy członkowie zarządu wogóle nie maja pojęcia co dzieje się w
    firmie), dobra - pozioma organizacja pracy (na poziomie zespołów), ciekawe
    projekty, w których się uczestniczy i mimo wszystko nienajgorsze zarobki.
    Odnosze jednak wrażenie, że współpraca zespołu, w którym przyszło mi
    pracować została zbudowana nie w Comarch tylko w firmie, która CA po prostu
    zakupił.

    Ocena firmy: 2006-01-19 13:48:57
[...]
    Opinia o firmie: The company has too many contracts and not enought
    employees. Especialy employees with experiences fast leave because of
    several reasons. First one is lack of time to finish tasks caused by lack of
    experienced employees and not enought experienced young employees (these are
    often assigned to project without any preparation). Such approach also
    doesn't introduces the company in bright light and the result are often
    delays of projects. On the other hand, internal organization (support) is
    developped on high level and the structure works good enought so that there
    is close connection between all teams on all levels
    (implementation,suppport...). Anyhow also this cooperation lacks of
    employees and thus from time to time it causes difficulties during problem
    solution. More pressure should be put on employees in the matter of
    education (trainings) and also more time is needed for that.

    Ocena firmy: 2006-01-16 19:08:02
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 1999-2006
    Stanowisko: dyrektor
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-16 12:13:44
[...]
    Opinia o firmie: Wszystko zalezy od tego do jakiego dzialu sie trafi-przy
    czym trafia sie tam gdzie akurat kogos potrzebuja, nie patrzac na
    kwalifikacje. Brak kadry menadzerskiej z w^3asciwym wyksztalceniem i
    doswiadczeniem powduje totalny chaos i brak schematow postepowania
    potrzebnych dla tak duzej organizacji. Nie ma zadnych wytycznych dla nowego
    pracownika,do wszystkiego trzeba dochodzic samemu. O ile poczatkowo mozna
    sie czgos nauczyc o tyle po pewnym czasie praca staje sie monotonna.
    Elastycznosc pracy - owszem mozna pracowac powiedzmy na 3/5 lub 4/5 etatu
    ale z punktu widzenia kierownika taki pracownik jest nieefektywny i nie
    zasluguje na podwyzke. Zasady premiowania sa niejasne. Jedyna pozytywna
    rzecz dla osob nie zwiazanych z krajem to mozliwosc uczestniczenia we
    wdrozeniach trwajacych od 3 miesiecy do 2 lat w Ameryce Srodkowej czy gdzies
    w Europie,platne troche lepiej.

    Ocena firmy: 2006-01-16 11:59:17
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 1997
    Stanowisko: kierownik
[...]
    Opinia o firmie: Wszystko zależy od tego, na czym Ci zależy. Firma jest
    bardzo zróżnicowana - tak bardzo, jak zróżnicowani są ludzie, którzy w niej
    pracują. Dotyczy to zarówno szefów jak i pracowników szeregowych. Natomiast
    jest to z całą pewnością firma, w której jeśli chcesz awansować, to możesz.
    To naprawdę w dużej mierze zależy od Ciebie. To samo dotyczy organizacji
    pracy. Są tacy, którzy na nią narzekają (zawsze można coś poprawić), są
    tacy, którzy ją zmieniają. Chcąc nie narzekać najlepiej wziąć sprawy w swoje
    ręce i próbować poprawiać. Nie od razu Kraków zbudowano. Trudno, żeby firma
    jednak duzo młodsza od znanych międzynarodowych korporacji dopracowała się
    kultury i organizacji w czasie 5 razy krótszym niż oni. Podsumowując: Moja
    opinia (mimo wszystkich znanych problemów) jest jednak pozytywna.

    Ocena firmy: 2006-01-16 11:55:45
    Płeć: Kobieta
[...]
    Opinia o firmie: oszczędzę sobie:P

    Ocena firmy: 2006-01-16 11:46:19
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-12 16:40:54
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa zlecenie
    Lata pracy: 2002-2006
    Stanowisko: Młodszy pracownik
    Czy wynagrodzenie wypłacane jest zwykle w terminie: NIE
[...]
    Opinia o firmie: Firma nie szanuje pracownika, nie stara się go zatrzymać,
    nie ma wyraźnego systemu motywacyjnego. Uważam że praca tutaj jest dobra dla
    studenta który chce się czegoś nauczyć a potem i tak się zatrudni gdzie
    indziej...

    Ocena firmy: 2006-01-12 16:35:32
    Płeć: Kobieta
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 1996-2002
    Stanowisko: kierownik
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-12 16:33:55
    Płeć: Kobieta
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 1997-2001
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-12 16:28:14
[...]
    Opinia o firmie: Osoby odpowiedzialne za jakąś grupe ludzi nie mają
    zielonego pojęcia zarządzaniu swoim zespołem. Brak im cech przywódczych,
    posiadają niski poziom inteligencji emocjonalnej. Kolejna ważną sprawą jest
    brak strategii działania na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej
    firmy, począwszy od managment-u. Kierownicy nie są creatorami businessu, a
    jedynie jego pasywnymi uczestnikami.

    Ocena firmy: 2006-01-04 09:59:50
[...]

    Ocena firmy: 2006-01-04 09:59:42
[...]
    Opinia o firmie: Fatana orgaznizacja pracy przy gigantycznych zarobkach
    ludzi którzy za to odpowiadaja.

    Ocena firmy: 2005-12-30 21:15:54
[...]

    Ocena firmy: 2005-12-29 15:03:05
    Płeć: Kobieta
[...]

