PracaGrupypl.praca.dyskusje › podwyżka inflacyjna

  • 1. Data: 2005-01-06 17:56:51
    Temat: podwyżka inflacyjna
    Od: "Agnieszka" <a...@b...pl>

    jak w temacie, jaka była wysokośc inflacji w 2004 roku i w zwiazku z tym czy
    mozna się spodziewac podwyzki na rowni z inflacja??? ;-)
    w umowie o prace jest zapis iz pracownikowi przyslguje podwyzka inflacyjna

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-06 21:53:38
    Temat: Re: podwyżka inflacyjna
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mozna się spodziewac podwyzki na rowni z inflacja??? ;-)
    > w umowie o prace jest zapis iz pracownikowi przyslguje podwyzka

    W tamtym roku bylo zdaje sie 3 %.
    W tym ma byc podobno 7%
    Pod koniec stycznia bedzie wiadomo :)

    --
    VomitroN
    " Bron pokoju ! Do ostatniego naboju..."

  • 3. Data: 2005-01-06 23:19:37
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2005 22:53:38 +0100, VomitroN <v...@i...pl>
    napisał:

    > W tamtym roku bylo zdaje sie 3 %.
    > W tym ma byc podobno 7%

    Ta roznica to podatek na UE ? ;)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2005-01-07 08:18:38
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 06.01.2005 krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał/a:

    > Ta roznica to podatek na UE ? ;)

    Nie. Inflacja nie bierze się z podatków. W kazdym razie nie
    bezpośrednio.
    Inflacja jest efektem najczęściej dodruku pieniędzy przez NBP (coby
    pokryć "dziurę budżetową" okradają nas, tylko nie w podatkach; tym razem
    mniej widocznie dla przeciętnego obywatela, właśnie powodując inflację).
    Teraz trzeba więcej "łatać", do tego państwo staje się coraz mniej
    wypłacalne, a obligacje musi wykupować...

    --
    Kender
    Q: In Python, how do you create a string of random characters?

  • 5. Data: 2005-01-07 09:33:00
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 7 Jan 2005 09:18:38 +0100, Pawel Kender Maczewski

> [...]
    > Teraz trzeba więcej "łatać", do tego państwo staje się coraz mniej
    > wypłacalne, a obligacje musi wykupować...

    Powyzsze jest efektem integracji (wzrost cen = spadek sily nabywczej
    pieniadza). Podatek powinienem wziasc w "" zeby wyrazniej oddac sens
    wypowiedzi.

  • 6. Data: 2005-01-07 18:37:48
    Od: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>

> [...]
    > Teraz trzeba więcej "łatać", do tego państwo staje się coraz mniej
    > wypłacalne, a obligacje musi wykupować...

    O, czegoś nowego się dowiedziałem. NBP dodrukowuje pieniądze, żeby
    pokryć dziurę budżetową. Tylko po co w takim razie jeszcze te obligacje
    które trzeba wykupywać, skoro NBP może od razu banknoty dodrukować?
    Pewnie też jakieś szachrajstwo, żeby nas mogli jeszcze bardziej okraść.

    A w ogóle to inflacja nie bierze się tylko z nadmiernej podaży
    pieniądza, ale też na przykład ze wzrostu kosztów. Choćby -
    podwyżek cen paliwa.

    --
    Andrzej Rumin

  • 7. Data: 2005-01-07 20:11:09
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Pawel Kender Maczewski; <s...@d...maczewski.dyndns.or
    g> :

> [...]
    > Teraz trzeba więcej "łatać", do tego państwo staje się coraz mniej
    > wypłacalne, a obligacje musi wykupować...

    Może nie demonizuj tak - inflacja to nie tylko "zasługa" Państwa, ale i
    jego obywateli - bierzesz kredyt, kupujesz - przykładasz rękę do
    inflacji + kupa różnych innych zjawisk jak sezonowość/zmienność
    produkcji rolnej, niedostatki podaży w sytuacji wzmożonego
    nieplanowanego [a czasami i planowanego] popytu itd.

    Flyer

  • 8. Data: 2005-01-07 20:21:55
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel Kender Maczewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.org...
    <v...@i...pl>

    > Nie. Inflacja nie bierze się z podatków. W kazdym razie nie
    > bezpośrednio.

    No to weźmy przykład: paliwo kosztuje dajmy na to 1PLN. Państwo dorzuca do
    tego akcyzę (swoją drogą cytat:(...) MF zaproponowało m.in. podwyższenie
    akcyzy na benzynę silnikową bezołowiową - z 1514 zł/1000 l do 1565 zł/1000
    l.-Cytat z Rzplitej-w każdym litrze jest więc 1,565PLN samej akcyzy), więc
    cena wynosi 1,5PLN. Jeśli rośnie cena benzyny-rośnie wszystko to co wymaga
    transportu. Rosną ceny podstawowych produktów, więc pracownicy domagają
    się zwiększenia swoich płac-czyż to nie inflacja?

  • 9. Data: 2005-01-08 12:27:52
    Od: "JFRad" <...@...net.pl>

    Użytkownik "Pajączek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Pawel Kender Maczewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.org...

    Nie kłóccie się.
    Podwyżka w tym roku należy się 30 % a mnie 40% i na tym koniec.

    J.K.