PracaGrupypl.praca.dyskusje › podyplomówka a zawód

  • 1. Data: 2003-03-03 20:52:28
    Temat: podyplomówka a zawód
    Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl>

    Jeśli ktos skończył studia informatyczne, to jest informatykiem ;-). A jesli
    studia podyplomowe polonistyczne, czy jest polonistą? Czy podyplomówka "daje
    zawód"? Bo według mnie to taki troche lepszy, bardziej prestizowy papierek
    niż "zwykłym" kursie. (ale swoja drogą, nauczyciel np. po podyplomowej
    historii może jej uczyć, "ma papiery")
    Pozdrawiam
    Ania po podyplomowej administracji, czyli administratorka ;-)

  • 2. Data: 2003-03-04 10:07:29
    Temat: Re: podyplomówka a zawód
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Użytkownik "domańczak" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawód"? Bo według mnie to taki troche lepszy, bardziej prestizowy papierek
    > niż "zwykłym" kursie. (ale swoja drogą, nauczyciel np. po podyplomowej

    Nie mam pojęcia jak jest z historia (ja bym to nazwał, że ma uprawnienia do
    nauczania ale nie jest historykiem) ale podyplomówka z WF daje Ci
    uprawnienia do nauki w podstawówkach, a więc sukces połowiczny no chyba, że
    dyrektor szkoły ponadpodstawowej przymknie oko. No i żeby ja zrobić musisz
    być "magistrem pedagogiem" a nie np inżynierem czy prawnikiem.

  • 3. Data: 2003-03-04 22:00:33
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > zawód"? Bo według mnie to taki troche lepszy, bardziej prestizowy papierek
    > niż "zwykłym" kursie. (ale swoja drogą, nauczyciel np. po podyplomowej
    Zawód może być "wyuczony" w różny sposób (na kursie też). Są jednak zawody,
    do wykonywania których nie wystarczy papierek o znajomości materii profesji.
    Na przykład jeśli polonista z uprawnieniami pedagogicznymi (czyli ma
    uprawnienia do nauczania polskiego) ukończy podyplomowe z informatyki to ma
    dodatkowo uprawnienia do naucznia informy (bo uprawnienia do uczenia "w
    ogóle" miał już wcześniej).
    Ale jeżeli inżynier budownictwa ukończy podyplomowo informatykę, to nie
    będzie mógł uczyć, bo nie ma uprawnień pedagogicznych, chociaż właśnie stał
    się z zawodu informatykiem.
    To zależy od istnienia (bądź nie) formalnych wymogów do uprawiania
    konkretnego zawodu. Nie możesz uważać się za lekarza chirurga po ukończeniu
    intensywnego kursu chirurgii ogólnej (;))), ale możesz być informatykiem bez
    skończenia czegokolwiek, wystarczy, że wylegitymujesz sie wiedzą.

    Jarek