PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy należy się odprawa? - wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-03-03 15:05:51
    Temat: Czy należy się odprawa? - wypowiedzenie
    Od: b...@p...onet.pl

    Znajomy miał dostać wypowiedzenie z przyczyn ekonomicznych i był już na liście
    w kadrach i związkach do zwolnienia, ale sam niczego nie podpisał. Po paru
    dniach zdjęto Go z tych list i delegowano do pracy na innym stanowisku (do 3
    mies.).Podpisał czasową zgodę na to delegowanie i dostał nawet trochę więcej
    grosza.W międzyczasie okazało się,że firma płaci wysokie odszkodowania
    zwalnianym pracownikom. Ponieważ ta nowa praca mu nie leży, wolałby wziąć
    odszkodowanie. Czy ma jeszcze na to szansę? Czy już teraz musi się sam zwolnić
    i nie dostanie nic? Jego umowa mija za 2tyg., a firma będzie zainteresowana
    przedłużeniem jej na czas nieokreślony.
    B.

  • 2. Data: 2003-03-03 15:45:01
    Temat: Re: Czy należy się odprawa? - wypowiedzenie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 3 Mar 2003 16:05:51 +0100, b...@p...onet.pl
    zakodował:

    >mies.).Podpisał czasową zgodę na to delegowanie i dostał nawet trochę więcej
    >grosza.

    To dał się wyrolować, jeżeli podpisał na to zgodę. Co to była
    dokładnie za zgoda?

    Art. 42.
    § 4. Wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy lub płacy nie jest
    wymagane w razie powierzenia pracownikowi, w przypadkach uzasadnionych
    potrzebami pracodawcy, innej pracy niż okre?lona w umowie o pracę na
    okres nie przekraczaj?cy 3 miesięcy w roku kalendarzowym, jeżeli nie
    powoduje to obniżenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom
    pracownika.

    >odszkodowanie. Czy ma jeszcze na to szansę?

    Tylko, jeżeli zostanie zwolniony z przyczyn ekonomicznych
    (wypowiedzenie lub porozumienie stron).

    > Czy już teraz musi się sam zwolnić
    >i nie dostanie nic? Jego umowa mija za 2tyg., a firma będzie zainteresowana
    >przedłużeniem jej na czas nieokreślony.

    No to nic nie dostanie - ani jak się sam zwolni, ani jak upłynie
    okres, na który umowa była zawarta.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-03 16:20:52
    Od: "Sebol" <U...@s...pl>

    > Pięknego dnia 3 Mar 2003 16:05:51 +0100, b...@p...onet.pl
    > zakodował:

    > To dał się wyrolować, jeżeli podpisał na to zgodę. Co to była
    > dokładnie za zgoda?

    Ludzie zloci - odrozniajcie cwaniactwo od pracy. Bo to juz jest paranoja.

    --
    U...@s...pl
    "Jezeli czegos nie ma w internecie to znaczy ze tego nie ma"

  • 4. Data: 2003-03-03 16:51:49
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > To dał się wyrolować, jeżeli podpisał na to zgodę. Co to była
    > dokładnie za zgoda?

    ej !!! co jest ???!
    dostal inna prace w firmie, dostal podwyzke , chca z nim podpisac umowe na
    czas nieokreslony a ty piszesz ze dal sie wyrolowac? czlowieku zastanow sie
    nad tym co piszesz !!!

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 5. Data: 2003-03-03 17:15:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 3 Mar 2003 17:51:49 +0100, "dromader"
    <d...@p...onet.pl> zakodował:

    >dostal inna prace w firmie, dostal podwyzke , chca z nim podpisac umowe na
    >czas nieokreslony a ty piszesz ze dal sie wyrolowac? czlowieku zastanow sie
    >nad tym co piszesz !!!

    Sam się zastanów. Dostał na chwilę trochę więcej kasy, za to nie
    dostanie odprawy i zapewne jeszcze jakieś inne zmiany w umowie, bo
    sama zmiana stanowiska na 3 miesiące nie wymaga żadej zgody
    pracownika. Zależy jeszcze co była to za zgoda i jakie zmiany jeszcze
    wprowadza.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-03-03 19:26:04
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    .onet.pl> zakodował:

> [...]
    > sama zmiana stanowiska na 3 miesiące nie wymaga żadej zgody
    > pracownika. Zależy jeszcze co była to za zgoda i jakie zmiany jeszcze

    zasugerowalem sie (chyba slusznie) takimi fragmentami listu opisujacego
    problem :
    1. "...Podpisał czasową zgodę na to delegowanie i dostał nawet trochę więcej
    grosza..."
    2. "...Jego umowa mija za 2tyg., a firma będzie zainteresowana
    przedłużeniem jej na czas nieokreślony..."

    co znaczy moim zdaniem, ze nie jest w tak slabej sytuacji jak ci, ktorzy
    wypowiedzenia dostali. no chyba ze odprawy byly po 10kPLN na leb ale i to
    mnie nie przekonuje do konca bo:
    ma nadal prace,
    stala pensje czyli stabilna sytuacje zawodowa,
    umowe (bedzie mial) na czas nieokreslony wiec na prawde jest ok.
    celowo pominalem zdanie o tym ze nie do konca mu odpowiada zakres
    obowiazkow - w tej sytuacji moze sie na biezaco rozgladac za nowa posada
    cieszac sie z tego co ma.
    takie jest moje zdanie

  • 7. Data: 2003-03-03 21:06:19
    Od: "Sebol" <U...@s...pl>

> [...]
    > sama zmiana stanowiska na 3 miesiące nie wymaga żadej zgody
    > pracownika. Zależy jeszcze co była to za zgoda i jakie zmiany jeszcze

    tzn sugerujesz ze odprawa przy 20% bezrobocia jest korzystniejsza niz umowa
    na czas nieokreslony ? Odwiedz psychiatre!

  • 8. Data: 2003-03-03 21:16:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 3 Mar 2003 22:06:19 +0100, "Sebol"
    <U...@s...pl> zakodował:

    >tzn sugerujesz ze odprawa przy 20% bezrobocia jest korzystniejsza

    Czytałeś ostatnią listę płac w GW? Wiesz, kto był "na szczycie". Hint:
    Była to odprawa.

    > niz umowa
    >na czas nieokreslony ?

    Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu - ta umowa nie została
    podpisana, praca zdaniem pracownika jest mało interesująca. Ważniejsze
    jest to, że PRACOWNIK MUSIAŁ WYRAZIĆ ZGODĘ NA COŚ INNEGO. Skoro
    podsunięto mu jakiś papier do podpisu, to nie chce mi się wierzyć, by
    pracodawca nic nie miał z tego, że to podpisał (a do zmiany stanowiska
    nie potrzebował żadnego podpisu pracownika).

    > Odwiedz psychiatre!

    A za to PLONK. Naucz się kulturalnie dyskutować, bez wyzwisk i
    poniżania osób, które mają zdanie odmienne od Twojego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-03-04 07:29:24
    Od: b...@p...onet.pl

    Tytułem uzupełnienia : odprawa to w sumie jakieś 20tys. brutto, a z tej nowej
    roboty można wylecieć w przeciągu miesiąca i bardzo duża odpowiedzialność.
    IMO lepiej wziąć odprawę.

  • 10. Data: 2003-03-04 13:50:01
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    nowej
    > roboty można wylecieć w przeciągu miesiąca i bardzo duża odpowiedzialność.

    rozsadna sumka. mysle ze i mnie by przekonala do zmiany pracodawcy :-)