    Ocena firmy: 2005-12-12 09:24:06
[...]
    Opinia o firmie: Tu liczy sie tylko sprzedaz, i sprzedaz i zysk. Dotyczy to
    szczegolnie jednego sektora ktory startuje do wsyzstkich mozliwych
    przetargow. Efektem tego jest potem totalny chaos brak urlopów i sciema
    względem klienta. Bradzo dobrze od zysku premiowani sa pracownicy zajmujacy
    sie sprzedaża czyli konsulting i sprzedaz. Pensje powyzej 10 tys PLN - a
    informatycy czyli wielu projektach studenci 1500 na ręke albo i mniej.
    Szefowie dzialow premiowani sa od zysku dzialu i jak szef buduje dom, albo
    jest pazerny to pracownik po 5 latach pracy ma 80 dni urlopu do wybrania.
    Bardzo duzo zalezy od szefa ktory jest indywidualnie premiowany od obrotu
    albo od zysku, sa szefowie ktorzy maja niska rotacje i tacy ktorzy dluzej
    utrzymuja tylko miernych. Gora interesuje sie tylko zyskiem i szef moze
    zrobic czasem co chce (premie, urlopy etc.). Ze wzgledu na te premie
    szefowie miaja brdzo rozne pensje i bardzo rozna jest kultura pracy.

    Ocena firmy: 2005-11-17 10:03:00
    Płeć: Mężczyzna
    Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
    Lata pracy: 2004-2004
[...]
    Opinia o firmie: Wypłata w terminie to nie wszystko. Oszukiwanie pracownika,
    że cos dostanie (np. samochód albo zwrot kosztów), a potem
    niedotrzymwanie... Nie ma kultury współpracy, szefów nie szkoli się jak
    zarządzać ludzmi więc robią jak uważają. Albo może ktos ich szkoli tylko
    kompletnie bez rezultatów ? Rzeczywiśćie firma dla młodziaków - wtedy jest
    super. Ale dla ludzi z doświadczeniem kompletnie nie.

    Ocena firmy: 2005-10-07 23:08:30
[...]
    Opinia o firmie: Atmosfera wśród współpracowników równorzędnych bardzo dobra
    i mila. Niestety gorzej z przeplywem informacji miedzy gora a dolem, slaba
    organizacja pracy, trzeba sie dopraszac o istotne informacje, pod tym
    wzgledem powazne braki. Premii pienieznych prawie nie ma, natomiast mozna
    sobie odebrac nadgodziny jako wolny czas, elastyczny czas pracy. Jest troche
    świadczeń typu siłownia, aerobik, ale widoczne tendencje do ciecia i
    ograniczania tych wydatkow. Doswiadczeni pracownicy nie sa doceniani, wrecz
    moga sie doczekac zwolnienia zamiast zauwazenia ich pracy, poniewaz profesor
    "stawia na studentow".. Cierpi na tym bardzo jakosc oprogramowania, nie
    mowiac juz o poczuciu stabilizacji i bezpieczenstwa. Dobra firma na
    poczatek, zeby sie troche wyrobic, nauczyc, pozniej niestety czlowiek sie
    zaczyna uwsteczniac, chyba ze bedzie mial duzo szczescia i trafi do
    ciekawych projektow.

    Ocena firmy: 2005-09-05 09:48:50
[...]

    Ocena firmy: 2005-07-21 19:08:23
[...]

    Ocena firmy: 2005-07-19 20:34:06
[...]
    Opinia o firmie: Tajemnicze zasady premiowania, brak doceniania
    doswiadczonych pracownikow - b.duza rotacja.W porownaniu z innymi
    pracodawcami w tej branży niskie płace.Brak dbałości o jakość, okłamywanie
    klienta to norma. Super atmosfera pracy i elastyczny czas pracy to
    plusy.Idealna firma dla studenta/absolwenta/praktykanta - duze szanse
    pozostania po praktykach.Mozna sie duzo nauczyc (wyjazdy zagraniczne) a
    potem odcinac kupony w innych firmach, gdzie lepiej płacą :)

  • 2. Data: 2006-07-29 11:22:07
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Marek wrote:

> [...]
    > szczegóły, tak żeby wydawało się, że to klient postępuje
    > niezgodnie z ustaleniami. Pracownicy są niedoceniani i

    To akurat pewnie jest ogolna tendencja w firmach otrzymujacych
    duze zlecenia z bylych "panstwowych" firm.
    Wystarczy sprobowac wykazac ze to uzytkownik nie wie czego chce i
    wszyscy sa zadowoleni (oprocz personelu klienta, ktory sie musi
    meczyc z knotem vide ZUS i inne).
    Ogolnie opinie niezbyt pochlebne, moze wykorzystali uklad zeby to
    przeciac?

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 3. Data: 2006-07-29 17:44:30
    Od: "shr" <j...@p...fm>

    też szkoda mi pracownicy.com :(
    Serwis dopiero się rozwijał ... No może pod względem ComArchu był dosyc
    rozwinięty ;p

  • 4. Data: 2006-07-30 11:30:20
    Od: "wtd" <w...@o...pl>

    trzebaby zadzwonić do Ziobra, żeby wyjasnil cala sprawe

  • 5. Data: 2006-07-31 09:37:57
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Użytkownik "wtd" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    trzebaby zadzwonić do Ziobra, żeby wyjasnil cala sprawe

    Albo założyć stronę na jakimś hamerykańskim serwerze - pamiętają wszyscy
    jaki był problem z jedną stroną.

    --
    bqb znaczek wiadomo jaki bqb.pl
    Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!