PracaGrupypl.praca.dyskusjepodyplomówka a zawód › Re: podyplomówka a zawód
    From: "JarekT" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: podyplomówka a zawód
    Date: Tue, 4 Mar 2003 23:00:33 +0100

    > Jeśli ktos skończył studia informatyczne, to jest informatykiem ;-). A
    jesli
    > studia podyplomowe polonistyczne, czy jest polonistą? Czy podyplomówka
    "daje
    > zawód"? Bo według mnie to taki troche lepszy, bardziej prestizowy papierek
    > niż "zwykłym" kursie. (ale swoja drogą, nauczyciel np. po podyplomowej
    > historii może jej uczyć, "ma papiery")
    Zawód może być "wyuczony" w różny sposób (na kursie też). Są jednak zawody,
    do wykonywania których nie wystarczy papierek o znajomości materii profesji.
    Na przykład jeśli polonista z uprawnieniami pedagogicznymi (czyli ma
    uprawnienia do nauczania polskiego) ukończy podyplomowe z informatyki to ma
    dodatkowo uprawnienia do naucznia informy (bo uprawnienia do uczenia "w
    ogóle" miał już wcześniej).
    Ale jeżeli inżynier budownictwa ukończy podyplomowo informatykę, to nie
    będzie mógł uczyć, bo nie ma uprawnień pedagogicznych, chociaż właśnie stał
    się z zawodu informatykiem.
    To zależy od istnienia (bądź nie) formalnych wymogów do uprawiania
    konkretnego zawodu. Nie możesz uważać się za lekarza chirurga po ukończeniu
    intensywnego kursu chirurgii ogólnej (;))), ale możesz być informatykiem bez
    skończenia czegokolwiek, wystarczy, że wylegitymujesz sie wiedzą.

    Jarek